تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/04/07 - 00:28
کد خبر: 171085

نخستین مرکز آدرسهای جهانی اینترنتی ایران

رئیس شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات از نصب نخستین مرکز آدرس های جهانی اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: با توسعه این شبکه، درصد بالایی از حجم ترافیک مبادله شده به داخل کشور منتقل خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات از نصب نخستین مرکز آدرس های جهانی اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: با توسعه این شبکه، درصد بالایی از حجم ترافیک مبادله شده به داخل کشور منتقل خواهد شد.

نصرالله جهانگرد در حاشیه برگزاری نخستین جلسه کارگروه خدمات الکترونیکی سلامت در گفتگو با خبرنگاران افزود: با معماری صحیح و اصلاحات انجام شده در نظام ارتباطات کشور در امور زیرساخت ها موفق شدیم با تعاملات بین المللی صورت گرفته نخستین مرکز آدرس های جهانی اینترنتی را در دو ماه گذشته در ایران نصب و راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره زمان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: بخش مهمی از این شبکه تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

جهانگرد با تاکید بر اینکه در سطح کشور باید شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم، افزود: این شبکه باید طوری تنظیم شود که مدیریت چرخه اطلاعات و تصمیم گیری آن در حدود داخلی کشور باشد.

وی گفت: هنگامی که در سراسر ایران می توانیم با دستگاه هایی مانند POS پول پرداخت کنیم این در واقع بدان معنی است که ما دارای شبکه ملی اطلاعات هستیم، منتها این موضوع نیازمند افزایش ظرفیت و همچنین خدمات جدید است که مربوط به بخش خدمات ارتباطات کشور است.

جهانگرد با بیان اینکه با توسعه این شبکه درصد بالایی از حجم ترافیک مبادله شده به داخل کشور منتقل خواهد شد، افزود: این مساله کاهش زمان و همچنین امکانات مالی را در برخواهد داشت و در عین حال امنیت شبکه را بالا می برد و حریم خصوصی کاربران نیز ایمن خواهد بود .

رئیس شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به میزان ترافیک کنونی دیتا در سطح کشور گفت : هم اکنون میزبانی چهل درصد دیتای کشور داخلی و شصت درصد آن خارجی است که تلاش داریم در سال آینده این میزان را به هفتاد به سی یا هشتاد به بیست برسانیم .

جهانگرد افزود : در ابتدای شروع به کار دولت جدید ، 90 درصد میزبانی دیتای کشور در خارج از کشور بود که اکنون نیاز به تغییر این شرایط بیش از پیش احساس می شود .

منبع: شبستان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top