تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/01/19 - 11:20
کد خبر: 196792

هفت روز از درگذشت مرحوم جلال فرد گذشت؛

راهی که به آن «اعتقاد» داشت +فیلم و عکس

راهی که به آن «اعتقاد» داشت +فیلم و عکس

درگذشت جانسوز این دانشجوی انقلابی و مجاهد عدالتخواه که علاوه بر عضویت در شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و مسئول کمیته «حق مطالبه مسکن مهر مردم»، دبیر کمیته ساماندهی باغات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم بود، خسران بزرگی برای امت حزب‌الله و جامعه پویای دانشگاهی کشور بود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  هفت روز از درگذشت، یکی از فعالان «تاثیرگذار» دانشجویی گذشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرحوم جلال‌فرد مسئول کمیته مطالبه حق مسکن مردم جنبش عدالتخواه دانشجویی بود که شامگاه 11 فروردین به دلیل عارضه قلبی در CCU بیمارستان یاسوج دارفانی را وداع گفت.

این خبر همزمان با اواخر تعطیلات نوروزی امسال منتشر شد و جامعه دانشگاهی را متاثر کرد. درگذشت جانسوز این دانشجوی انقلابی و مجاهد عدالتخواه که علاوه بر عضویت در شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و مسئول کمیته «حق مطالبه مسکن مهر مردم»، دبیر کمیته ساماندهی باغات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم بود، خسران بزرگی برای امت حزب‌الله و جامعه پویای دانشگاهی کشور بود.

مراسم تشییع مرحوم محمدجواد جلافرد برگزار شد

بخشی از فعالیت‌های مرحوم جلال‌فرد
 محمدجواد دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران و کارشناسی شهرسازی از دانشگاه شیراز بود. عشق به تلاش در راه آرمان‌های انقلاب را شاید بتوان مهم‌ترین خصیصه وی دانست تا آنجا که حتی به‌رغم حضور در تهران برای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی، در مسجد تل زالی بویراحمد که خود به همراه جمعی از دوستان هیئتی و بسیجی از طراحان و یاری‌رسانان بنای آن به تأسی از طراحی مسجد مقدس جمکران بود گروهی از نوجوانان را با آرمان‌های انقلاب آشنا می‌کرد و این عشق به کار تا آخرین لحظات زندگی وی ادامه داشت.

تشکیل کمیته حق مطالبه مسکن مهر مردم
مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه است. مسکنی که قرار بود از زیر یوغ بانک‌ها و غارتگران خارج و در اختیار تمام محرومین و مستضعفان قرار گیرد، همچنان یکی از پرغصه‌ترین قصه‌های تاریخ جمهوری اسلامی است. امروز مردم برخی شهرها دیگر امید به خانه‌دار شدن ندارند. امیدی که با ظهور مسکن مهر در ذهن مردم پررنگ شده بود، با متوقف شدن این حرکت به یأس بدل شد. لذا احساس وظیفه، محمدجواد را بر آن داشت تا کمیته‌ای تحت عنوان حق مطالبه مسکن مهر مردم را راه‌اندازی کند تا از حقوق مردم برای داشتن حق مسکن دفاع کند.

مراسم تشییع مرحوم محمدجواد جلافرد برگزار شد

آخرین سخنرانی در برابر رئیس‌جمهور
محمدجواد در روز دانشجوی سال گذشته به عنوان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی مقابل رئیس‌جمهور سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنرانی خود خطاب به روحانی گفت: «خرسندیم از اینکه بالاخره بعد از دو سال اجازه داده شد تا در مراسم ۱۶ آذر به بیان دیدگاه‌های خود بپردازیم. نگاه جنبش دانشجویی به دولت‌ها بر خلاف احزاب و گروه‌های سیاسی، نگاه صفر و یکی نیست. همه دولت‌ها نقاط قوت و ضعفی دارند که رسالت جنبش دانشجویی تثبیت نقاط قوت و مطالبه از مسئولان برای رفع نقاط ضعف است. دانشگاه محل پرسشگری و مطالبه‌گری است لذا لازم می‌دانیم به برخی مشکلات جدی در عرصه اداره کشور اشاره کنیم».

مرحوم جلال‌فرد همچنین در خصوص مطالبات مردم گفت: بیش از دو سال است که حوزه زمین و مسکن به عنوان تولید مولد و محرک اقتصاد به دلیل اتخاذ سیاست‌های اشتباه گرفتار رکود شده است و حداقل نیمی از رکودی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نتیجه عملکرد وزارت راه و شهرسازی است. حوزه مسکن در حال حاضر به علت نبود شفافیت اطلاعات و ترجیح گروه‌ها و افراد خاص بر منافع ملی و وجود افراد ناتوان و نالایق در ساختارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی آن، مهم‌ترین مشکل مردم و کشور شده است. همانطور که متوجه شدید در خصوص آثار تورمی خط اعتباری مسکن مهر غلو شده بود و عامل اصلی تورم در سال 91 و 92 افزایش نرخ ارز بوده است.

