تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/12/16 - 17:44
کد خبر: 194728

پاسخ معاون وزیر به نامه تند رسول خادم

هاشمی در این رابطه ادامه داد: البته این اطمینان وجود دارد که نیاز این قبیل فدراسیون‌ها بیشتر از این حرف‌هاست. کمیته ملی المپیک هم کمک‌هایی به فدراسیون‌ها و از جمله همین فدراسیون کشتی داشته است. در مراسم تقدیری هم که داشته‌ایم بیشترین هدایای ما به فدراسیون‌هایی مثل کشتی اختصاص داده شده است. تا آنجا که توان داشته‌ایم نیازهایشان را تامین کرده‌ایم

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر ورزش و جوانان در واکنش به نامه اخیر رسول خادم به رئیس‌‌جمهور گفت: قصد پاسخ به این نامه را ندارم، اما این‌طور هم نیست که منابع مالی داشته باشیم و کاری برای فدراسیون‌ها انجام ندهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، روز گذشته رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی طی نامه‌ای به رئیس جمهور از اوضاع مالی موجود در ورزش انتقاد کرد.

وی در بخشی از نامه خود به طور صریح اعلام کرده بود که اگر توانایی برای حمایت مالی از ۲۰ ورزشکار المپیکی وجود ندارد، اعلام شود.

در همین راستا مناف هاشمی معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان طی نشست خبری که امروز یکشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان داشت به پرسش خبرنگار مهر که در این رابطه مطرح شد، پاسخ داد.

وی در ابتدای پاسخ به این پرسش اظهار کرد: فدراسیون‌هایی مانند کشتی، والیبال و فوتبال جزو فدراسیون‌هایی هستند که علاوه بر کمک دولت نیازمند به کمک‌های دیگری هستند، چون به خاطر موقعیتشان نیازهای مالی‌شان هم بزرگ است، اما وزارت ورزش در مورد تعهدی که نسبت به این فدراسیون‌ها داشته، ضعیف عمل نکرده است و حتی این‌گونه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون‌هایی بوده‌اند که از طرف وزارت ورزش به نسبت دیگر فدراسیون‌ها کمک بیشتری گرفته‌اند.

هاشمی در این رابطه ادامه داد: البته این اطمینان وجود دارد که نیاز این قبیل فدراسیون‌ها بیشتر از این حرف‌هاست. کمیته ملی المپیک هم کمک‌هایی به فدراسیون‌ها و از جمله همین فدراسیون کشتی داشته است. در مراسم تقدیری هم که داشته‌ایم بیشترین هدایای ما به فدراسیون‌هایی مثل کشتی اختصاص داده شده است. تا آنجا که توان داشته‌ایم نیازهایشان را تامین کرده‌ایم.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه قصد پاسخ به نامه رسول خادم را ندارم، صحبت‌های خود را ادامه داد و خاطرنشان کرد: این موضوع بیشتر به حوزه قهرمانی مربوط است، اما واقعیت این است که در طول هفته گذشته من همراه با آقایان سجادی و احمدی بیش از چهار جلسه داشتیم تا بتوانیم در مورد فدراسیون‌هایی که روی آنها حساسیت وجود دارد و برای پرداخت به آنها به نتیجه برسیم.

هاشمی با اشاره به انجام شدن ۲۰ پرداختی به فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: فدراسیونی بوده که صددرصد به آن پرداختی داشته‌ایم، اما به خاطر موقعیتش ۲۵۰ میلیون بودجه اضافه هم به آن تخصیص داده ایم. به طور مثال فدراسیونی مثل وزنه‌برداری، با اینکه کل سهمیه‌های خود را گرفته ۳۵۰ میلیون اضافه دریافت کرده تا مشکل خود را برای ترخیص تجهیزاتش از گمرک برطرف کند و کارش را بدون دغدغه برای آماده‌سازی المپیک دنبال کند. هرگز این‌گونه نیست که منابع مالی داشته باشیم، اما در وزارت ورزش بنشینیم و کاری نکنیم.

معاون وزیر ورزش همچنین یادآور شد: امروز هم به لیست فدراسیون‌هایی که به آنها بودجه داده شده ۸-۷ فدراسیون دیگر اضافه کردیم تا پرداختی به آنها داشته باشم. ما در وزارت ورزش نسبت به موقعیت فدراسیون‌ها و مسائل مالی آنها حساسیت داریم، اما باید خود فدراسیون‌ها هم برخی منابع را تامین می‌کردند که نتوانستند این کار را انجام دهند. ما به همه این فدراسیون‌ها حتی بیش از آنچه باید پرداختی داشته‌ایم. نمی‌توانیم از حوزه جوانان، همگانی و عمرانی بزنیم و به فدراسیون‌ها بودجه دهیم. از دولت بالای ۹۰ درصد بودجه نگرفته‌ایم اما به فدراسیون‌ها بالای ۹۷ درصد بودجه داده‌ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top