تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/18 - 16:00
کد خبر: 175444

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان: مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم

همایش‌های اصلاح طلبان و دو واقعیت «تلخ»

همایش‌های اصلاح طلبان و دو واقعیت «تلخ»

اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی کردیم جلیلی به روی کار می آمد.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها اصلاح طلبان برنامه های ویژه ای برای آماده سازی خود در انتخابات آخر سال هستند؛ همایش سراسری 25 دی ماه سال گذشته را می تواند ورود جدی و رسانه آنها برای انتخابات مجلس در پایان سال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها و در اواسط تابستان رفت و آمد نشست های اصلاح طلبان در شهرهای مختلف کشور بیشتر شده است، در آخرین نشست این جریان سیاسی کشور که روز گذشته در ایلام برگزار شد، اظهارات بیان شده دراین نشست حکایت از تشدید اختلافات بین این جریان و حسن روحانی دارد. مسئله ای که با روی کار آمدن دولت یازدهم و ورود بخشی از بدنه اصلاح طلب که عموما از طیف کارگزاران بودند، این جریان را به این سمت کشاند که در انتخابات پیشرو مجلس کار تصاحب صندلی های مجلس کار ساده ای خواهد بود.

اما در آخرین نشست اصلاح طلبان که دو تن از لیدرهای این جریان یعنی "سید هادی خامنه ای" دبیر کل مجمع نیروهای خط امام و "محسن رهامی" دبیر کل جامعه مدرسین دانشگاه ها در ایلام برگزار شد، نشان داد که این جریان به خصوص بعد از توافق هسته ای و پالس های جریان راست سنتی از جمله طیف لاریجانی به روحانی، محاسبات آنها را برهم زده است.

نشست اصلاح طلبان

"محسن رهامی"، رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان روزگذشته در سالن اجتماعات فرهنگیان شهر ایلام، در قسمتی از اظهاراتش ضمن بیان این مطلب که "به عنوان افرادی که با ایجاد ائتلاف در به روی کار آوردن آقای روحانی موثر بودیم با سفر به استان های مختلف علاوه بر شنیدن سخنان مردم به انتقال تجربیاتمان به مدیران شورای اصلاح طلبی در شهرستان ها می پردازیم." گفت: اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی کردیم جلیلی به روی کار می آمد.

محسن رهامی

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه می دهد: ما در انتخابات ۸۴، ۷۰ درصد از آراء را در دست داشتیم اما نخبگان اصلاحات تک روی کردند و شکست خوردیم، در سال ۱۳۹۲ از این شکست درس عبرت گرفتیم، ۷ ماه وقت داریم، نگران موفق شدن یا شکست خوردن نباشید مهم آن است که راه درست را با ساختار مناسب طی کنیم، هیچ کشوری در دنیا بدون داشتن احزاب قوی، روزنامه های پرکار و آموزش در راستای توسعه سیاسی موفق نمی شود."

این اظهارات همراه با عصبانیت در حالی است که «جریان تندرو» اصلاح طلب بعد از روی کار آمدن روحانی تلاش زیادی کردند که با مطرح کردن مسائلی از جمله آزادی بیشتر فضای مجازی، آغاز به کار احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین، تغییر وضعیت موسوی و کروبی و مسائلی از این دست، به عنوان مطالبات «جدی» اصلاح طلبان از دولت، به عنوان یک «مستاجر چهارساله»، از روحانی عبور کنند که این مسئله و حتی با پایان «موقتی» مسئله هسته ای و ظهور جریان ها و حامیان جدید دولت به محاق رفته است.

این مسئله به حدی پیشرفت که عبدالله نوری وزیر کشور دوره اصلاحات صریح‌ترین انتقاد را در این زمینه به دولت وارد میکند. او اخیرا در اظهاراتی گفته است: «روحانی و دولت محترم فراموش نکنند که پایگاه رای و بدنه اجتماعی حامی شان اغلب کسانی بودند که از بی‌قانونی و تضییع حقوق شهروندی و تنگ‌نظری‌ها به ستوه آمدند و با امید رهایی از این وضعیت راهی متفاوت را برگزیدند.»

اما  از نکات دیگر همایش روزگذشته اصلاح طلبان، گله مندی هادی خامنه ای از عدم استقبال مردم از این همایش بود؛ وی که در این نشست از انتخابات مجلس و خبرگان به عنوان «ماموریت مهم» اصلاح طلبان و از پیگیری و «لابی گیری» برای آزادی موسوی و کروبی نام برد، اما عدم استقبال مردم و خالی بودن صندلی های این همایش، در اظهاراتی گفت: اگر همین جمعیت ها وجود داشته باشد زیبنده جریان اصلاح طلبی نیست و مسئولان باید راهکاری برای این موضع بیاندیشند و به عضوگیری زنان بپردازند.

این سخن هادی خامنه ای در حالی گفته شد که وی قبل از سفر به ایلام در شهر کرمانشاه گفته بود: 70 درصد جمعیت کشور ایران را اصلاح طلبان تشکیل می دهند. این مسئله در حالی رخ داده است که خبرها از تبلیغات سنگین این جریان برای نشست خود می دهد.

در هر صورت به نظر می رسد، اصلاح طلبان در طی هفت ماه مانده به انتخابات مجلس و خبرگان با دو مسئله جدی روبرو باشند، یک، جدا شدن روحانی از سبد آنها و دیگری عدم ترمیم چهره این جریان به خصوص بعد از ماجراهای سال 88 است، که این مسئله باعث شده است «بزرگان» این جریان برای پوشش این مشکلات دست به دامان «مهره های سفید» خود شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امید
1394/05/19 - 08:16

نکته مهم این است که ظرفیت این سالن فرهنگیان زیر 200 نفر است این درحالی است که 120 نفر حداکثر با عوامل همراه نبودند.
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top