تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/01/18 - 17:59
کد خبر: 196770

رحیم‌پور ازغدی: شرافت کوبای کمونیست از طرفداران اسلام آمریکایی بسیار بیشتر است

ازغدی با طرح این پرسش که آیا تمامی مسئولان ما این سخنان را قبول دارند، گفت: به طور حتم خیر مسئولان خواهند گفت امام را خدا بیامرزد این سخنان از آنِ، آن دوه بوده و نه امروز.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی به ظاهر اسلام توجه دارند. به زیارت امام رضا(ع) می‌روند و سروصدا و ادای مذهبی در می‌آورند؛ اما مذهبشان در حد آش نذری و شله است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی امروز در همایش «جدال بین دو اسلام» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: مرزبندی از ابتدای اسلام به وجود آمد و اوج آن در نزاع اسلام علوی و اموی بود.

وی ادامه داد: در دوره جدید نیز امام راحل نیز با یک ادبیات، هم قبل و هم پس از انقلاب و خاصه در سال‌های آخر عمر خود این مرزبندی را پی در پی مورد تصریح قرار دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که امام اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را مطرح کردند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی را به دو دسته تقسیم می کنند که اسلام آمریکایی متحجرین و طرفدار حذف بخش اعظم تعالیم دینی، یکی از این دسته بندی است که متاسفانه این اسلام در جامعه ما بین نخبگان و روشنفکران وجود دارد و نکته این است که این افراد اسلام ناب آمریکایی را به صورت خالص مطرح نمی‌کنند، بلکه در قالب ادبیات مختلف به ارائه زیبا از آن می‌پردازند.

رحیم پور ازغدی ضمن بیان این مطلب که این افراد درصددند دین را از سیاست جدا کنند، خاطرنشان کرد: در این جا امام می‌فرمایند چنانچه در اسلام دین از سیاست جدا بود به چه علت پیامبر(ص) پس از مبعوث شدن حکومت تشکیل دادند، همچنین چنانچه امام حسین (ع) شعار سیاسی نمی‌دادند که واقعه کربلا رخ نمی‌داد. افرادی که این سخنان را مطرح می‌کنند مسئله مردم و مذهب را ندارند؛ بلکه مسله آنان، مسئله خودشان است.

برخی سروصدای دینی دارند و مذهب شان در حد آش نذری است
وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری تنها به ظاهر اسلام توجه دارند. به زیارت امام رضا می‌روند و سروصدا و ادای مذهبی در می‌آورند؛ اما مذهب‌شان در حد آش نذری و شله است و هیچگاه از خود نمی‌پرسند که چه شد که امام رضا(ع) به مشهد آمدند و چرا به شهادت رسیدند و یا این‌که ایشان در خصوص روابط انسانی و خانواده چه می‌گویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این نکته که برخی عاشق مجانی هستند، گفت: یک قشر زمانی که حرف از اسلام جهادی به میان می‌آید، می‌گویند این امر به اصل اسلام ضربه می‌زند و می‌گویند اسلام باید منهای عدالتخواهی و جهاد و آگاهی و آزادی و برادری باشد.

ازغدی بیان داشت: شاخه اول اسلام آمریکایی معتقد است اسلام و دین مسئله‌ای شخصی است. در این اسلام ظاهر وجود دارد و باطن خیر و به جای این‌که خود را فدای دین کنند دین را فدای خود می‌کنند و دسته دوم نیز که نسبت به دسته نخست  پیشرفته‌تر عمل می‌کنند افرادی هستند که با عنوان روشنفکری و با توجیهات علمی، برای ملت و جهان اسلام قطب سازی می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به مدل آزاد اندیشی غربی‌ها اشاره و تصریح کرد: روزی ملکه انگستان پس از به استعمار درآوردن هند در یکی از خیابان‌های این کشور دید گاوی وسط خیابان قضای حاجت می‌کند اجازه نداد راننده این گاو را کنار خیابان براند، بلکه گفت «در این کشور گاو حیوانی مقدس است و با توجه به این‌که ما طرفدار آزادی عقیده و مذهب هستیم، به دین آنان احترام می‌گذاریم» و این در حالی است که انگلیس‌ها خود گفتند با طلاهایی که از هند بردیم توانستیم خیابان‌های این کشو را بازسازی کنیم! این همان آزادی مذهب از نگاه آنها است.

وی با اشاره به این‌که اسلام آمریکایی یعنی باید با منطق آنان کنار آییم و به هیچ وجه با ناموس آنان یعنی اسرائیل کاری نداشته باشیم، بیان کرد: این افراد نفهمیدند که هر بار در طول تاریخ سرمان را خم کردیم، آمریکا نه تنها به ما احترام نگذاشت که یکی هم پس سر ما زد.

شرافت کوبای کمونیست از طرفداران اسلام آمریکایی بسیار بیشتر است
رحیم پور ازغدی در ادامه بیان کرد: کوبا با این‌که کمونیست است؛ اما دارای اصالت و شرف است؛ چراکه پس از سفر اوباما به کوبا و زمانی که تقاضای ملاقات با فیدل کاسترو کرد، کاسترو با او ملاقات نکرد و برادرش هم که رئیس جمهور این کشور است، زمانی که مشاهده کرد اوباما دست خود را آورده تا به شانه او بزند، دست خود را جلو آورد تا دست اوباما را کنار بزند؛ اما طرفداران اسلام آمریکایی همین اندازه شرف نیز برای مردم خود قائل نیستند و چنانچه اوباما دستش را برای آنان دراز کند آنان حتی حاضرند دست او را ببوسند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به این مطلب که متاسفانه این اسلام آمریکایی در حال حاضر نیز وجود دارد، گفت: این افراد که مدام می‌گویند چرا ما باید در سوریه حضور یابیم؟ متوجه نیستند که چنانچه ما از عراق و سوریه کنار بکشیم روز بعد همین درگیری‌ها در ایران رخ خواهد داد.

