تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/04/21 - 09:13
کد خبر: 172544

حاشیه نگاری خواندنی از جلسه 5 ساعته در حسینیه امام خمینی(ره)‬

«شب خاطره ها»ی آقا با دانشجویان

«شب خاطره ها»ی آقا با دانشجویان

مسئولان را دیدم که کم کم حضورشان کامل می شد. چندتایی از روسای دانشگاه های تهران، وزرای علوم و بهداشت و معاونان و مدیرکل هاشان، رییس دانشگاه آزاد، رییس نهاد رهبری در دانشگاهها و اعضای کمیسیون آموزش مجلس مسئولان حاضر در جلسه بودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مثل همیشه آنهایی که کارت داشتند، سرشان را می انداختند پایین تا چشم در چشم دانشجویان دیگری که مشتاق در مقابل دربهای حسینیه امام خمینی ایستاده بودند، نشود. یکی به شوخی گفت: رد شدن از این مسیر از پل صراط سخت تر است.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» روز گذشته در جلسه 5 ساعته دانشجویان با رهبر معظم انقلاب حضور داشته است. حاشیه نگاری و شرح جزییات مراسم را که او نوشته است، می خوانید: داخل شدیم دیدیم مداح همیشگی دیدارهای دانشجویی دعای توسل را زمزمه می کند. دعای توسل که تمام شد، دانشجویان شروع به همنوایی سرود کردند.با این بند شروع می شد...شکر خداوندی که رحمان و رحیم است...ماه مبارک، ماه قرآن کریم است. در بندهای بعدی دانشجویی تر و سیاسی می شد سرود: فریاد دانشجو همیشه اتحاد است/ در باور او زندگی صبر و جهاد است/ در ضعف و ذلت خصم یهود است/ هنگام مرگ آل سعود است (لینک شعر)

هنگام همنوایی مداح وقتی مداح خودش هم می خواند، بچه ها با مزاح پچ پچ می کردند که : قرار بود همنوایی کنه ها حالا از ما هم بیشتر می خونه!

بعد از تمرین سرود دانشجویان آماده حضور آقا شدند: ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم... این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده و...

مسئولان را دیدم که کم کم حضورشان کامل می شد. چندتایی از روسای دانشگاههای تهران، وزرای علوم و بهداشت و معاونان و مدیرکل هاشان، رییس دانشگاه آزاد، رییس نهاد رهبری در دانشگاهها و اعضای کمیسیون آموزش مجلس مسئولان حاضر در جلسه بودند.

حول و حوش ساعت 18 بود، آقا آمد، نور آمد. بچه ها بلندشدند حرکت کردند به سمت جلو تر. همین تراکم در صفوف جلو را ایجاد کرد اما انگار هنوز قانون بقای حجم در حسینیه امام خمینی(ره) جریان داشت. تا یکی دو دقیقه حتی بعد از حضور رهبری اختلال در نشستن ها وجود داشت.

قاری بلافاصله شروع به قرائت قرآن کرد. احساس می کنم از آیات 60 به بعد سوره فرقان را چند آیه ای تلاوت کرد. حواسم به این آیه بود. آیه ای که خیلی دوستش داشتم اتفاقا: وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا (و بندگان خداى رحمان کسانى‏اند که روى زمین به نرمى گام برمى‏دارند و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند به ملایمت پاسخ مى‏دهند )

بعد از تلاوت قاری نوبت مجری بود، اما یکی از میان جمع بلند شد، آقا به مجری گفت: این آقایی که دستش را بلند کرده ... خلاصه دانشجویی که دستش رابلند کرده بود گفت به نمایندگی از جع کثیری آمده و سلامشان را آورده و التماس دعا دارد. پچ پچ بچه ها و این عبارت که «بنشین بگذار برنامه شروع شود»، زمزمه شد.

بعد از تلاوت قاری، فرشید جعفری دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی که مجری برنامه بود، با چند سلام شروع کرد: سلام بر محمد مصطفی(ص)، دردانه خلقت، سلام بر حسین(ع) که همه زمانها را به عاشورا و همه مکانها را به کربلا پایان داد، سلام بر امام کبیر، سلام بر شهدا از کربلای حسینی تا کربلای خمینی، سلام برقدس، سلام بر امام زمان(عج)؛ ما را وعده ای است با صبح، الیس الصبح بقریب. سلام بر مقتدا و رهبر ما، آقاجان شما را حقی است برگردن ما که سربازان مطیع راهی باشیم که شما راهبر آن هستید. دشمنان بدانند اگر از سرهایمان کوه بسازند ،اگر از سرهایمان کوه بسازند

فرزندانمان هرگز در تاریخ نخواهند خواند ،خامنه ای تنها ماند .

مجری خودش را معرفی کرد و گفت آقا اگر آماده هستید صحبتهای دانشجویان را بشنویم، آقا گفت: بله، بنده آماده هستم.