مراسم تشییع مرحوم محمدجواد جلافرد برگزار شد

شاهد این موضوع افزایش بی‌سابقه نقدینگی در دولت جنابعالی از 594 به 920 هزار میلیارد تومان است که با تثبیت نرخ ارز، نقدینگی تورم نداشته است. نگرانیم دولت شما از ناحیه اتخاذ سیاست‌های اشتباه ضعیف‌ترین وزارتخانه دولت،‌ بیشترین ضربه را ببیند و با سیاست‌های تحریک تقاضا و افزایش قیمت یک‌باره مسکن، تورم سنگینی را در کشور شاهد باشیم و این زیبنده دولت شما نیست که مسکن روستایی عملا تعطیل و مسکن مهر رها شده باشد و بیش از یک میلیون خانوار مستضعف را سرگردان کرده باشند.

جلال‌فرد در پایان از رئیس‌جمهور خواست که دانشگاه را از وضع سیاست‌زده و سیاست‌بازی که در آن اتفاق می‌افتد نجات دهد.

سرانجام پیکر این جوان ۲۴ ساله روز جمعه 13 فروردین ماه طی تشییع با شکوه مردم در آرامستان شرف آباد یاسوج به خاک سپرده شد.

کلیپی پیرامون آنچه محمد جواد جلال فرد بدان معتقد بود و عمرش را در این راه سپری کرد

دانلود

 

پیام های تسلیت
درگذشت این فعال دانشجویی با واکنش های تشکل های دانشجویی و شخصیت های علمی، دانشگاهی، سیاسی و فرهنگی روبر شد.

حجت الاسلام محمد محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن تسلیت درگذشت مرحوم جلال فرد در پیامی نوشت: این دانشجوی عزیز، در کنار تحصیل علم و فراگیری دانش، در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز حضور چشم گیری داشته و با حضور در فعالیت های عدالتخواهانه و مطالبه گرایانه دانشجویی، خدمات مؤثر و در خور توجهی به جامعه دانشگاهی و مردم شریف داشته است.

سیدضیاء هاشمی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در دیدار با خانواده این عزیز با تاکید بر متانت، ادب و نیک‌اندیشی این دانشجوی دانشگاه تهران، سخنرانی او در حضور رئیس‌جمهوری در روز ۱۶ آذر سال گذشته و اظهارات مشفقانه و مسئولانه او را نمونه‌ای از فعالیت‌های برجسته و به یاد ماندنی آن فقید برشمرد.(اینجــا)

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پیام تسلیت خود نوشت:  محمد جواد جلالفرد، به عنوان یکی از دانشجویان دغدغه مند و ولایتمدار جنبش دانشجویی مسلمان، در مسیر پیشبرد ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، خستگی ناپذیر عمل کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نبود.(اینجــا)

عکس:: سنگ مزار محمدجواد جلال‌فرد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز در پیام تسلیت خود نوشت:  پیگیری های مجدانه این بزرگوار و مطالبات جدی آن مرحوم در حوزه های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش در جهت استیفای حقوق مستضعفین انقلاب هیچگاه فراموش نخواهد شد.(اینجــا)

 اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در پیام تسلیت خود نوشت:  مرحوم محمدجواد جلال فرد موجب تاثر و تالم اعضای جنبش دانشجویی مسلمان ایران و مردمی بود که به واسطه مطالبه گری های عدالتخواهانه این دانشجوی مومن او را می شناختند، دانشجویی که سال گذشته در 16 آذر سال 1394 مقابل ریاست محترم جمهوری پشت تریبون رفت و عدالتخواهانه از دردهای مردم سخن گفت و در دوران شور و نشاط جوانی خود، وقت خویش را در راه احیای ارزش های اسلامی و انقلاب و کمک به کم شدن مشکلات مردم سپری نمود .(اینجــا)

بخشی از سخنرانی مرحوم جلال فرد مقابل رئیس جمهور

دانلــود

دفتر تحکیم وحدت در پی درگذشت مرحوم محمدجواد جلال‌فرد نیز در پیام خود نوشت:  ایشان همواره به عنوان الگویی برای دانشجوی انقلابی مسلمان مطرح و در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بی وقفه در تلاش و کوشش بود. توجه وی به مبانی اصیل انقلاب از جمله توجه به طبقات محروم و تلاش در جهت احیای عدالت در جامعه از ویژگی های برجسته ایست که می بایست برای تمامی دانشجویان سرمشق قرار گیرد.(اینجــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top