تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/05/12 - 10:57
کد خبر: 174787

مصرف داخلی برخی سخنان مسئولان ایرانی

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همان‌گونه که مسئولان ما طرف مقابل را متهم به سخنانی صرفاً جهت مصرف داخلی خود می‌کنند، گویا مسئولان ما نیز بعضی عبارات را فقط جهت مصرف داخل کشور بر زبان می‌آورند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به رفتار سلطه‌طلبانه استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای گفت: 1+5 با گنجاندن عبارات مبهم و مدیریت شده و با هدف سوءاستفاده‌های بعدی و جرزنی‌های حقوقی مذاکرات را پیش برد.

وی علت دلواپسی‌ها و نگرانی‌های دلسوزان را همین شیطنت‌های غرب در جریان مذاکرات برشمرد و افزود: این دلسوزان با توجه به این مسائل، راهکار نشان داده و راه‌حل‌ها را تبیین کردند، اما متأسفانه توجه کافی به آن نشد.

*** بعضی مسئولان ما هم برای مصرف داخل کشور سخن می‌گویند

آلیا در ادامه گفت: همان‌گونه که مسئولان ما طرف مقابل را متهم به سخنانی صرفاً جهت مصرف داخلی خود می‌کنند، گویا مسئولان ما نیز بعضی عبارات را فقط جهت مصرف داخل کشور بر زبان می‌آورند، چون اگر قرار است اعتراضی به طرف مقابل صورت گیرد، بایدساز و کاری داشته باشد و به‌صورت رسمی انجام شود.

*** نمایندگان خواهان توقف مذاکره دوجانبه با آمریکا بودند نه توقف مذاکرات با 1+5

وی با بی‌اثر شمردن اعتراضات شفاهی به سخنان گزافه مقامات آمریکایی اظهار داشت: شایعه‌ای منتشر شده است که 80 نفر از نمایندگان مجلس طرح توقف مذاکرات هسته‌ای را تهیه کرده بودند اما واقعیت این است که این 80 نفر می‌خواستند مذاکرات با 1+5 ادامه یافته اما مذاکرات دو جانبه با وزیر خارجه آمریکا به علت اینکه زیر شبح تهدید صورت می‌گیرد، متوقف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی خواص، گویی خود را به خواب زده‌اند چرا که طبق ماده 52 کنوانسیون ژنو، هرگاه در حین مذاکرات یک طرف، طرف مقابل را تهدید بکند خودبه خود آن مذاکرات، خاصیت خود را از دست می‌دهد و ما به اعتبار قوانین خود غربی‌ها این طرح را تهیه کرده تا قانونشان را به رخشان بکشیم.

وی با اشاره به القای خوشحالی زود هنگام و کاذب پس از توافق وین تصریح کرد: پس از صدور قطعنامه که در آن مسائلی از ما خواسته شده بود، آقای عراقچی گفتند اینها کاغذ پاره است و می‌توانیم آنها را انجام ندهیم؛ خب اگر می‌خواستیم انجام ندهیم پس چرا آن توافق کردیم؟

آلیا با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان نظام درباره اینکه نباید در اظهار نظر درباره نتیجه مذاکرات عجله کرد گفت: در این زمانی که 1+5 برای انجام اقدامات داوطلبانه به ما فرصت داده‌ است، به‌ویژه آمریکایی‌ها با خدعه و نیرنگ تمام عمل خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی ما در مدت اقدامات داوطلبانه همه خواسته‌های آنها را انجام دهیم، آنها می‌گویند: «نعم ‌المطلوب»! و هر چه خواستیم گرفتیم، از این رو تیم مذاکره‌کننده ما نباید عجله کند، ابتدا باید از انجام تعهدات غربی‌ها مطمئن شوند سپس سانتریفیوژها را بایگانی کند.

*** اکنون که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه رفته‌اند متن انگلیسی برجام تکثیر شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه رفته‌اند و مجلس جلسه علنی ندارد، متن انگلیسی تکثیر شده است، اما متن فارسی را هنوز هم به دست ما نرسانده‌اند.

وی افزود: این موضوع وقتی در کنار تناقضات ترجمه‌های غیر رسمی برجام قرار می‌گیرد، ‌نگران‌کننده‌تر می‌شود چرا که در این ترجمه‌ها واژگان «تعلیق»، «لغو» و «توقف» به‌جای یکدیگر به کار رفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کرد برای مصرف داخلی سخن نگویند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top