تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/10/01 - 12:28
کد خبر: 188177

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج مقابل مجلس

وی افزود: ما خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستیم چراکه بسیاری از آنها در مراجعه به شعب ثامن الحجج و طلب سپرده خود با پاسخ های مبهم مواجه می شوند و عملا نمی توانند سپرده خود را تحویل بگیرند

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج صبح سه شنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

یکی از این تجمع کنندگان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به این که مدت هاست هیچ توضیحی از مسئولان بانک مرکزی درباره وضعیت سپرده هایشان دریافت نکرده اند، گفت: بلاتکلیفی وضعیت موسسه مالی ثامن الحجج و طولانی شدن روند اخذ مجوز و همچنین مشخص نبودن تکلیف سپرده ها از مهمترین مشکلات است.

وی افزود: ما خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستیم چراکه بسیاری از آنها در مراجعه به شعب ثامن الحجج و طلب سپرده خود با پاسخ های مبهم مواجه می شوند و عملا نمی توانند سپرده خود را تحویل بگیرند.

این سپرده گذاران پیش از این مقابل بانک مرکزی نیز تجمع کرده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امیر حسین
1394/10/01 - 14:29

سلام علیکم
بله باز هم تجمع، امّا با این تفاوت که مکان آن اینبار به درستی انتخاب شده است. چرا که مجلس عالی ترین نهاد نظارتی کشور است؛ البته دیوان عدالت اداری نیز مکان خوبی است، گرچه چون که صد آمد، نود هم پیش ما است. به هر صورت، آیا شما مواضع نمایندگان را دنبال می کردید؟ برخی از آنها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. پرونده موسسه مالی ثامن الحجج در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها مطرح و گزارشات مرتبط با آن نیز از سوی بانک مرکزی داده شده وتصمیمی برای برخورد با این موسسه اتخاذ نشده و گزارشات موسسه تخصصی حسابرسی درباره موسسه ثامن الحجج تاکنون مثبت بوده است . یا نمایده دیگری گفته تلاش برای اخذ مجوز موسسه ثامن الحجج در راستای تامین امنیت روانی سپرده گذاران است . امّا با اطاله حسابرسی و تبلیغات و مصاحبه های دو پهلو مسؤلان بانک مرکزی و سنگ اندازی آنها تا به آنجا که به گواه کارمندان این موسسه تا کنون چهار مرحله حسابرسی انجام شده؛ میدان برای شایعات فرآهم و آماده گردید؛ تا پای نماینده ای دیگر را به قضیه باز و به صراحت هر چه تمام تر مساله اصلی را روشن کند. این نماینده در تذکری به وزیر اقتصاد نسبت به تحیر و سرگردانی مردمی که در موسسه ثامن الحج پس انداز نموده‌اند تاکید کرد و افزود: این موسسه بیش از یک دهه سابقه فعالیت در کل کشور و نامش در پورتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ثبت بوده است، براین اساس دو میلیون و پانصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم کارگر، پیرمرد، پیرزن، استاد دانشگاه، معلم، نظامی و غیره پس انداز خود را در آن موسسه جمع کرده‌اند. این موسسه بیش از 500 شعبه دارد چرا با احساسات مردم به خاطر غرض ورزی‌های شخصی و جناحی بازی می‌شود، چرا با توجّه به شرایط کشور جامعه را ملتهب می‌سازید،‌ چرا مردم را به تظاهرات وا می‌دارید. تسریع در رفع مشکل و صدور مجوز انتظار مردم است . تمام این ها عینا از سایت رسمی مجلس شورای اسلامی نقل شد تا واقعیت های قضیه با مواضع نمایندگان روشن تر گردد. بله مساله واقعی بسیار ساده و در عین حال بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در بادی امر به چشم می آید. به همین دلیل ای کاش زودتر در برابر مجلس تصحن می کردند و خاستار پیگیری این نهاد نظارتی برای روشن شدن مساله بودند؛ تا مردم دیگر پیش از این سرگردان و بلاتکلیف نباشند. به هر صورت، پیشتر نمایندگان جداگانه در برابر این نابخردی، می ایستادند و با اطلاع رسانی خود، اهداف پشت پرده را نمایان می کردند؛ امّا جدیدا پا فراتر نهادند و با احضار وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصادی مجلس، به دنبال آن بودند که موضوع به طور ویژه پیگیری شود، گرچه ظاهرا وزیر اقتصاد به بهانه هایی مشخص در کمیسیون حاضر نشد امّا پاسخگویی انتظار کمیسیون است و در جلسه های آتی وزیر مجبور به پاسخگویی خواهد بود.
تورهای مسافرتی آفری
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
واکنش باشگاه سپاهان به شکایت پرسپولیس
زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
پاکستان با آمریکا رزمایش دریایی برگزار کرد
واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم استقلال +فیلم
حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ +عکس
آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
رشد ۴۸ درصدی تجارت در اولین ماه سال
اینترنشنال، رسانه بی طرف؟ +فیلم
۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
حماس: منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری و جلب مشارکت‌های عمومی در فرودگاه‌های ایران برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top