تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/05/14 - 11:38
کد خبر: 175070

شفاعت اهل بیت شامل چه کسانی نمی شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران گفت: نماز ستون خیمه دین است و امام صادق (ع) نماز را مرز ایمان و کفر دانسته است؛ بنابر این، اگر کسی بخواهد خیمه ای به نام دین را برپا کند، باید همواره در اندیشه عمود اصلی و ستونی باشد که دین بدان استوار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید حسین مومنی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نماز عمود دین بوده و تمام خوشبختی و سعادت انسان به انجام آن بستگی دارد، اظهارداشت: یکی از گناهانی که ممکن است انسان مرتکب شود، سبک شمردن نماز است؛ نماز نخواندن گناهی بزرگ است؛ اما خفیف شمردن نماز، گناه دیگری است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در آخرین لحظات عمر خود خویشاوندان خود را جمع کرد و فرمود: «اِنَّ شَفاعَتَنا لا تَنالُ مُستَخِفّاً بِالصَّلوةِ/ هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند نخواهد رسید».

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: اقامه نماز به شکل صحیح و درست؛ کلید رستگاری انسان و یکی از نشانه های منتظران واقعی حضرت است.

این سخنران حوزوی در باب آثار و عقوبات سبک شمردن نماز، به روایتی از رسول اکرم به نقل از حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) سوال کرد: «فقالت: یا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال و النساء/ کسی که نمـازش را سبک می شمارد چه زن باشد و چه مرد باشد، آنهایی که نمــازشان را سبک می شمارند چه هست برایشـان».

حجت الاسلام و المسلمین مومنی افزود: حضرت رسول (ص) در پاسخ به بی بی دو عالم بیان داشتند که کسانی‌که نماز را سبک می شمارند، به 15 خصلت مبتلا می شوند که 6 بلا در دنیا، 3 بلا در حین مرگ، 3 بلا در قبر و 3 بلای دیگر در روز قیامت است.

این استاد حوزه بیان داشت: نماز ستون خیمه دین بوده و امام صادق (ع) نماز را مرز ایمان و کفر دانسته است؛ بنابر این، اگر کسی بخواهد خیمه ای به نام دین را برپا کند، باید همواره در اندیشه عمود اصلی و ستونی باشد که دین بدان استوار می‌گردد.

وی با بیان اینکه سبک شمردن نماز اقسام گوناگونی دارد، خاطرنشان ساخت: عدم اقامه نماز در اول وقت، عدم تقید به آداب و حدود نماز و عدم رعایت شرایط فضیلت نماز، از جمله اقسام استخفاف نماز می باشد.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: «برداشتن برکت از عمر»، «برداشتن برکت از روزی انسان»، «برداشتن سیمای صالحان از سبک شمردنده نماز»، «عدم اجر در برابر اعمال خیر»، «عدم استجابت دعا» و عدم بهره وری از دعای صالحان» از دیگر اقسام سبک شمردن نماز می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top