تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/04/29 - 11:52
کد خبر: 173331

این افراد عرش خدا را به لرزه درمی‌آورند

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افرادی در جامعه هستند که عرش خدا را به لرزه درمی آورند که متأسفانه قُبح این موضوع هم در حال شکسته‌شدن است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ما قبلاً مجموعه‌هایی را در سطح خانواده، فامیل و در جامعه داشتیم که به عنوان بزرگان فامیل و خانواده و ریش‌سفیدان محله و جامعه احساس مسئولیت و در موضوع طلاق زوجین سعی می‌کردند ورود پیدا کنند و به نوعی طرفین از بحث طلاق منصرف کنند، اظهار داشت: تحولاتی که در جامه رخ داده و مسائل قانونی دست به دست هم داده است که باعث شده متأسفانه شاهد باشیم اینگونه موضوعات توسط کسانی که باید مدیریت و حل می‌شدند، کنار گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این افراد بعضاً اگر دلشان هم می‌خواهد دخالتی کنند و مشکل و گرهی را باز کنند به دلایل مختلف به موضوع واسطه‌گری ورود پیدا نمی‌کنند و همین امر موجب می‌شود طلاق توافقی با سرعت انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معتقد بودیم، وقتی طلاقی اتفاق می‌افتد، عرش خدا به لرزه درمی‌آید، تصریح کرد: به همین دلیل به طلاق با نگاه نفرت‌آمیز و سخت‌گیرانه پرداخته و این موضوع بین مردم به عنوان یک فرهنگ و ضدارزش شناخته می‌شد، لذا زوجین تا به مرحله آخر نمی‌رسیدند موضوع و حتی کلمه طلاق را پیش نمی‌کشیدند.

سعیدی با بیان اینکه در حل حاضر متأسفانه موضوع برعکس شده است، خاطرنشان کرد: شرایطی در جامعه پیش آمده است که در برخی موارد تشویق به طلاق هم صورت می‌گیرد، شاید جشن‌های طلاق که متأسفانه اخیراً در تهران هم برخی گزارش‌های آن شنیده می‌شود زمینه‌هایی را ایجاد می‌کنند که قبح موضوع را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: در این شرایط ما بایدبه اصل خودمان برگردیم و به شرایطی که همه عوامل دست‌به دست هم می‌داد تا خدای ناکرده کینه و کدورتی بین اعضای خانواده و زوجین پیش نیاید و نهایتاً تبدیل به طلاق کشیده نشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top