تاریخ انتشار: جمعه 1394/09/20 - 13:30
کد خبر: 187200

میرتاج الدینی در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

این دولت که ادعای حل مشکلات اقتصادی دارد کدام کار اساسی را انجام داده است؟

این دولت که ادعای حل مشکلات اقتصادی دارد کدام کار اساسی را انجام داده است؟

کدام طرح اقتصادی دولت بی نقص بوده است؟ توزیع کالا در میان بخشی از مردم که موجب ابرو ریزی شد وعده ای از مردم مثل کارگران در بخش خصوصی محروم شدند بله تورم کاهش پیدا کرده است اما رکود اقتصادی افزایش پیدا کرده است، به گفته رئیس اتاق بازرگانی در سه دهه اخیر چنین رکودی نداشته ایم.

خبرنامه دانشجویان ایران: این دولت که ادعای حل مشکلات اقتصادی را دارد و شعارش تدبیر است کدام کار اقتصادی اساسی انجام داده است؟ کدام طرح اقتصادی دولت بی نقص بوده است؟ توزیع کالا در میان بخشی از مردم که موجب آبرو ریزی شد وعده ای از مردم مثل کارگران در بخش خصوصی محروم شدند بله تورم کاهش پیدا کرده است اما رکود اقتصادی افزایش پیدا کرده است، به گفته رئیس اتاق بازرگانی در  سه دهه اخیر چنین رکودی نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت دهم به سخنرانی در سومین مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با موضوع عزت اقتصاد  پرداخت.

وی در ابتدا گفت: اقتصاد ما به سه بخش تقسیم شده است:1- بخش خصوصی 2- بخش تعاونی 3- بخش دولتی، اگر چه بعد از انقلاب توفیقات زیادی در بخش اقتصاد برای ما به دست آمده است اما مشکلات اقتصادی ما نیز کم نیست و هنوز نتوانستیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و یک کارنامه ی قابل قبول داشته باشیم لکن عده ای به گونه ای بحث های اقتصادی را مطرح می کنند که کل انقلاب و نظام را زیر سوال می برند که این درست نیست که انگیزه و نیات سیاسی و مغرضانه  آنها را نشان می دهد.

میرتاج الدینی افزود: با همه ی موفقیت هایی که داشتیم اما بیماری های مزمن در اقتصاد ما وجود دارد که یکی از آنها تورم است، بیماری دیگر رشد پایین اقتصاد ما است؛ بیماری دیگر پایین بودن نرخ بهره وری است در قبال انرژی که مصرف می کنیم نرخ بهره وری پایین است .

معاون پارلمانی دولت دهم تصریح کرد: از آثار این بیماری ها بیکاری و فقر است که الان نیز وجود دارد، ما برای اصلاح وضعیت اقتصادی خودمان باید 3 بخش را بررسی کنیم که بخش دولتی فربه بود و فربه تر شد و در بخش خصوصی بعد از انقلاب سرمایه گذارانی رفتند و عده ای دیگر به جای آنها پیدا شدند که برخی از وضعیت بد اقتصادی تحریم ها و نوسانات ارزی و رانت های دولتی به الاف و الوف رسیده اند.

وی تاکید کرد: اما  بخش تعاون  که حضرت آقا نیز به تقویت آن تاکید دارند و هنوز به جایگاه خود نرسیده است. بخش تعاون بابد به 25 درصد در اقتصاد ما برسد تعاون عدالت اقتصادی را به همراه دارد بجای اینکه ثروت در دست عده ای جمع شود در دست عده زیادی از مردم توزیع میگردد بخش تعاون در اقتصاد کمک میکند فقر در جامعه کاهش یابد و فاصله طبقاتی و ضریب جینی کمتر شود.

این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: همیشه کارهای اساسی در حوزه اقتصاد را مقام معظم رهبری هشدار داده اند. و اجرای آنها را مطالبه کرده اند در حالی که  این وظیفه ی دولت و مجلس  است، از جمله اصل 44 قانون اساسی؛ همواره حضرت آقا از مسئولین دولت و مجلس جلوتر اند ایشان در مورد اصل 44  سیاست های جدید را گفته بودند و رهنمودهای لازم را داده بودند اما پس از یک سال هیچ کاری انجام نشده بود و ایشان مجددا در دیدار با مسئولین دولت ومجلس توصیه ها را ارائه دادند و بعد از آن بود که مجلس شروع به فعالیت کرد و دولت نیز لایحه ی خود را به مجلس داد و بررسی ها شروع شد و  قانون اصل 44 قانون اساسی تدوین شد. البته در مقام اجرا مشکلات زیادی پیش امد که نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

وی افزود: یکی دیگر از راه های توسعه ی اقتصاد این بود که وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی کاهش یابد بر این اساس صندوق توسعه ی ملی درست شد که بخشی از درآمدها ی نفتی در آن  ذخیره میشود؛ هر ساله مقداری از پول فروش نفت به این صندوق انتقال یافت و در پایان دولت قبل این سم به 29 درصد رسید ولی در این دولت دوباره این مقدار کاهش یافت و به 20درصد رسید.

میرتاج الدینی ادامه داد: این دولت که ادعای حل مشکلات اقتصادی را دارد و شعارش تدبیر است کدام کار اقتصادی اساسی انجام داده است؟ کدام طرح اقتصادی دولت بی نقص بوده است؟ توزیع کالا در میان بخشی از مردم که موجب ابرو ریزی شد وعده ای از مردم مثل کارگران در بخش خصوصی محروم شدند بله تورم کاهش پیدا کرده است اما رکود اقتصادی افزایش پیدا کرده است، به گفته رئیس اتاق بازرگانی در  سه دهه اخیر چنین رکودی نداشته ایم.

وی افزود: در دوره ی گذشته هرگاه در مورد اقتصاد بحث می شد می گفتند 80 درصد ضعف مدیریت و 20درصد تحریم ها است اما  رفتارشان خلاف آن را نشان داد همه همت خود را  برای رفع  تحریم ها گذاشتند، یکی از ایرادات اساسی برای این مجموعه این است که همه ی مشکلات را به تحریم ها گره می زنند و این یک ضعف بزرگ است. وقتی یک تیم مذاکره کننده در حال مذاکره است و می گویند خزانه  خالی است این حرف میدانید چه اثر سوئی دارد اگر مذاکره از موضع ضعف باشد طرف مقابل امتیاز بیشتری میگیرند متاسفانه در اوج قدرت ملت ایران در منطقه بعضی حرفها ما را در موضع ضعف قرار داد  و آن شد که همه دیدیم.

میرتاج الدینی درپایان گفت: در مورد هدفمندی یارانه ها  هر وقت خواستند این را اجرا کنند عده ای گفته اند اکنون وقت آن نیست، هدفمندی یارانه ها لازم بود انجام شود و این یکی از افتخارات دوره اصولگرایی است و بنده اعتقاد دارم که فواید آن از معایب آن بیشتر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top