تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/10/28 - 18:54
کد خبر: 190674

محمدرضا باقری

تریبون زنده به کارگردان حامی فتنه در سیمای جمهوری اسلامی؟!

تریبون زنده به کارگردان حامی فتنه در سیمای جمهوری اسلامی؟!

واقعا مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی مضحکه ای بیش نیست. جواد شمقدری مدیر وقت سازمان سینمایی، انقلابی و اصولگرا و متدین، یک میلیارد پول می دهد به کارگردان فیلم غیراخلاقی آتشکار تا در مورد فتنه 88 فیلم بسازد؛ فتنه ای که اگر مدیری در نظام اهمیت آن را نداند یا برود که به فراموشی بسپارد، رهبری انقلاب هر چند وقت یکبار بیدارشان می کند که اهمیت فتنه چه بود و فراموشتان نشود که کشور را تا لبه پرتگاه بردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا باقری// سینمای ایران از تلویزیون حذف شد. این تیتر یکی از روزنامه های سینمایی کشور بود. یعنی چه اتفاقی افتاده بود؟ آیا مثلا صداوسیما تصمیم گرفته است که موضوعات سینمایی را حذف کند؟ یا دیگر فیلم سینمایی ایرانی پخش نکند؟ هیچ کدام، جنجال ها بر سر حضور نیافتن یک عنصر غیرقابل اعتماد روی آنتن زنده برنامه سینمایی شبکه چهار است، برنامه ای که عنوان "سینمای ایران" یدک می کشد، بگذریم از اینکه انتخاب این عنوان کلی برای برنامه ای که تنها پاتوق جریانی خاص در سینماست چقدر مضحک است و آدم را یاد پاساژ ایران و چلوکباب ملی و طباخی ابن سینا و جگرکی سیمون بولیوار می اندازد، اما جوری می گویند سینمای ایران انگار قرار بوده محسن امیریوسفی – کارگردان توقیفی ساز آشغال های دوست داشتنی- بیاید و منتقدینش هم بیایند و گفتگویی در حول کار جدیدالاکرانش که 12 سال هیچ مدیری جرأت پخش آن را نداشته، بکنند. انگار خودشان هم بی خبرند که امیریوسفی که در فیلمش همه مردم ایران را فتنه گر و حامی فتنه می داند، قرار بوده یک ساعت به صورت زنده با مردم مونولوگ کند، چیزی شبیه نطق های رییس دولت.
محسن امیر یوسفی بیش از 3 سال "آشغال ها..." را ساخته است، و 9 سال قبل هم آتشکار را ساخته بود، نمی دانم آتشکار را مدیران سیما دیده اند یا نه؟ آیا آقای سرافراز تشکار را دیده است؟ آیا می تواند این فیلم غیراخلاقی و وقیحانه درباره وازکتومی را با خانواده به تماشا بنشیند؟ آشغال های دوست داشتنی امیریوسفی را دیده است؟ آیا مدیران سیما، مدیران شبکه چهار، شبکه ای که روی آنتن رسمی، مجری اش برنامه  صدبرگ تقدیم ساعدی ملعونی می شود که تا دم مرگ نکبتش از فحش و ناسزا به امت و امام امت فروگذار نکرد، می دانند.  "آشغالها..." چه اتفاقی می افتد و عرق خور و منافق و سلطنت طلب و فتنه گر و شهید! همه در یک دیوار با هم جا می شوند و با هم خوشند؟!

واقعا مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی مضحکه ای بیش نیست. جواد شمقدری مدیر وقت سازمان سینمایی، انقلابی و اصولگرا و متدین، یک میلیارد پول می دهد به کارگردان فیلم غیراخلاقی آتشکار تا در مورد فتنه 88 فیلم بسازد؛ فتنه ای که اگر مدیری در نظام اهمیت آن را نداند یا برود که به فراموشی بسپارد، رهبری انقلاب هر چند وقت یکبار بیدارشان می کند که اهمیت فتنه چه بود و فراموشتان نشود که کشور را تا لبه پرتگاه بردند، دست آخر هم نه مسئولین که لطف خدا و هوشیاری مردم مانع شد؛ آن یک میلیارد می شود آشغالها تا دل محسن امیریوسفی به دست بیاید، به قول خودشان سهم مولفه قلوبهم، به قول خودشان جذب حداکثری. نتیجه کار می شود آشغالها و باز جواد شمقدری می گوید سر میز تدوین می شود "آشغالها" را "دوست داشتنی" کرد. جواد شمقدری اصولگرا پول می دهد فیلم به نفع فتنه می سازد، خودش توقیف می کند، مدیر بعدی هم ناگزیر از ادامه رویه است، چون آشغالها اصلاح نشدنی است. بعد دوباره گوشه ای دیگر از هنرنمایی مدیریت فرهنگی دست از آستین بر می آورد و شخصی که سه سال است در هر محفلی نشسته از فیلمش که کاملا علیه نظام است، دفاع کرده و سخن های دیگر هم گفته، دعوت می کند به برنامه زنده بیاید و 60 دقیقه مونولوگ کند و وقتی برنامه ساز از این کار منع می شود، قهر می کند و برنامه را به آنتن نمی رساند و بعد هم جریان های رسانه ای روشنفکری را تحریک می کند که در کوس حذف سینمای ایران از تلویزیون بدمند.

ای کاش مدیران سیما که ادعای دفاع از هنر را دارند، یکبار بیانات امام خمینی(ره) بنیانگذار نظامی که از صداوسیمای آن نان می میخورند، را مرور می کردند: هنر یعنی دمیدن روح تعهد در انسان‌ها و بعد فیلم های هنری جناب امیریوسفی را می دیدند که چه چیزی در روح انسان ها می دمد جز یاس و سرخوردگی و وازکتومی و فتنه گری!

امروز همه از امواج تخریبگر ماهواره های فارسی زبان و سریالها و برنامه هایش می گویند، آن وقت مخاطب بیچاره از همه جا بی خبر چه گناهی کرده که باید از "سینمای ایران"ش صحبتهای یک ساعته کارگردان توقیفی ساز آشغالها را ببینید؟ صداوسیما باید دانشگاه باشد، صداوسیما باید طرفدار انقلاب باشد نه بی طرف! صداو سیما باید به جریان روشنفکری بفهماند یا باید با ارزش های انقلاب کنار بیایند یا به همان دالان های هزارتوی خود بخزند که جز خودشان را کسی به آن راهی نیست.

درست است که برنامه سینمایی شبکه چهار روی آنتن نرفت و به خیال خاممان رسید که شاید بالاخره یک مدیر انقلابی در سازمان پیدا شده که حواسش به فتنه هست، دغدغه رهبری را می داند؛ اما مصاحبه تهیه کننده برنامه چیز دیگری می گفت؛ البته امیدواریم آقای سرافراز که تاکنون جلوه ای انقلابی داشته، ناامیدمان نکند و پای فتنه گران و حامیانشان را به سیمای ملی باز نکند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top