تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/08/28 - 15:13
کد خبر: 185549

جلسه خواستگاری پرسش‌های عاقلانه استفاده کنید

این استاد حوزه و دانشگاه به نوع سؤال پرسیدن در جلسه خواستگاری اشاره و بیان داشت: در سؤال پرسیدن خلاق باشید و از جزئی گویی به جای کلی گویی استفاده کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه در جلسه خواستگاری، به جای پرسش‌های شاعرانه از پرسش‌های عاقلانه استفاده کنید، گفت: در جلسه خواستگاری، در سؤال پرسیدن خلاق باشید و از جزئی‌گویی به جای کلی‌گویی استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، دیروز در کارگاه کوچه باغ خوشبختی، که در سالن آمفی ئتاتر دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به این که باور کنید، زندگی آن اندازه که فکر می کنید، پیچیده و سخت نیست، گفت: در زندگی باید ساده باشید، بزرگی هر شخص به سادگی اوست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا.»، ابراز کرد: مراقب باشید افسردگی سراغ شما نیاید و باور کنید خدا شما می بخشد و در آن شک نکنید.

وی گفت: شروع درخواست و ارتباط اول که از طرف پسر مطرح می شود باید خواستگاری رسمی باشد و دختر خانم ها اجازه درخواتی غیر رسمی را به کسی ندهند؛ چرا که پسر باید برای زندگی واقعی دختر را بخواهد. 

در جلسه خواستگاری، به جای پرسش های شاعرانه از پرسش های عاقلانه استفاده کنید

این استاد حوزه و دانشگاه به نوع سؤال پرسیدن در جلسه خواستگاری اشاره و بیان داشت: در سؤال پرسیدن خلاق باشید و از جزئی گویی به جای کلی گویی استفاده کنید.

حجت الاسلام داوودی نژاد با خاطرنشان کردن این که در سؤال پرسیدن دنبال، کلید باشید نه پاسخ درست، افزود: در سؤال پرسیدن، بجای پرسش های شاعرانه از پرسش های عاقلانه استفاده کنید و جواب را قبل سؤال نگویید. 

وی با بیان این که اتاق خواستگاری را مدیریت کنید، خاطرنشان کرد: پذیرایی در خواستگاری مهم است و برخی رفتارهای ساده در خواستگاری، اطلاعات اشتباه می‌دهد و گاهی رفتارهای حداقلی و ساده، ازدواج خوب را خراب می‌کند.

بچه ها،نشاط را برای زندگی پدر و مادر به همراه می آورند

این کارشناس مسائل خانواده به تأثیر فرزند بر زندگی اشاره کرد و افزود: بچه های نشاط فوق العاده ای به زندگی می دهند و وجود فرزند، احساس خستگی را از پدر و مادر از بین می برد.

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این پرسش که آیا دختر می تواند از پسر خواستگاری کند یا خیر؟ گفت: غریزه پسر، طلب و نیاز است و غریزه دختر جلوه و ناز است، این قانون طبیعت است که همیشه جنس نر به دنبال جنس ماده بوده و این مسأله در حیوانات هم دیده شده است. عرف جامعه ما نیز عزت نفس خاصی برای دختران قائل است که نباید خدشه دار شود.

حجت الاسلام داوودی نژاد بیان داشت: اگر شخصیتی برون گرا هستید، چند نکته را رعایت کنید؛ به خواستگار، فرصت حرف زدن بدهید، برای صحبت به او خط ندهید و حرف هایش را در ذهنتان تجزیه و تحلیل کنید.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
دوره بعدی شوراهای شهر ۳ ساله خواهد بود؟
حال و هوای اعضای هیئت دولت در هنگام ورود پیکر رئیس جمهور شهید +فیلم
بغض مجری سرشناس بی‌بی‌سی فارسی هنگام اعلام خبر شهادت رئیسی+ فیلم
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top