تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/05/15 - 12:14
کد خبر: 175201

نماینده جدید آمریکا در آژانس کیست؟

خبرنامه دانشجویان ایران: "لورا اس اچ هالگیت" یکی از مشاوران سابق شورای امنیت ملی آمریکا از جانب باراک اوباما به سنا معرفی شده است و درصورت تایید سنا، این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت

لورا اس اچ هالگیت (Laura S.H. Holgate) یکی از مشاوران سابق شورای امنیت ملی آمریکا است.

او در سال دو هزار و نه در مقام مدیر ارشد بخش کاهش خطر تروریسم و جنگ افزارهای کشتار جمعی به شورای امنیت ملی آمریکا ملحق شد. وی در آن زمان در دفتر هماهنگی نابودی تسلیحات کشتار جمعی کار می کرد. وی قبل از آن نیز در وزارت انرژی آمریکا، مسئول بخش مسائل مربوط به مواد شکافت پذیر بود.

همچنین سه سال در فاصله سالهای هزار و نهصد و نود و پنج تا هزار و نهصد و نود و هشت، هماهنگ کننده ویژه برای کاهش خطر تسلیحات کشتار جمعی در وزارت دفاع آمریکا بوده است. او به مدت دو سال دستیار ویژه وزیر دفاع و شش ماه نیز در آژانس منع خلع سلاح و کنترل تسلیحات کار کرده است.

وی در دانشگاههای پرینستون و دانشگاه موسوم به موسسه فناوری ماساچوست(قطب دانشگاههای هسته ای و فنی آمریکا) تحصیل کرده و دو سال نیز پژوهشگر مراکز پژوهشی دانشگاه هاروارد بوده است. هالگیت مدتی هم کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا بوده که شاخص ترین اندیشکده حوزه سیاسی آمریکا است.

نماینده جدید آمریکا در اژانس درسال هزار و نهصد و نود و نه، بورسیه شورای روابط خارجی آمریکا و معاون موسسه تهدید هسته ای (NTI) نیز بوده است که سازمانی غیردولتی است و ریاست آن را سناتور سام نان ( Sam Nunn) از اعضای سابق سنا، برعهده دارد. موسسه تهدید هسته ای از مراکز پژوهشی معتبر آمریکا در حوزه منع اشاعه هسته ای است که دولتهای مختلف آن کشور به مشاوره های آن استناد می کنند. تمرکز فعالیتهای این موسسه در حوزه تسلیحات کشتار جمعی است.

وی در مسئولیت جدید خود در دولت باراک اوباما با گری سیمور (Gary Samore) مشاور اصلی دولت اوباما در حوزه مبارزه با تروریسم و منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی کار خواهد کرد.

هالگیت به علت نوع عملکرد خود در مسئولیتهای دولتی اش،‌ بارها چندین نشان افتخار دولتی دریافت کرده است. وی بارها در جایگاه کارشناس ارشد مسائل هسته ای در جلسات کمیته های مختلف استماع در کنگره آمریکا حاضر شده و دیدگاههای خودش را بیان کرده است.

وی یکی از اعضای اصلی کمیته ویژه دولت آمریکا درباره مسائل کره شمالی است که افرادی همانند اشتون کارتر وزیر دفاع، جان کری وزیر امورخارجه، وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه، سوزان رایس مشاور رئیس جمهور آمریکا در حوزه امنیت ملی و چند مقام بلندپایه دیگر آمریکا در آن حضور دارند.

گفتنی است هالگیت برای تصدی این مسئولیت با انتصاب ازجانب باراک اوباما به سنا معرفی شده است و درصورت تایید سنا، این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top