تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/08/25 - 13:06
کد خبر: 185220

حجت الاسلام هادی گراوند؛

کدام غفلت‌ها سبب زحمت و رنجش رهبری می‌شوند؟

کدام غفلت‌ها سبب زحمت و رنجش رهبری می‌شوند؟

بدون شک اگر دولتمردان وسیاسیون همه جریان های سیاسی تأمل وتجدید نظری ننمایند عاقبتی جز خسران وزیان هم برای خود وهم برای ملت نخواهند داشت ودر دنیا وآخرت باید پاسخگوی بی بصیرتی ها باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام والمسلمین هادی گراوند*// مدتی است در مناسبت های مختلف و به بهانه های متفاوت رهبری حکیم و فرزانه به جهت احساس نیاز وضرورت مدام به نحو خاص و به طور اکید درحال یادآوری اصول ومبانی انقلاب، خط و مرزها، هشدار، تذکر، تلنگر ومواعظ،آن هم در موضوعات مختلف به دولتمردان، سیاسیون ودنیای غرب وحتی به کشورهایی که به تعبیر معظم له سرشان به تنشان هم نمی ارزد، می باشند.از طرفی با اندک تأملی متوجه خواهیم شد که کمتر دوره ای دیده شده که معظم له اینقدر پشت سرهم احساس تکلیف و نیاز نموده و ایراد سخن داشته باشند.

براستی آیا از خود پرسیده ایم که چه عواملی و چه کسانی باعث شده اند که رهبری معظم این همه تذکر،تلنگر ویادآوری اصول را، آن هم با فاصله های اندک وبا اقشار وطیف های مختلف را داشته باشند؟!

شاید به زبان راندن کلمات نسنجیده و موضع گیری های دوگانه ، نفاق، منیت ها، غفلت ها وبی تدبیری ها  وفراموشی خط قرمزها، نشناختن عمق دشمنی سیلی خوردگان از انقلاب اعم از داخلی وخارجی و به طور کلی فقدان بصیرت از جمله عوامل باشدکه البته هرکدام از این ها درجای خود نیاز به تأمل دقیق و عمیق دارند.

از طرفی گاهاً بعد از هربیان مقتدرانه، خیرخواهانه، دلسوزانه وپدرانه رهبری حکیم برخی یا به جهت بی تدبیری یا نشناختن خطوط خودی وغیرخودی یا عدم درک دلسوزی های معظم له یا مشورت گرفتن های ناصحیح وبعضاً مغرضانه یا هرنوع غفلتی دیگر در مقابل فرمایشات رهبری موضع گیری نموده و عکس آن را بیان می نمایند واین یعنی بی بصیرتی محض و گل زدن به خود.

« وچه زیبا فرمودند رهبری معظم درخصوص حادثه کربلا که : اگر در آن زمان خواص از اهل بصیرت به موقع از حق دفاع می کردند شاهد حادثه تلخی هم چون کربلا نبودیم.»

به عنوان مثال درخصوص برجام رهبری معظم درطول این مدت کوتاه علاوه بر حمایت های  مکرر از تیم مذاکره کننده و بیان تذکرات لازم به آن ها بیش از 70 بار کلمه نفوذ را متذکر شدند که البته این خود ناشی از درایت و عمق بینش و بصیرت و آینده نگری ودشمن شناسی دقیق ایشان می باشد ونیز ناگفته نماند که روی کلام رهبری گاهاً تمام جریان های سیاسی و بعضاً فقط جریان حاکم می باشد.

یقیناً باید بپذیریم هرچه از اصول و مبانی انقلاب و آرمان های امام راحل و شهدا و مواعظ پدرانه و حکیمانه رهبری فاصله بگیریم به همان میزان باعث شادی دشمن و جرأت وجسارت  دادن به ایادی استکبار و حتی افراد نابالغ سیاسی از جمله عادل الجبیرها که الفبای  سیاست را ندانسته،شد؛ تا آنجا که چندبار هم تهدید نموده اند. ازطرفی دشمنان قسم خورده نیز بر ادامه شیطنت ها و طراحی های خصمانه خود امیدوارتر شده اند.

براستی کجای کار اشتباه بوده و چه کسانی به خطا می روند؟ وچه کسانی فاقد بصیرت اند؟

بدون شک اگر دولتمردان وسیاسیون همه جریان های سیاسی تأمل وتجدید نظری ننمایند عاقبتی جز خسران وزیان هم برای خود وهم برای ملت نخواهند داشت ودر دنیا وآخرت باید پاسخگوی بی بصیرتی ها باشند.

نکته آخر اینکه :اعتماد به وعده های الهی و تکیه برپشتوانه های عظیم و ارزشمندی هم چون آرمان های امام راحل  وشهداء، ایثارگران وجانبازان و توجه به رهنمودهای حکیمانه ونافذ مقام معظم رهبری و همچنین  پشتوانه  ای محکم و مقتدر هم چون مردم شریف و همیشه  در صحنه  و خدمت صادقانه  وخالصانه  به این مرزو بوم مایه عزت، سربلندی و اعتلای نظام و ارزش ها خواهد بود.

* معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top