تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/06/29 - 08:34
کد خبر: 179552

توزیع «آن بیست و سه نفر» در کشورهای عرب

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب «آن بیست و سه نفر» از سوی گروهی خودجوش به زبان عربی برگردانده شده است. قرار است این کتاب در کشورهای عرب‌زبان منطقه توزیع شود.

به گزارش تسنیم، کتاب «آن بیست و سه نفر» نوشته احمد یوسف‌زاده دربردارنده خاطرات وی از روزهای اسارت در عراق است که در شاخه ادبیات اسارتگاهی نوشته و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.

آنچه که «آن بیست و سه نفر» را از دیگر خاطرات نوشته شده متمایز می‌کند، نوع موضوع جذاب و حوادثی‌ست که به گفته بسیاری از کارشناسان در هیچ جنگ دیگری رخ نداده است. کتاب خاطرات یوسف‌زاده را به همراه 22 نوجوان دیگر یاد می‌کند که در اسارتگاه‌های عراق به سر می‌برند.

کتاب در سال گذشته برای اولین‌بار منتشر شد و پس از تقریظ رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر همواره به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین آثار این انتشارات در صدر فهرست قرار دارد. این کتاب به تازگی از سوی یکی از گروه‌های خودجوش به زبان عربی برگردانده شده است. هدف از ترجمه این اثر، انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به مخاطبان عرب‌زبان منطقه پس از تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به ترجمه این آثار عنوان شده است.

یکی از جذاب‌ و خواندنی‌ترین بخش‌های این کتاب به دیدار «آن بیست و سه نفر» با صدام حسین اختصاص دارد. صدام در این جلسه ضمن آشنایی با نوجوانان حاضر در جلسه، از آنها می‌خواهد زمانی که به کشور خود بازگشتند، نامه‌ای برای او بنویسند. یوسف‌زاده پس از آزاد شدن این درخواست صدام را چنین عملی کرده است:

«آقای صدام حسین! اگر یادت باشد خواسته ی دیگری هم از ما داشتی. امروز که من از دانشگاه فارغ التحصیل شده ام، در پاسخ به همان درخواست توست که این نامه رامی نویسم... می گفتی، همه کودکان دنیا کودکان ما هستند. راستی مگر کودکان حلبچه که در آغوش مادران مرده شان به جای شیر، گازخردل فرو بردند، مال این دنیا نبودند. مگر امیر پانزده ساله – امیر شاه پسندی، اهل کرمان که سخت ترین شکنجه ها را در اردوگاه ها ی عراق تحمل کرد– که نقیب محمد، افسر بعثی تو، زیر تازیانه سیاهش کرد و بعد هم با اتوی داغ گوشت پاهای او را کند و وادار کرد با همان پاهای بریده شده روی شن های ارودگاه بدود از فرزندان همین دنیا نبود؟

صدام حسین! همه ی آن رزمندگان کوچکی که در آوریل سال 1982 به حضورشان پذیرفتی با تحمل شکنجه هایی که ذکرشان در ستون این روزنامه نمی گنجد، پس از گذراندن شیرین ترین سال های عمرشان در شکنجه گاه های تو، سرانجام با گردنی افراشته قدم به خاک میهن شان گذاشتند و امروز همه دکتر و مهندس شده اند و در سازندگی کشورشان سهیم هستند...

در پایان این مثل ایرانی ها را هم به خاطر بسپار که زمستان می گذرد اما رو سیاهی به ذغال می ماند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top