تاریخ انتشار: شنبه 1395/01/14 - 09:43
کد خبر: 196360

تاکید حجت‌الاسلام محمدیان به غنی‌سازی محتوایی در عتبات دانشجویی

حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تشکر از بعثه مقام معظم رهبری خصوصا حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، گفت: ستاد باید 50 درصد تلاش خود را بر تقویت محتوای این سفر صرف کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست نقد و بررسی عتبات دانشگاهیان با حضور مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بعثه کربلا برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه نقد و بررسی عتبات دانشگاهیان با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه عتبات فرصت مناسبی برای بهره‌مندی دانشگاهیان از فضای معنوی کربلا و نجف است، گفت: بعثه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در جهت بهتر برگزار شدن این سفرها به کار می‌گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه در چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات 287 کاروان تا پایان فروردین ماه به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: در هر مرحله نظرسنجی و آسیب شناسی انجام می‌گیرد که در دوره قبل 75 درصد از اعزامی‌ها کسانی بودند که برای اولین بار به عتبات اعزام می‌شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ستاد که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در عراق اجرا می‌شود، گفت: در تمامی برنامه‌ها اعم از نجف، کربلا و زیارت حر دانشگاهیان با اشتیاق حضور پیدا می‌کنند. برنامه‌های فرهنگی قبل و بعد از سفر طراحی شده و جلسات پس از سفر عتبات نیز برنامه ریزی شده است که با هماهنگی با مدیران کاروان ها اجرا خواهد شد.

فقیهی گفت: هر روز ده کاروان در نجف و ده کاروان در کربلا حضور دارند که با همکاری سازمان حج و زیارت در دو هتل در نجف اشرف و در دو هتل در کربلای معلی مستقر هستند.

در ادامه این نشست مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند و نظرات خود را درباره عتبات دانشگاهیان بیان کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تشکر از بعثه مقام معظم رهبری خصوصا حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، گفت: ستاد باید 50 درصد تلاش خود را بر تقویت محتوای این سفر صرف کند.

وی افزود: دانشجو و دانشگاهی باید پس از این سفر شناخت و معرفت بیشتری نسبت به قیام امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) داشته باشد و دانشگاهیان باید با شیوه حکومتی امیرالمومنین(ع) در ایام سکوت و بعد از رسیدن به خلافت و همچنین خطبه حضرت زینب(س) آشنا شوند.

وی در پایان با اشاره به استفاده از ابزارهای جدید هنری در عتبات گفت: ستاد باید از ابزارهای جدید استفاده کند، به طوری که فضا حماسی و انقلابی باشد چون جنگ امام حسین (ع) همه‌اش حماسه و پیروزی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top