تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/25 - 22:29
کد خبر: 193027

روزنامه «ایندیپندنت» دیگر منتشر نمی شود

مسئولان ایندیپندنت به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند پس از سه دهه حضور در سطح اول مطبوعات، به انتشار نسخه چاپی روزنامه خود پایان خواهند داد و راهکار انتشار آنلاین مطالب را درپیش خواهندگرفت. این در حالی است که این راهکار، چیزی در حدود 75 خبرنگار این روزنامه را از کار بیکار خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئولان ایندیپندنت به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند پس از سه دهه حضور در سطح اول مطبوعات، به انتشار نسخه چاپی روزنامه خود پایان خواهند داد و راهکار انتشار آنلاین مطالب را درپیش خواهندگرفت. این در حالی است که این راهکار، چیزی در حدود 75 خبرنگار این روزنامه را از کار بیکار خواهد کرد.

به گزارش آی تی ایران، تیم انتشارات این روزنامه معتقد است سیاست جدید، تضمین‌کننده آینده‌ای پایدار و همراه با سود مالی برای این روزنامه خواهد بود. روزنامه‌ای که سال‌ها است با ضرر مالی شدید فعالیت خود را ادامه می‌دهد. این روزنامه که در سال 1986 میلادی آغاز به کار کرد آخرین شماره چاپی خود را در تاریخ 26 ماه مارس منتشر خواهد کرد. آخرین نسخه ویژه‌نامه یکشنبه‌ها نیز در تاریخ 20 مارس به بازار عرضه خواهد شد.

این تصمیم مبنی بر خاتمه دادن به انتشار نسخه چاپی، در راستای قرارداد فروش 24 میلیون پوندی بخش فعال در زمینه انتشار خلاصه اخبار به Johnston Press اتخاذ شده است.

Evgeny Lebedev مالک ایندیپندنت در این خصوص می‌گوید: "بازار انتشارات و مطبوعات در حال تغییر است و عامل ایجاد این تغییرات، خوانندگان روزنامه‌ها هستند. خوانندگان به ما ثابت کرده‌اند که آینده متعلق به انتشارات دیجیتالی است. این تصمیم، نجات‌بخش ایندیپندنت خواهد بود تا بتوانیم سرمایه‌گذاری در تولید محتوای با کیفیت را ادامه و مطالب را از طریق پلتفرم‌های آنلاین پیش روی خوانندگان قراردهیم."

Lebedev ایندیپندنت را در سال 2010 میلادی با قیمت یک میلیون پوند خریداری و از آن زمان چیزی در حدود 60 میلیون پوند در بخش‌های مختلف انتشاراتی آن سرمایه گذاری کرده است.

ایندیپندنت در حال حاضر چیزی در حدود 140 ویراستار تمام وقت در اختیار دارد و با ادامه کار به صورت حضور در قالب وب‌سایت و برنامه همراه، 25 موقعیت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که چیزی در حدود 75 نفر از کارکنان این روزنامه شغل خود را از دست خواهند داد.

استیور اوکلند، مدیر اجرایی ESI Media (که ایندیپندنت زیرمجموعه‌ای از آن به حساب می‌آید) در این خصوص می‌گوید: "اگر تنها بتوانیم نیمی از کارمندان فعلی را حفظ کنیم دست به کار بزرگی زده‌ایم."

ایندیپندنت که روزگاری تیراژی برابر با 400 هزار نسخه داشت حالا در دوران ورشکستگی تعداد نشر چاپی خود را به حدود 56 هزار نسخه کاهش داده است.

جانستون پرس برای عملی کردن اقدامات جدید نیاز به تایید قرارداد توسط سهام‌داران خود دارد اما با اجرایی شدن این قرارداد، 22 میلیون پوند و در ماه آوریل 2017 نیز 2 میلیون پوند به ایندیپندنت پرداخت خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
معاون وزیر خارجه تاجیکستان خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی با ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top