تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/08/05 - 15:17
کد خبر: 183314

حضور فتنه گران در دانشگاه سیستان و بلوچستان

خبرنامه دانشجویان ایران: قرار است تا فردا شب علی شکوری‌راد، بازداشتی سیاسی، عضو حزب منحله مشارکت و نماینده تندروی مجلس ششم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان به سخنرانی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پس از آنکه سخنرانی آذر منصوری، محکوم فتنه‌گر و عضو حزب منحله مشارکت که در ایام فتنه به جرم تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و تبانی به منظور بر هم زدن امنیت ملی محکوم و به سه سال حبس محکوم شده بود در دانشگاه سیستان و بلوچستان لغو شد، اکنون و با گذشته زمانی کوتاه تشکل متخلف دانشگاه دیگر عضو حزب مشارکت و بازداشتی فتنه را برای سخنرانی در دانشگاه دعوت کرده است.

قرار است تا فردا شب علی شکوری‌راد، بازداشتی، عضو حزب منحله مشارکت و نماینده تندروی مجلس ششم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان به سخنرانی بپردازد.

شکوری‌راد یکی از پرحاشیه‌ترین اصلاح‌طلبان کشور است که همواره به سخنرانی علیه ارکان نظام پرداخته است و با پررویی قصد در تطهیر چهره سران فتنه کرده است.

وی در یکی از سخنرانی‌های خود با حمله به شورای نگهبان می‌گوید: ما امروز با معضلی به نام نظارت استصوابی روبرو هستیم که با روح قانون اساسی در تعارض است. نباید با توجه به یک متن قانونی، اختیار را از مردم سلب کنیم. قانون اساسی ۱۷۷ اصل دارد که هیچ کدام فرع نیستند و نباید از اصول آن عدول شود.

این عضو حزب منحله مشارکت همچنین می‌گوید: شورای نگهبان نباید قانون اساسی را به گونه‌ای تفسیر کند تا حق مردم سلب شود؛ این‌طور نیست که قانون اساسی حق حاکمان و حد مردم باشد؛ بلکه قانون اساسی، حق مردم و حد کارگزاران نظام است.

وی با بیان این ادعا که شأن نظارتی شورای نگهبان، تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات نیست، گفت: وزارت کشور و هیات‌های اجرایی باید صلاحیت نامزدها را تائید کنند و اگر بی‌مورد رد صلاحیتی صورت گیرد، شورای نگهبان می‌تواند مداخله کند؛ اما احراز صلاحیت کار شورای نگهبان نیست.

شکوری‌راد همچنین در جای دیگری درباره حوادث عاشورای سال ۸۸ با حمله به صدا و سیما می‌گوید: عاشورای ۸۸ دروغ بزرگ صدا و سیما بود که به خورد مردم داد و اکثر صحنه‌های فیلم‌برداری صحنه‌سازی شده بودند.

مسئله دیگری که در این میان پر اهمیت به نظر می‌رسد فعالیت تشکلی متخلف در دانشگاه است که هنوز ماهیت آن مشخص نشده است؛ زیرا این تشکل بنا به ادعای مسئولان دانشگاه در سال تحصیلی گذشته با اساسنامه‌ای جدید توانسته است در دانشگاه اعلام موجودیت کند؛ اما مسئله‌ای که مشخص نیست، این است که چگونه می‌شود دو تشکل هم نام و با یک آرم در یک دانشگاه وجود داشته باشد؟

نام تشکل انجمن اسلامی پیرو خط امام(ره) که بر این تشکل گنجانده شده است، پیش از این در دانشگاه و ذیل نظر دفتر تحکیم وحدت موجود بوده و اساس‌نامه مشخص نیز داشته است و معلوم نیست که چگونه تشکلی دقیقا با همان نام و آرم در دانشگاه مجددا راه‌اندازی شده است؟

البته در زمان روی کار آمدن دولت جدید به نظر می‌رسد که روند حمایت از این تشکل‌های متخلف که ادعای حمایت از دولت را دارند، از سوی برخی مسئولان در وزارت علوم و استانداری به وجود آمده است و با وجود تخلفات آشکار این جمعیت اراده‌ای برای برخورد با آن وجود ندارد.

حال مسئولان دانشگاه باید در قبال همه اتفاقاتی که در این جلسه خواهد افتاد پاسخگو باشند؛ زیرا اجازه دادن به یک تشکل متخلف در دانشگاه برای فعالیت آن هم در راستای فتنه به شخص رئیس دانشگاه برگشته و عواقب آن را باید بپذیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
پریسا
1394/08/05 - 15:22

باسلام و خسته نباشید
واقعا قوه قضاییه خوابه؟
نیروی انتظامی؟
درک نمیکنند به خصوص این منطقه چه حساسیت خاصی دارد ؟ الله اکبر
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود
مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
بازگشت پر ابهام کاپیتان کشتی ایران به اردوی المپیک
صرفه جویی کنید، خودرو جایزه بگیرید
۲ شرط مهم برای حضور زنان در استادیوم
دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره
نتایج آزمون کارشناسی ارشد اواخر خرداد اعلام می‌شود
دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی
قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ کشته شد
طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت
جریمه به‌ کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد
عبور سخت دانش‌آموزان چابهار از رودخانه +فیلم
کنایه جالب به سرپرست جدید استقلال +فیلم
شیرینی که رهبرانقلاب به مهمانانشان می‌دهند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top