تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/02/06 - 09:59
کد خبر: 198062

مرخصی تشویقی برای زندانیان کتاب خوان

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در گفت و گو با مهر در همین رابطه اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی طرح های متعددی از طرف ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است که اعطای مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان در زمره این طرح های جدید قرار دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهرستان نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در راستای ترویج مطالعه طرح های متعددی را دنبال می کند که اعطای مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان از جمله اقدامات پیش روی مسئولان آن است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، کارشناس فرهنگی اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در گفت و گو با مهر در همین رابطه اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی طرح های متعددی از طرف ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های اجرایی در حال پیگیری است که اعطای مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان در زمره این طرح های جدید قرار دارد.

نرجس مقدم پاشا اظهار کرد: در حال حاضر طرحی در دست اقدام است که به واسطه آن با هماهنگی دادستان محترم نیشابور و دستگاه قضایی مقرر شده تا زندانیانی که به کتاب خوانی علاقه نشان دهند از مرخصی های تشویقی برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز بنا داریم تا تمامی کارگران سطح شهرستان را به عضویت رایگان کتابخانه ها درآوریم که تا این لحظه دو واحد تولیدی از این طرح استقبال کردند.

وی  گفت: بر همین اساس برخی از ادارات از جمله تامین اجتماعی با طرح های تشویقی شامل اعطای حق اضافه‌کاری به کارمندانی که بعداز ساعت اداری، به مطالعه کتاب بپردازند به این طرح پیوسته اند و در مجموعه اصناف نیشابور نیز کتابخانه های کوچک دایر خواهد شد.

کارشناس فرهنگی اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: کسب عنوان پایتختی کتاب  ایران توسط شهرستان فرهنگ پرور نیشابور حاصل یک کار گروهی بودو هدف از پایتختی کتاب، تشویق و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم است و هم اکنون در حال ساخت نماد مرتبط با پایتختی کتاب هستیم که بزودی در سطح شهر در محل های موردنظر نصب خواهند شد.          

مقدم پاشا خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب طرح هایی هم چون نخستین و بزرگ ترین میز مطالعه جهان، جلسات کتابخوانی، پاتوق کتاب، کافه کتاب، ایستگاه مطالعه کتاب و ایجاد گروه های مجازی مرتبط با کتاب را به سرانجام رساندیم که این طرح ها در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد یا به شکل دیگر پیگیری می‌شود.

نرجس مقدم  پاشا عنوان کرد: مطالبات و مزایایی که در طرح پایتختی کتاب به نیشابور تعلق گرفته است در حال پیگیری و اقدام است که از جمله می توان به زمین پیشنهادی برای احداث کتابخانه مرکزی در پارک ارغوان اشاره کرد و همچنین بودجه اختصاصی۲۰ میلیارد ریالی از طرف استانداری و انتخاب کتاب به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از انبار کتاب تهران اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دوره ریاست‌جمهوری جدید چند ساله است؟
لحظه ورود پیکر شهید رئیسی و همراهان به محل تشییع +فیلم
آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری پیام نور اعلام شد
دانشگاه در نگاه شهید ابراهیم رئیسی +فیلم
اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد
برگزاری مراسم تشییع پیکر سه مأمور نیروی انتظامی
آیا انتخابات شوراهای شهر همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود؟
طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت
پیام احساسی رهبر کره شمالی برای شهادت ابراهیم رئیسی
پشت پرده مذاکره استقلال با مامه تیام
فارن افرز: اسرائیل بعد از ۷ ماه در غزه گیر افتاده است
درخواست شهید رئیسی در خصوص محل مزارش +فیلم
بیت‌کوین صعود کرد/ آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
تصمیم جدید برای بازار سرمایه/ دامنه نوسان بورس چه تغییری می کند؟
مدارس استان قم سه شنبه تعطیل است
حضور پرشور مردم تبریز در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانش +فیلم
گریه‌های آقای رئیسی را از فیلم در آوردیم! +فیلم
زمان قطعی مراسم اختتامیه مجلس یازدهم اعلام شد
انتقال پیکر مطهر شهید رئیسی و همراهان از معراج شهدای تبریز
مشاوران سیاست خارجی ترامپ با نتانیاهو ملاقات کردند
هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه با ۳ موشک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top