اولین نفر زینب السادات حسینی دانشجوی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نماینده دفتر تحکیم،  گفت: آقاجان سلام علیکم. آقا جواب داد: علیکم السلام. در میان حرفهایش از آقا تشکر کرد و اینکه امروز گرفتن وقت ملاقات با مسئولین آرزو شده چرا که مسئولین دیدارهای مردمی را وقت گیر می دانند. به بنر نویسی و تبلیغات صرف در حوزه اقتصاد انتقاد کرد. از کلی گویی و ضمانت اجرایی نداشتن سندهای بالادستی، موضوع ظلم به بورسیه ها، مقالت isiتوهین به دانشجویان ودانشگاهیان است.

نماینده تحکیم وحدت از فعالیت های اقتصادی سپاه انتقاد کرد. جماعت دانشجو جدی تر دنبال کردند این حرفهایش را. از اینکه در بانک ها به عمل غیر شرعی لباس شرع می پوشانند و ...

بعد به سمت آقا رفت تا متن را ارائه دهد خدمت آقا. یک دقیقه ای با آقا حرف زد. مجری صلوات فرستاد تا نفر بعدی را صدا کند. البته از خانم حسینی به خاطر پیشگام شدن در رعایت وقت تشکر کرد.

علی پهلوان دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پشت تریبون رفت. تخصص گرایی اقتصاد دانش بنیان و اشاره ای که به فتنه داشت. معلوم بود دهان روزه سخت شده بود برایش. خستگی داشت در چهره اش. البته دبیر جامعه بیشتر از وقت حرف زد.صلوات فرستادند. نفر بعدی.

عاصم نماینده مجمع تشکلهای دانشگاه آزاد پشت تریبون رفت. از فرهنگ و اقتصاد و سیاست گفت و البته کلی. آخرش شعر خواند:

جان خود در ره اولاد علی می بازیم
همچو مالک به عدوان علی میتازیم

ای که گویی که خلایق ز ولی خسته شدند
کوری چشم تو بر سید علی مینازیم....

نماینده بسیج دانشجویی پشت تریبون آمد. وحید زارع عضو شورای تبیین بسیج دانشجویی از شیراز. یکی از کسانی که مدتی پیش تحصن دفاع از منافع ملی را در شیراز برگزار کردند. تحصنی که البته به لطف رسانه ای ها سانسور شد.

انقلابی شروع کرد، مثل پایان دادنش. با یادی از یمن و سوریه و بهخاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم. از تحریف امام گفت در ما می توانیم. مثال خوبی زد در اقتصاد. گفت در جنگ آیا کسانی را به فرماندهی انتخاب می کردند که اعتقادی به جنگیدن نداشتند؟ حالا هم که جنگ اقتصادی است چرا کسانی که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند در مسند امورند و فرمانده؟

طوفان حرفهایش آخرش بود. وقتی گفت: حرفهایی می شنویم امروز از صلح حسنی. ملت مگر چه گناهی کرده است با مردم دوران امام حسن مقایسه شود. احسنت جمعیت بلند شد. شعر پرصلابتی خواند. قرا و با انرژی و با احساس. اشک در چشمان بعضی حلقه زده بود و مدام احسنت می گفتند.

دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست
شمشیر دوستان علی در غلاف نیست

در این قبیله نخل تناور همیشه هست
مقداد هست مالک اشتر همیشه هست

اینجا که کوفه نیست خوارج علم شوند
سلمان نمرده است اباذر همیشه هست

همواره دست ها به علمداریت بلند
آسوده خاطرت که برادر همیشه هست

صف بسته اند این همه سردارها به شوق
یعنی برای پیشکشت سر همیشه هست

روشن ترین روایت عمار می شویم
در عشق مقتدا همه تمار می شویم

بعد با همه احساسش بالا رفت. آقا دستش را گرفت. او دست آقا را. پیش خودم فکر می کردم چرا رییس جمهور این مقایسه را کرد. هنوز هم سر در نمی آورم.

هادی ذوالفقاری نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نفر بعدی بود. متنی نداشت با خودش. گفت چرا حساسیت تشکلهای دانشجویی به مسائل کم شده. از وزارت علوم بابت بازکردن فضای سیاسی تشکر کرد ولی تذکر هم داد: اگر در ماجرای بورسیه ها حتی به یک نفر و تنها یک نفر ظلم شده وزارت علوم باید حق راادا کند.  گفت ما می خواهیم کرسی آزاد اندیشی برگزار شود حتی در مورد حجاب هم بیایند حرف بزنند. گفت چرا به تشکلها سخت گیری می کنند. و  آخرش جمله معروف شهید بهشتی را خواند: دانشجو موذن جامعه است، خواب بماند نماز امت قضا می شود.

