تاریخ انتشار: 17 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1750

کامران دانشجو: از دانشگاه آزاد در چارچوب قانون باید حمایت شود

کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات وفناوری در نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران گفت: در دیدگاه توحیدی انسان آرمان گرا و آرمان خواه است . آرمان خواه با خیال پردازی متفاوت است، آرمان خواهی برمبنای شناخت است و بر مبنی عقل و فهم صورت می گیرد، درحالی که خیال پردازی برمبنی توهم و جهل است .

خبرنامه دانشجویان ایران:کامران دانشجو در پایان درپاسخ به سوال دانشجویی درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از دانشگاه آزاد در چارچوب قانون باید حمایت شود تا درکنار دانشگاه دولتی نقش دانشگاه خصوصی درکنار یک دانشکاه دولتی را ایفا کند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از برنا، کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات وفناوری در نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران گفت: در دیدگاه توحیدی انسان آرمان گرا و آرمان خواه است . آرمان خواه با خیال پردازی متفاوت است، آرمان خواهی برمبنای شناخت است و بر مبنی عقل و فهم صورت می گیرد، درحالی که خیال پردازی برمبنی توهم و جهل است .

وی در توصیف نگرش لیبرالیسمی گفت: در این نگرش آرمان خواهی جایی ندارد و نظریه پردازان این نظریه فساد و تبعیض را به رسمیت می شناسند.و در لیبرالیسم ارزشهای اخلاقی اصلا معنی ندارد .

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود : نگرش لیبرالیسمی در علوم انسانی و تجربی یکسان است و در این نگرش مبدا غایی وجود ندارد.محصول سیر افقی علوم نظامهای غربی می شوند که اوج آن آمریکا است .

وی ادامه داد : در نگرش لیبرالیسم فطرتی در کار نیست و علت آن وجود حس سلطه است . در این دیدگاه عدالت معنی ندارد و علم ابزار قدرت و سلطه است . در این مسیر افقی انسان بی محتوا است و علم در نگاه لیبرالیسم لاشه علم است و روح ندارد.

دانشجو با اشاره به دیدگاه وجهان بینی اسلامی گفت: دو سوال اساسی در این جهان بینی مطرح است چه کسی دنیارا آفرید وبرای چه آفرید. در این نگرش علاوه بر مسیر افقی علم سیر عمودی مطرح است وبااین سیر عمودی علم تبدیل به نظام ملکوتی می شود.

وی ادامه داد : نظام اسلامی محصول انقلاب است و اگر نظام بخواهد پویا باشد باید ارزشهای انقلاب را مد نظرقرار دهد . تفاوت دیدگاه لیبرالیسم و سکولاریسم با دیدگاه نظام اسلامی، تفاوت ماهوی است اینکه امام فرمودند دانشگاه ها باید اسلامی شود یعنی سیر علوم دردانشگاه ها باید اسلامی شود مبنی و نگرش باید اسلامی شود اساتید با نگرش جهان بینی اسلامی چه در علوم انسانی وچه درعلوم تجربی به سرکلاس بروند اساتید بادیدگاه اسلامی باید در وارد دانشگاه شوند تحقیقات و پژوهش باید با دیدگاه اسلامی باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: منظور از اسلامی کردن دانشگاه ها این نیست که همه درسها معارف شود یا همه دانشگاه ها به مسجد تبدیل شود، سیر علوم را باید درست کنیم تا دانشگاه ها اسلامی شود. درغیر این صورت هر اقدامی صورت گیرد ما را به تعالی نمی رساند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب با توجه به دشمنی دیرینه حتما نقشه هایی برای ضربه زدن به نظام را دارند گفت: اگر نقشه ای برای ضربه زدن به نظام نداشته باشند باید جای سوال داشته باشد، اما دانشگاهیان و دانشجویان اساتید و فرهیختگان می داند اگر اختلافی هم است در درون خانواده است. افراد این خانواده اجازه نمی دهند ، مزدورانی نظیر بی بی سی و رادیو آمریکا برای ملت خط مشی تعیین کنند.

دانشجو افزود: دانشجویان مسائل خود را درون خانواده حل می کنند. و به دشمن اجازه فعالیت نمی دهند فرهیختگان و دانشگاهیان ما ولایت مدار هستند اجازه چنین دخالتهایی به احدی نمی دهند و نگاهشان به مقام معظم رهبری است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاههایان ضمن حفظ هوشیاری می ‌بایست ترفندهای دشمن را بشناسند و با تدبیر در فضای بسیار صمیمانه هوشمندانه حرکت کنند.

کامران دانشچو در پایان درپاسخ به سوال دانشجویی درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از دانشگاه آزاد در چارچوب قانون باید حمایت شود تا درکنار دانشگاه دولتی نقش دانشگاه خصوصی درکنار یک دانشکاه دولتی را ایفا کند.

وی در پایان خطاب به تشکلهای دانشجویی گفت: باید در فضایی حرکت کنیم تا تشکلها خود را یک خانواده ببینند و درفضای دوستانه وصمیمانه به کمک همدیگر در جهت رشد سیاست وعلم در دانشگاه ها راه کار را ارائه دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top