تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/06/04 - 11:43
کد خبر: 176923

بازتاب خارجی سفر ستاره‌های دنیا به ایران

خبرنامه دانشجویان ایران: خبر سفر تیم ستارگان جهان به ایران برای انجام یک بازی دوستانه با تیم ستارگان ایران به نفع بیماران ام اس، در رسانه های جهان بازتاب قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفر تیم ستارگان جهان به ایران و حضور چهره‌های فراموش نشدنی دنیای فوتبال از لوییس فیگو گرفته تا روبرتو کارلوس و از کاناوارو تا مارسل دسایی؛ نام های بزرگی که طنین‌شان هنوز در گوش‌ دوستداران فوتبال باقی است، در رسانه‌های جهان بازتاب وسیعی داشته است. این بازی دوستانه که به نفع جامعه حمایت از بیماران ام‌اس انجام می‌شود، روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سایت دیلی صباح ترکیه در این باره نوشته است:  در سایه توافقات هسته‌ای ایران، یک بازی پر ستاره فوتبال بین بازیکنان ایرانی و تیم ستاره‌های جهان از جمله لوییس فیگو و گری لینه‌کر درتهران برگزار می‌شود. روبرتو کارلوس و فابیو کاناوارو نیز موافقت خود را برای بازی در این تیم بین‌المللی اعلام کرده‌اند. ایران که توانسته است با این توافق جهانی از انزوا خارج شود، در حالی که در ۱۰ سال اخیر هیچ تیم اصلی خارجی در ایران تقریبا حضور نیافته بود، حالا حتی در عرصه فوتبال نیز توانسته است میزبان تیمی در این حد از اهمیت باشد. در این خبر اشاره‌ای هم به موفقیت‌های تیم فوتبال ایران شده و به برد سه قهرمانی آسیا در فاصله سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ اشاره شده و حضور تیم ملی ایران در چهار جام جهانی و از جمله شرکت ایران در جام جهانی برزیل نیز مورد توجه قرار گرفته است.  

سایت ایتالیایی گل نیز با انتشار خبری از موفقیت ایران در میزبانی تیم پرستاره جهان نوشته است قهرمانان سابق جهان از کاناوارو و فیگو تا روبرتو کارلوس در راه سفر به ایران هستند. این سایت با اشاره به پینگ پنگ دیپلماسی که همواره می‌تواند بر ورزش تاثیر بگذارد و با اشاره به تنش زدایی در روابط بین چین و آمریکا در سال ۱۹۷۲، یادآوری کرده که این کشور توانست به سرعت در عرصه ورزشی راه را برای خود باز کند. این سایت نیز با تمجید از تیم فوتبال ایران به عنوان یکی از بهترین‌های آسیا حضور ستارگان جهان در ایران را نشانه دوره جدیدی در ورزش ایران خوانده است.

سایت ایتالیایی ریپابلیکا اسپورت هم با اشاره به این که ورزش همواره موقعیتی ایجاد می‌کند تا خستگی های سیاسی کنار گذاشته شوند، این خبر را پوشش داده است.

سایت انگلیسی Inside World Fotball  هم با انتشار گزارشی مفصل از این خبر داده که روز جمعه فرصتی استثنایی برای دیدن بزرگترین قهرمانان جهان است که به نفع یک اقدام خیریه در ایران به میدان می‌روند. این سایت با پوشش دادن خبر نشست خبری روز شنبه که از سوی جامعه حمایت از بیماران ام‌اس برگزار شد، درباره جزییات حضور ستارگان در ایران، اعضای تیم حاضر در ایران و برنامه‌های پیش رو، خبر داده و از جایگاه جدید ورزش ایران در سایه آرامش سیاسی سخن گفته است. این سایت نوشته است: انتظار می‌رود این بازی با اقبال وسیع مردم ایران روبه رو شود و برنامه «۹۰» عادل فردوسی پور که بیش از ۲۰ میلیون تماشاگر دارد، پوشش دهنده آن خواهد بود.

در این گزارش آمده است در تیم ستارگان ایران انتظار می‌رود تا بیشتر ستارگان جام های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ در میدان باشند و تیم هنرمندان بیشتر از روی نیمکت به تماشای بازی بپردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top