تاریخ انتشار: 17 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1754

چرا جوادی آملی سخنران مراسم شب قدر نیست؟

به نقل از آستانه مقدسه حضرت معصومه (ع)، مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) با اعلام این که مراسم شب‌های قدر همه ساله با حضور مومنان برگزار می‌شود، گفت: امسال در شب‌های قدر حجج اسلام علیرضا اعرافی، علیرضا پناهیان و رفیعی سخنرانی خواهند کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:آستانه مقدسه حضرت معصومه خبر حذف سخنرانی حضرات آیات جوادی آملی، امینی، استادی و ‌‌ناطق‌نوری در شب‌های احیا در حرم حضرت معصومه (ع) را تکذیب کرد.‌

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس از قم، به نقل از آستانه مقدسه حضرت معصومه (ع)، مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) با اعلام این که مراسم شب‌های قدر همه ساله با حضور مومنان برگزار می‌شود، گفت: امسال در شب‌های قدر حجج اسلام علیرضا اعرافی، علیرضا پناهیان و رفیعی سخنرانی خواهند کرد.

احمد شمس، با بیان این که مراسم ویژه دعا و قرآن به سر‌گیری از سوی سخنرانان انجام می‌شود، اظهار داشت: مراسم شب های قدر حرم مطهر امسال از ساعت 21 آغاز و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برخی شایعات درباره حذف سخنرانان مطرح همچون آیات ابراهیم امینی، عبدالله جوادی آملی و رضا استادی از برنامه‌های شب قدر گفت: آیت‌الله جوادی آملی، تابستان‌ها در قم حضور ندارند و حتی برای برگزاری نمازجمعه هم حضورشان بسیار اندک است.

وی با بیان این که آیت‌الله استادی به دلیل شدت بیماری از سوی پزشکان برای اجرای برنامه‌های این چنینی و سخنرانی منع شده‌اند، اظهار داشت: آیت‌الله استادی در زمان حیات آیت الله مشکینی و در ایام لیالی قدر تنها یکبار مراسم شب قدر را در حرم حضرت معصومه انجام دادند و پس از آن اعلام کرد که توانایی اجرای چنین برنامه‌هایی را ندارد و از آن پس هم در چنین برنامه‌هایی حضور نیافت.

شمس تصریح کرد: همچنین آیت‌الله امینی شش سال پیش در مراسم شب قدر حضور داشت و پس از آن اعلام کرد که نمی‌تواند در این برنامه‌ها شرکت کند، از این رو در این چند سال از برخی شخصیت‌های علمی دیگر برای برگزاری این مراسم معنوی بهره گرفته می‌شد.

وی درباره برنامه‌های سال پیش حرم مطهر گفت: سا‌ل گذشته آیت‌الله حائری شیرازی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام ناطق نوری مراسم‌های شب قدر را در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار کردند که با استقبال مردم خداجوی قم و زائران روبه‌رو شد.

شمس ادامه داد: در سال جاری حجت‌الاسلام ناطق نوری تا 10 روز پیش برای حضور در این مراسم معنوی اعلام آمادگی کرده بود ولی چهار روز پیش اعلام انصراف کرد.

در روزهای اخیر برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب با انتشار اخباری مبنی بر حذف سخنرانان سنتی مراسم احیا در حرم حضرت معصومه (س) به دنبال سوء استفاده سیاسی از این مسئله بودند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top