میکاییل دیانی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، پشت تریبون رفت. سوال اول را که پرسید آقا دست به قلم برد برای یادداشت: انقلاب در تنازع دوتفکر غربگرا و تفکر انقلابی راه به کجا می برد. موضوع تحریف امام(ره) را مطرح کرد و واتیکانیزه و خنثی نشان دادن امام را . بعدش تحریف رهبری را مطرح کرد. جماعت نیم خیز شدند. مسئولینی که در رو برو و کنار نشسته بودند سر چرخاندند ببینند چه کسی متن می خواند. گفت: در ماجرای لوزان سرلشکر و آیت الله و  ائمه جمعه تبریک گفتند و شما گفتید تبریک بی معنی است. چرا یک عده تنها خود را مفسر نظرات رهبری می دانند و نظرات دانشجویان در رسانه های حضرات «صاحب سررسید» (تعبیری که خیلی را به لبخندواداشت) سانسور می شود. در موضوع مذاکرات به بی تدبیری ها اشاره کرد. در سیاست خارجی به اینکه احترام بازنگشته و جیبوتی هم به کشور توهین کردند و سفیر ایران پشت در سازمان ملل مانده است و توطئه کاهش نفت و ...

سوالی که حالا تیتر همه رسانه ها شده است را هم مطرح کرد. بعد از توافق هسته ای تکلیف استکبار ستیزی چیست؟

تقریبا جدی ترین نقدها توسط نماینده انجمن مستقل مطرح شد که بیشتر حوزه ها را پوشش می داد. از وزیر کار و وزیر بهداشت تشکر کرد. در موضوع تشکلهای دولت ساخته صحبت کرد کهآقا هم جواب معروف ظرف یکبار مصرف را دادند و در آخر متن دوباره جماعت را نیم خیز کرد: چرا از کرسنت نمی شود حرف زد؟ چرا وزیر نفت در مصدر وزارت است؟ نیم خیز بودند دانشجویان موقع صحبتهایش . بالا که رفت آقا سه بار گفتند: خیلی خوب بود. دیدم که حسام الدین آشنا از جلسه بیرون رفت.

بعد از دیانی، علی مهدیان فر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال شروع به صحبت کرد. همان اول موضوع فامیلی شدن و چرخاندن فامیلی دانشگاه آزاد را مطرح کرد. مسئله بخشنامه های مغایر قانون. اینکه آزادی به معنای بی حجابی و بی فرهنگی نیست و اینکه از احتمال خرج از دانشگاه ازاد در انتخابات جلوگیری شود. چرا تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به نتیجه نرسید؟. اینجا چندباری احسنت گفتند دانشجویان. میرزاده را می دیدم که حالتی میان بی تفاوتی و غضب را به خود گرفته است.

آخرش جالب بود. از آقا خواست تا با خانواده ها درباره مسئله ازدواج صحبت کنند که خانواده ها سخت نگیرند. دانشجویا به ذوق آمده و احسنت گفتند.

صبا کرم، دانشجوی دکتری داروسازی به نمایندگی از گروه های جهادی صحبت کرد و محرومیت روستاها و تشکر از وزیر بهداشت به خاطر سرزدن به اردوهای جهادی و... .

گفت: زمانی که رهبری از عدالت می گفتند عده از له شدن طبیعی مردمزیرچرخهای اقتصاد حرف می زدند. مسئولین به داد مستضعفان برسند.

بعد از او حسین شهبازی زاده نماینده جنبش عدالتخواه پشت تریبون رفت. در مورد درآمد 17000 میلیاردی، شهرداری ها و اهمیت مسکن و شهرسازی اینکه وزیر راه گفته طرح مسکن مهر مزخرف است. آقا گفتاگر اینها را زودتر می گفتید در سند برنامه ششم توسعه می آوردیم . خیلی مهم است.

مسئله هسته ای و کرسنت را گفت و اینکه چرا نمی گذارند درباره آنها حرف زده شود. ائمه جمعه چرا رفتار جناحی دارند؟ سوالی بودکه شهباززاده با نام بردن از تقوی تکمیل کرد: چرا نماینده شما در ستاد نماز جمعه رییس وحدت و همگرایی اصولگرایان شده است؟

از حرفهای رحیم پور و امثال رحیم پور در نماز جمعه تشکر کرد و گفت جذابیت نماز جمعه را بیشتر می کند. آقا در خلال صحبتهایش گفت: از این برادر عزیز ما (رحیم پور) استفاده کنید.

نمایندگان تشکل ها تمام شدند. آقا خواست شروع به صحبت کند. یکی از میان جمع گفت: آقا ما می خواهیم با شما صحبت کنیم. آقا با لبخند، گفت: شما یا همه؟ بچه ها خندیدند زیاد. آقا شروع به صحبت کرد تا افطار و ...

در گزارش بعدی صحبت های رهبر معظم انقلاب و حواشی افطار پرداخته خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top