تاریخ انتشار: جمعه 1395/02/03 - 11:57
کد خبر: 197806

توصیه حجت الاسلام قرائتی به دختران برای ازدواج

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به دانشجویان توصیه کرد: به دیگران حسادت نکنید، هفته‌ای یک کتاب بخوانید، برای دیگران دعا کنید، خوبی دیگران را از بین نبرید، نمازتان را اصلاح کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آیا زنی هست که دوست داشته باشد که شوهرش به اندازه یک تا دو درصد زن دیگری را دوست بدارد؟ چنانچه دوست نمی‌دارید فکر شوهر شما نزد دیگری باشد، پس چرا فکر شوهر دیگری را درگیر خود می‌کنید؟

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز در نخستین روز اعتکاف در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: چنانچه در دوران کودکی لقمه‌ای را از فردی بگیرد حق‌الناس است و این حق الناس پاگیر می‌شود، بسیاری تصور می‌کنند چنانچه به سن تکلیف نرسیده باشند و اقدامی خلاف انجام دهند، ایرادی ندارد. در صورتی که این گونه نیست.

وی با اشاره به این مطلب که لقمه حرام در نسل انسان اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: باید بدانیم که ماهواره‌ها و فضای مجازی دشمنان ما هستند یعنی در هیچ زمانی اروپا و آمریکا حاضر نمی‌شود که فرمول‌های علمی را به ما بیاموزند، بلکه آنان تنها عکس‌های مبتزل خود را به ما می‌دهند، پس برخیزید و دانش بیاموزید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این مطلب که تربیت یک دختر مساوی تربیت چند پسر است، ادامه داد: خداوند به پسر نگفته کوثر؛ اما به دختر گفته است کوثر، بنابراین باید قدر دختر را بدانیم

انسان هیچگاه از تحصیل فارغ نمی‌شود
حجت الاسلام قرائتی ضمن تاکید بر این موضوع که انسان هیچگاه از تحصیل فارغ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین انسان مدام باید علم خود را بیافزاید و تنها به آنچه که در دانشگاه‌‌ها به شما می‌آموزند بسنده نکند. دانشگاه‌ها تنها اطلاعات عمومی انسان را افزایش می‌دهند. شما باید اطلاعاتی داشته باشید که در آینده و در زندگی‌تان مفید باشد.

وی به غیرکاربردی بودن علوم موجود در آموزش و پرورش و آموزش عالی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه بسیاری از علومی که ما در طول تحصیل خود می خوانیم کاربری لازم را ندارند، آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فکری به حال این مسئله کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: نظام دانشگاه باید با یک کودتا تغییر اساسی روبرو شود و خاک این باغچه عوض شود، چراکه نظام لیسانس کشور کاملا فلج عمل کرده است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: براساس محاسبه من دانشجویان در ایران تنها یک سال و نیم درس می‌خوانند که نصف این زمان نیز ضروری و مفید نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشجویان ما در چهار سال تحصیلی چهار تابستان ۹۰ روز را می‌گذرانند و در کنار آن ۵۲ پنجشنبه و ۵۲ جمعه تعطیل دارند و علاوه بر این چهار عید ۲۰ روز به تعطیلات می‌روند که چنانچه در کنار تمام این ساعات از دست رفته مناسبت‌ها و تعطیلی‌های مناسبتی را نیز اضافه کنید یک دانشجو در ایران تنها یک سال و نیم تحصیل می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز ضمن توصیه به دختران جهت فرا گرفتن یک هنر، گفت: من در ۲۰ سالگی با دختری  ۱۴ ساله ازدواج کردم و یک فرش ابریشمی را فروختم و یک خانه خریدم که الان قیمت آن ۵۰۰ میلیون تومان است که سرمایه زندگی من است. امروز کدام لیسانس گرفته می‌تواند در طول دوران کاری خود ۵۰۰ میلیون تومان درآورد.

نخستین خواستگاری که آمد چنانچه اخلاق و ایمانش را قبول داشتید، ازدواج کنید
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ازدواج نخستین خواستگاری که آمد چنانچه اخلاق و ایمانش را قبول داشتید، ازدواج کنید به تاخیر انداختن نماز باعث می‌شود سن افزایش یابد و دیگر فرصتی برای ازدواج برایشان رخ ندهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: برخی از دختران به میزان تحصیلات و یا لهجه یک خواستگار توجه می‌کنید و این نکات است که برای آنان دارای اهمیت است در حالی که بسیاری از دختران دکترا هستند که با یک فرد دیپلمه زندگی بسیاری خوبی را سپری می‌کنند.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حجاب گفت: آیا زنی هست که دوست داشته باشد که شوهرش به اندازه یک تا دو درصد زن دیگری را دوست بدارد؟ به طور حتم خیر. چنانچه دوست نمی‌دارید فکر شوهر شما نزد فرد دیگری باشد، پس چرا فکر شوهر دیگری را درگیر خود می‌کنید؟

زن بد حجاب یعنی زنی خود را حراج کرده است
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: زن بد حجاب یعنی زنی خود را حراج کرده است و حجاب یعنی هر کس می‌خواهد زن را ببیند بایستی خرجش را بدهد.

وی به مسئله توجه گذر عمر تاکید کرد و افزود: بسیاری از مردم عمر خود را می‌گذارند و فوتبال تماشا می‌کنند. این در حالی است که هیچ فایده‌ای برای آنان نخواهد داشت. چنانچه خسته‌اید برخیزید و ورزش کنید، چرا ورزش دیگران را تماشا می‌‌کنید؟.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به دانشجویان توصیه کرد: به دیگران حسادت نکنید، هفته‌ای یک کتاب بخوانید، برای دیگران دعا کنید، خوبی دیگران را از بین نبرید، نمازتان را اصلاح کنید.

حجت الاسلام قرائتی در پایان تاکید کرد: همه می بایست شماره تلفن یک اسلام شناس را داشته باشند تا زمانی که شبهه ای برای آنها ایجاد شد، بتوانند به آن اسلام شناس مراجعه کنند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top