تاریخ انتشار: شنبه 1394/08/09 - 01:33
کد خبر: 183621

قطع سالانه 11 هزار دست و پا بر اثر دیابت

پژوهشگر طب سنتی و اسلامی ایران گفت: سالانه 10 تا 11 هزار دست و پا بر اثر بیماری دیابت در کشور قطع می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: پژوهشگر طب سنتی و اسلامی ایران گفت: سالانه 10 تا 11 هزار دست و پا بر اثر بیماری دیابت در کشور قطع می‌شود.

حسین روازاده درباره جایگاه طب سنتی در ایران امروز اظهار کرد: از سال 58 و پس از انقلاب اسلامی جرقه‌هایی درباره احیای طب ایرانی‌ـ‌اسلامی توسط علاقه‌مندان، علما و حکما و امام (ره) زده شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در شهریور سال 58 در قم در کتاب صحیفه نور که جلد نخست آن به چاپ رسیده بود، بیان کردند که «زمینه‌های طب ایرانی‌ـ اسلامی را مهیا کنید، چرا که دانشگاه‌های اروپایی از علم بوعلی سینا استفاده می‌کنند اما بروز نمی‌دهند».

این محقق برجسته طب سنتی و اسلامی کشور با بیان اینکه طب بوعلی‌سینا به تنهایی طب کاملی بود، تصریح کرد: اکنون باید تلاش‌های بسیار زیادی صورت گیرد تا طب سینوی «بوعلی سینا» دوباره احیا شود.

وی طب ایرانی‌ـ‌اسلامی را بسیار بالاتر از طب جدید عنوان کرد و گفت: این درحالی است که به فرموده حضرت امام (ره) طب جدید خدمت جدیدی نکرده، مگر در جراحی‌هایی که اکنون انجام می‌گیرد.

روازاده افزود: بسیاری از جراحی‌هایی که اکنون انجام می‌شود، غیرضروری است و موجب صدمات جبران‌ناپذیری به نسل‌ها می‌شود که از جمله آن می‌توان به بیهوشی کامل نوزادان برای ختنه و جراحی‌های سزارین که از هر یک‌هزار جراحی تنها یک مورد ضروری است، اشاره کرد.

وی زایمان طبیعی را بهترین نوع زایمان عنوان کرد و گفت: زنان پس از پنجمین زایمان طبیعی 10 سال به عمر آنها افزوده می‌شود در حالی که با جراحی سزارین در هر زایمان 5 سال از عمر آنها کاسته شده و اگر افزایش عمر در اثر زایمان طبیعی را به آن اضافه کنیم با هر جراحی سزارین به طور معمول 15 سال از عمر طبیعی زنان کاهش می‌یابد.

پژوهشگر طب سنتی‌ـ‌اسلامی ایران با بیان اینکه باید زنان جامعه به طرف زایمان طبیعی سوق داده شوند، تصریح کرد: زنان باردار با داشتن سابقه سزارین می‌توانند برای زایمان دوم به طور طبیعی فرزند دوم خود را به دنیا آورند و هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.

وی به بیماری دیابت و اثر پنهان اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های 57 و 58 تنها 300 تا 400 مورد جراحی قطع دست و پا در اثر بیماری دیابت انجام می‌شد اما بالا رفتن این آمار به سالانه 10 تا 11 هزار مورد قطعی دست و پا در اثر بیماری دیابت در کشور، نشان می‌دهد که طب ایرانی و اسلامی 200 سال به فراموشی سپرده و لگد مال شده است.

روازاده اضافه کرد: با وجود تمام شرایط موجود، طب ایرانی و اسلامی حرف بسیاری برای درمان بیماری‌ها به‌ویژه در درمان بیماری‌های داخلی دارد و می‌تواند در کنار طب جدید به مردم خدمت کند و باید طب قدیم را مکمل طب جدید در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه طب قدیم در حال به دست آوردن قدرت دوباره خود است، یادآور شد: تاسیس دانشکده طب سنتی در وزارت بهداشت که 9 سال از عمر آن می‌گذرد و تربیت متخصصان طب سنتی، گواه این موضوع است.

این محقق برجسته طب سنتی و اسلامی کشور متذکر شد: اکنون این طب در وزارت بهداشت دارای معاونت طب ایرانی‌ـ اسلامی است و بسیاری از مردم استقبال خود را نسبت به این طب نشان داده‌اند.

روازاده با تصریح بر اینکه در برگزاری جلسات داخلی و بین‌المللی و تربیت علما و حکمای طب سنتی مشهود است، خاطرنشان کرد: جوامع بین‌المللی نیز برای گسترش طب سنتی تشویق به احیای طب سنتی کشورها کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top