تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/07/21 - 15:59
کد خبر: 182059

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر «دختران آفتاب»

وی افزود: می‌توانم بگویم که چنین نگاه و جایگاهی که به این مهم بپردازد ندیدم؛ هرچند شاید به صورت پراکنده در دستگاه‌های فرهنگی وجود داشته باشد. اما این رویه به صورت ثابت دیده نمی‌شود و یکی از پیام‌های این رفتار از مقام معظم رهبری همین مسئله برای کل نظام فرهنگی است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  طی مراسم از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» رونمایی می‌شود. این مراسم از ساعتی پیش آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» با حضور امیرخوراکیان رئیس حوزه ریاست موسسه انقلاب اسلامی، علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی، حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی و مهدی فضایلی مدیرعامل موسسه سروش در دبیرستان شهدای هفتم تیر در حال برگزاری است.

امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست موسسه انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم، گفت: اعتقاد ما براین است که اندیشه، نگاه، رفتار و حتی سلیقه مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ باید تبدیل به رویه نظام‌مند در حرکت کلان فرهنگی شود. شاید در فهرست کوتاهی‌هایی که در عرصه فرهنگ داریم یکی از موضوعات مهم، همین باشد. اگر برگزیدن یک اثر توسط ایشان صورت می‌گیرد، بعد از آن تشویق و حمایتی صورت می‌گیرد، این رویه باید تا الان به یک رویه ثابت تبدیل می‌شد.

وی افزود: می‌توانم بگویم که چنین نگاه و جایگاهی که به این مهم بپردازد ندیدم؛ هرچند شاید به صورت پراکنده در دستگاه‌های فرهنگی وجود داشته باشد. اما این رویه به صورت ثابت دیده نمی‌شود و یکی از پیام‌های این رفتار از مقام معظم رهبری همین مسئله برای کل نظام فرهنگی است.

کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: سیر کمال انسان با دو بال ایمان و عمل صالح صورت می‌گیرد. برای رسیدن به حیات طیبه باید به این دو مقوله توجه شود. خداوند در قرآن بعد از 124 هزار بار رسالت، مزد رسالت را، مودت اهل بیت(ع) می‌داند. اگر احساس انسان با مودت اهل بیت(ع) همراه باشد رشد انسان را دارد و اگر نه مایه ضلالت می‌شود.

وی افزود: بهترین راه برای بیان این مسائل، هنر است. این کتاب بسیار به این موضوعات پرداخته است. تمام موضوعات مرتبط با زندگی فاطمی و حیات طیبه را بیان کرده و الگوی زندگی فاطمی را عملی کرده است. این کتاب بسیاری از شبهات در حوزه زنان را مطرح کرده و دستگاه‌های فرهنگی هم می‌توانند چنین عمل کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top