وی افزود: روزگاری امام گفت تحریم‌ها ما را کنار نخواهد زد، بلکه ملت ایران را قوی‌تر خواهد کرد؛ اما چندی است که ادبیاتی ضعیف روی کار آمده و می‌گوید تحریم‌ها اثر کرده است. بیان این سخنان دشمن را جری‌تر می‌کند. این افراد به جای این که مشکلات درون و این اختلاس‌ها را جمع کنند، مدام ماشین‌های لوکس وارد کشور می‌کنند و چشم شان به خارج است.

رحیم پور ازغدی در ادامه وصل دانشگاه به صنعت را یکی از راه حل‌های موجود دانست و گفت: مدل اندیشه این افراد باعث شده که آمریکا همان تحریم‌هایی که طبق توافق قرار بود بردارد با عناوین دیگر از جمله موشکی و حقوق بشر برگرداند به این علت که برخی ضعف نشان دادند.

«ما مانند یک حکومت انقلابی عمل می‌کنیم»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طرفداران اسلام آمریکایی در ایران می‌گوید ما باید آمریکا را راضی کنیم و هر چه تسلیم‌تر باشیم راحت‌تر خواهیم بود. این افراد معتقدند نبرد با استکبار وظیفه ما نیست و انقلابی بودن به اتمام رسیده است همچنین باید این مسئله را روشن کنیم که آیا ما انقلاب هستیم یا یک حکومت؟ امام در جواب آنان گفتند «ما مانند یک حکومت انقلابی عمل می‌کنیم، تمام مردم آزاده جهان همیشه از قدرت‌های متجاوز و به خصوص آمریکا صدمه دیده‌اند و راه حل این است که تا در سطح منطقه و جهان در حد توان با آنان درگیر نشویم به سراغ ما خواهند آمد».

وی تاکید کرد: چنانچه امروز نیز عقب بنشینیم، متوجه خواهند شد که ضعیف شده‌ایم، آن‌گاه مانند گرگ جلو خواهند آمد و ما از بین خواهیم رفت.

رحیم پور ازغدی گفت: امام تاکید کردند مردم شریف ایران توجه کنند که امروز روز مبازره با کسانی است که حقوق مردم جهان را صرف عیش و نوش خود و صرف ساخت سلاح می‌کنند تا همیشه بر گرسنگان جهان حاکم بمانند.

دشمنان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام می‌گوید «جنگ ما با عراق و اسرائیل نیست، جنگ با اردن و حتی با ابر قدرت‌های شرق و غرب نیست جنگ ما جنگ اسلام است علیه همه نابرابری‌های دنیای سرمایه دارای و کمونیست. جنگ ما جنگ پا برهنگان با قدرتمندان جهان است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز بوم نیست. خانه و کاشانه و شکست و گرسنگی نمی‌شناسد. این جنگ، جنگ اعتقاد است جنگ ارزش‌های اعتقادی علیه دنیای پول و خوش گذرانی است. جنگ ما جنگ عزت و شرافت علیه مهم نامردمی‌ها است...».

ازغدی با طرح این پرسش که آیا تمامی مسئولان ما این سخنان را قبول دارند، گفت: به طور حتم خیر مسئولان خواهند گفت امام را خدا بیامرزد این سخنان از آنِ، آن دوه بوده و نه امروز.

«جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا نمی‌شناسد»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: امام با صراحت می‌گویند راهی جز مبارزه وجود ندارد و تا زمانی که تعادل قوا در دنیا به نفع آنان است باید قوی شویم. هیچ گاه نمی‌توانید همه بهانه‌ها را از آنان بگیرید آنان همیشه بهانه خواهند داشت. تا تعادل قوا به نفع شما نباشد به شما احترام نخواهند گذاشت و چنانچه به لحاظ علمی و عملی و نظامی به قدرت نرسید شما را آسوده نخواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: امام فرمودند «جنگ ما جنگ عقیده است و این جنگ جغرافیا نمی‌شناسد در این جنگ بسیج بزرگ سربازان جهان را باید راه اندازیم» که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است و در بسیاری از کشورهای جهان شعارهای انقلاب اسلامی را سر می‌دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شد
تغییر نام استقلال منتفی شد
چرا موبایلمان هک می‌شود؟
کاهش دمای محسوس در شمال شرق
زنان می توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟ +فیلم
لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده
درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
زمان واریز وام تحصیلی دانشجویان اعلام شد
ماجرای بلوکه شدن دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق
داروی رشد مجدد دندان‌ در فاز آزمایش بالینی
سرمربی استقلال احضار شد
ظرفیت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
با اعلام برگزاری همایش ملی پیشگیری از خودکشی در شهریور ۱۴۰۳ عنوان شد
برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولاد کشور ۲۴ اردیبهشت در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top