تاریخ انتشار: شنبه 1394/10/19 - 17:31
کد خبر: 189826

پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به مناسبت 19 دی

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه ایمان مردم و رهبری مقتدر عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، حفظ و حراست از نظام و انقلاب و آرمان امام(ره) و خون شهداء و حمایت از ولی‌فقیه را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

خبرنامه دانشجویان ایران: آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه ایمان مردم و رهبری مقتدر عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، حفظ و حراست از نظام و انقلاب و آرمان امام(ره) و خون شهداء و حمایت از ولی‌فقیه را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در پیامی به مراسم یوم‌الله 19 دی ماه ، اظهار داشت: امروز حفظ و حراست از نظام و انقلاب و آرمان امام (ره) و خون شهداء و حمایت از ولی فقیه بر همگان لازم است.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

با عرض سلام و تهنیت به محضر آن مجمع محترم و با معنویت که در کنار تربت پاک شهیدان بنام شهداء 19 دی برگزار شده است.

انقلاب اسلامی ایران که به لطف خداوند متعال و با عنایت خاص حضرت بقیه الله (عج) و رهبری فقیه و فرزانه و سلاله پاک حضرت خاتم الانبیاء (ص)، امام خمینی (ره) و همت بلند مردم مسلمان ایران اسلامی به وقوع پیوست، دارای مقدمات و زحمات فراوانی بوده است، در این راه پر برکت و مقدس از آغاز نهضت اسلامی چند چیز نقش مهم و اصلی را ایفا نمودند که لازم به ذکر است، تا همچنان برای حفظ و نگهداری انقلاب عظیم ملت ایران از آن نگهداری کنیم.

اولین عنصر در نهضت، اصل و محوری ایمان بوده است که مردم ایران اسلامی از آغاز تاکنون آن را جزو عقیده دینی خود دانسته و بر این اساس همیشه با توکل به ذات اقدس حق و با شعارهای اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهند و با محوریت قرآن کریم و پیامبر (ص) ماندگار خواهد بود.

عامل دوم رهبری الهی حضرت امام (ره) بوده که سال‌های طولانی حصر و حبس و تبعید و از آنجا با تربیت نفوس توانست مردم را آماده کند و تلاش کنند که یک حکومت اسلامی تأسیس کند و از زیر بار استکبار و استبداد نجات دهد.

سومین عنصر تأثیرگذار، مردم تربیت شده از مکتب پیامبر و اهل بیت (ع) و هدایت شده امام راحل که در سالهای صولانی امام (ره) توانست آن‌ها را برای جهاد و مقابله با استکبار و استعمارگران آماده کند.

اوج این همراهی را می‌توان در قیام خونین 19 دی دید که مردم چگونه بعد از سال‌ها تربیت اسلامی از جانب رهبر الهی خود به صحنه آمدند و جواب حکومت ننگین پهلوی را دادند وقتی که رژیم شاهنشاهی پهلوی می‌خواست مطمئن شود که آیا تبعیدی که انجام داده و رهبر را از ملت جدا کرده، مردم از این فاصله زمانی و مکانی پیش آمده نسبت به رهبر، بی‌تفاوت بوده‌اند یا خیر؟ لذا آن مقاله ننگین را نوشتند ولی دیدند که ارتباط مردم با رهبر ارتباط معنوی است و عشق و علاقه در آحاد مردم موج می‌زند.

در این میان علماء و طلاب حوزه مقدسه و مردم قم حقیقتاً نقش اساسی داشته‌اند و این قیام 19 دی بود که حرکت انقلاب اسلامی را شدت داد و پیام خون این شهداء را به تمام ایران رسید و نتیجه آن پیروزی 22 بهمن 57 بوده است و امروز حفظ و حراست این نظام و انقلاب و آرمان امام و خون شهداء و حمایت از ولی فقیه بر همگان لازم است.

در پایان علو درجات را برای امام و شهداء مسئلت کرده و از درگاه خداوند توفیق همگان را خواهانم.

والسلام علیکم و رحمه الله

حسین نوری همدانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه از مبلمان منزل خود مراقبت کنیم؟
اصولی‌ترین نورپردازی تجاری چه ویژگی‌هایی دارد؟
نبایدهای انتخابات
نامزدهای جبهه انقلاب اجماع کنند تا راه شهید رئیسی ادامه داشته باشد
اگر نیاز به اجماع باشد، نامزدهای انقلابی باید به آن توجه کنند/ نامزد اصلح انقلابی نگاه ابزاری به مذاکره دارد
برجام برای ایران گران تمام شد/ ملت ایران نباید به عقب بازگردد/ نگاه تمدنی به حکمرانی و ولایت محوری شاخصه نامزد اصلح
نظر مداح مشهور در خصوص نامزد اصلح + عکس
فرصت آزمون و خطا نیست/ دلسوزان کشور در فکر اجماع باشند
رجانیوز اصل پیام توهین‌آمیز به عبدالحمید و اهل سنت را در کانال تلگرام منتشر کرد
گاف عجیب کانال مسعود پزشکیان درباره اهل سنت!
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را به صندوق انداخت
۴۷۰ فعال رسانه‌ای استان بوشهر در پوشش انتخابات فعالیت دارند
حضور مردم پای صندوق رای نشان ارادت به شهید جمهور
برگزاری انتخابات در ۷۶ شعبه اخذ رای شهرستان گناوه
حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در انتخابات
اجازه خلل امنیتی در برگزاری انتخابات آذربایجان غربی نمی دهیم
جهانگیری پس از شرکت در انتخابات چه گفت؟
این گزافه‌گویی است
فیلم| حضور سعید جلیلی پای صندوق رای
فیلم| پروژه دروغ
قالیباف برای شرکت در انتخابات در حرم عبدالعظیم حضور یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top