تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/06/30 - 18:36
کد خبر: 179763

اساتید پژوهشگاه علوم انسانی خطاب به فرهادی:

با نصب مدیریت غیرجناحی و معتبر علمی «امید دوباره» و «تدبیر» را به پژوهشگاه باز گردانید

با نصب مدیریت غیرجناحی و معتبر علمی «امید دوباره» و «تدبیر» را به پژوهشگاه باز گردانید

جمعی از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی نامه ای سرگشاده به وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری، با تشریح وضعیت کنونی پژوهشگاه و ابراز نگرانی از حاشیه‌های سیاسی و جناحی ایجاد شده در این نهاد علمی، خواستار انتصاب فردی علمی و غیرحناحی به ریاست پژوهشگاه و پایان یافتن وضعیت کنونی شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی نامه ای سرگشاده به وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری، با تشریح وضعیت کنونی پژوهشگاه و ابراز نگرانی از حاشیه‌های سیاسی و جناحی ایجاد شده در این نهاد علمی، خواستار انتصاب فردی علمی و غیرحناحی به ریاست پژوهشگاه و پایان یافتن وضعیت کنونی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نامه ضمن تاکید بر بی سابقه بودن حاکم شدن فضای سیاسی و جبهه بندی در پژوهشگاه، به یک باند خاص اشاره شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی این نهاد آسیب زده است. نویسندگان نامه از وزیر علوم خواسته اند در راستای سیاست دولت یازدهم مبنی بر حفظ کرامت محیط های علمی، نسبت به حل مشکلات این پژوهشگاه اهتمام ورزد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

به استحضار می رساند پژوهشگاه علوم انسانی به عنوان یکی از  بزرگترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی علوم انسانی جایگاه رفیع و ویژه ای در آموزش عالی کشور دارا می باشد. اما متاسفانه از دوره ریاست مرحوم دکتر صادق آیینه وند علیرغم خدمات و تلاش علمی آن مرحوم، معدود افرادی که اولویت مسائل سیاسی و جناحی خود را مقدم بر اعتلای علمی پژوهشگاه می دانستند در اطراف ایشان مجتمع شده و مشکلات و مسائل زیادی برای این مرکز معتبر پژوهشی ایجاد نموده‌اند که از مهم ترین آنها می توان به موضع گیری های خاص و طومار نویسی های سیاسی غیرمرتبط با علوم و تحقیقات اشاره نمود، مسائل و جبهه بندی هایی که تا کنون پژوهشگاه از آن برکنار و مصون مانده بود.

متاسفانه گروهی که می‌توان آنان را «باند خاص» نامید به سرکردگی آقای دکتر م.ح (رئیس در سایه) که گویا صلاحیت ایشان در مناصب مدیریتی در دولت فعلی هم مردود شده است، از پژوهشگاه علوم انسانی سر بیرون آورده و سردمدار جریانی شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی پژوهشگاه لطمه جدی وارد نموده است و عجبا که نامبرده و معدود افراد این گروه مهمانان ناخوانده ای هستند که به دفعات نه تنها برای صاحب خانه دردسر ایجاد نموده، بلکه باب سلب اختیار مسئولین مربوطه و عزل و نصب و دخالت های ناصواب در این محیط علمی را مفتوح داشته اند. مسلم است که ادامه این وضعیت نه تنها با سیاست های علمی اعلام شده وزارت علوم و شخص وزیر مبنی بر رعایت نمودن خط قرمزهای نظام مطابقت ندارد، بلکه ضمن وارد نمودن لطمه جدی به شان تحقیقاتی پژوهشگاه، منافی صبر و متانت علمی اساتید، کارشناسان و کارمندان محترم این مجموعه خواهد بود.

با این وصف و با توجه به حساسیت و تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقا، اعتلاء و تحول علوم انسانی و سیاست های اعلام شده دولت یازدهم مبنی بر حفظ کرامت محیط های علمی، از جنابعالی تقاضامندیم ضمن توجه ویژه به پژوهشگاه علوم انسانی نسبت به حل مسائل و مشکلات و دخالت های خارج از این نهاد بزرگ پژوهشی اقدام لازم را مبذول بفرمایید و با نصب مدیریت غیرجناحی و معتبر علمی «امید دوباره» و «تدبیر» را به پژوهشگاه باز گردانید.

با تشکر
جمعی از روسای پژوهشکده ها و گروه، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارمندان پژوهشگاه علوم انسانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حاشیه بازی استقلال و فولاد/ اعتراض سرخ‌ها به گل آبی‌ها
استقلال با برد مقابل فولاد به صدر برگشت
فروش ۴۳۰ هزار کتاب در بخش مجازی نمایشگاه
۹۰ درصد دانشجویان بین‌الملل در ایران عراقی و افغانستانی هستند
هوش مصنوعی، فریب انسان را یاد گرفته‌ است
انتشار اسامی منتخبان راه‌یافته به مجلس دوازدهم از دو لیست انتخاباتی
هدیۀ رهبر انقلاب به یک خانم نویسنده
تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است
نصرالله: فلسطین و غزه، به مسئله نخست جهان تبدیل شده‌اند
هندوستان تایمز: دهلی‌نو علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با ایران است
صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری شرکتهای دانش بنیان در سال قبل
بانک آمریکا: دلار نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد
پاسخ به چند سؤال پرتکرار درباره امتحانات نهایی
پیرهادی: مراجع عظام گفتند صرف تعطیلی شنبه «تشبه با یهودیت» محسوب نمی‌شود
سیدحسن نصرالله: موشک‌ها همچنان به بئرالسبع و شهرک‌های اطراف غزه اصابت می‌کند
ورود سامانه بارشی جدید از فردا به کشور
مظلومان جهان چشم‌شان به بسیجیان ایران است
فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص
شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند
اینفوگرافیک: رنگ زبان شما درباره سلامتی‌تان چه می‌گوید؟
هدیه رهبر انقلاب به خانم نویسنده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top