تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/12 - 10:48
کد خبر: 198560

واکنش «ابوترابی فرد» به گشت نامحسوس

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: در حوزه عفاف حجاب باید تعریف کرد که تخلفات امنیت اجتماعی چه تخلفی است و با تعریف درست از تخلف می‌توان جهت جلوگیری از بروز تخلفات مراقبت کرد تا سلامت جامعه بانوان کشور در معرض آسیب قرار نگیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: در حوزه عفاف حجاب باید تعریف کرد که تخلفات امنیت اجتماعی چه تخلفی است و با تعریف درست از تخلف می‌توان جهت جلوگیری از بروز تخلفات مراقبت کرد تا سلامت جامعه بانوان کشور در معرض آسیب قرار نگیرد.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‎فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حضور پلیس نامحسوس در جهت ایجاد امنیت اجتماعی، گفت: اصولا امروز کشورهای مختلف خصوصا کشورهایی که از یک سطح قابل قبول امنیت برخوردار هستند به سمت پلیس نامحسوس در عرصه های مختلف حرکت می کنند و ما نیز باید جایگاه پلیس نامحسوس را در همه عرصه های اجتماعی ارتقاء ببخشیم مثلا در حوزه تخلفات رانندگی نقش پلیس نامحسوس نقش مهمی است برای کنترل این تخلفات و در بخش حفظ حقوق انسانها نقش پلیس نامحسوس می تواند نقش برجسته ای باشد.

وی ادامه داد: مسئولان کشورمان از دیر باز بر این تأکید داشته اند که پلیس باید حوزه فعالیت های خود را به نظارت های نامحسوس هدایت کند و با هدایت امر نظارت پلیس به نظارت های نامحسوس دو اتفاق مبارک بدست می آید اول این که نظارت‌ها گسترش می یابد و می توان در حضور نا محسوس کمتر حضور محسوس پلیس در جامعه را شاهد باشم.

نائب رئیس اول مجلس گفت: در حوزه عفاف حجاب باید در وهله اول تعریف کرد که تخلفات امنیت اجتماعی چه تخلفی است و با تعریف درست از تخلف می توان جهت جلوگیری از بروز تخلفات مراقبت کرد تا سلامت جامعه بانوان کشور در معرض آسیب قرار نگیرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: من شخصا به موضوع عفاف و حجاب از این زاویه نگاه می کنم که امنیت خواهران و بانوان مسلمان بحث مهم و کلیدی است و باید با حراست، امنیت را برای این قشر از جامعه تأمین کنیم.

وی گفت: من خانم های بسیاری را مشاهده می کنم که گاهی از رفتارهایی که نسبت به آنها می شود متاثر هستند و امنیت خود را در معرض آسیب می بینند و معتقدم بانوان و خواهران ما باید در هر سطح از جامعه که قرار دارند بالاترین امنیت را داشته باشند و ضرورت دارد تا برای حفظ امنیت و احساس آرامش روحی زنان نظارت قابل قبولی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: قطعا حوزه فرهنگ بر همه حوزه ها بخصوص در امر برقراری حجاب و عفاف در جامعه مقدم است چراکه جامعه فرهنگی زنان ما به باورهای اسلامی و دینی و به سنن ملی خویش وفادار هستند و می خواهند این جایگاه حفظ و حراست شود و زمانی که بحث حجاب در جامعه فرهنگی مطرح می شود باید حراست کرد تا خدایی نکرده جایگاه زنان محجبه مورد خدشه قرار نگیرد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: به نظر من قطعا فعالیت های فرهنگی نقش مهم خود را در جامعه ایفا می کنند و از آنجای که در جامعه ما انسانهایی هستند که هنجارهای فرهنگی را می شکنند؛ که در اینجا ما باید باهنجارهای که باعث شکسته شدن فرهنگ جامعه می شوند به  روش صحیح و معقول برخورد کنیم.

نائب رئیس مجلس در پایان گفت: بنده خودم نگاهم معطوف به این است که اگر حضور پلیس نامحسوس توانایی ارتقای امنیت خواهران را برآورده می‌کند و زنان در جامعه  در رفت و آمدها و  فعالیت های اجتماعی امنیت بالاتری را احساس کند می تواند با رعایت همه ضوابط و چارچوب های دینی اسلام مفید باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حامیان متهمان دانه‌درشت عصبانی از محکومیت وزیر سابق!
متهم فراری از سوئد اخراج و در ایران دستگیر شد
رئیسی وارد تبریز شد
گفت و شنود/ ناپلئون توشه!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳۰ اردیبهشت
نقش مستقیم باکو در سرقت اسناد هسته‌ای ایران
مجلس دوازدهم/ چه کسی بر کرسی ریاست می‌نشیند؟
نقض حقوق زنان در آمریکا اسناد بسیاری دارد
تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این ۱۰ استان
همه زنان بعد از ۴۰ سالگی به ماموگرافی نیاز دارند
فیلم/جزئیات حکم تتلو اعلام شد!‌
کدام خانه ها مشمول مالیات برخانه خالی می شوند
چه صیغه ای است هر که بیشتر خورده و برده، طلبکارتر است؟!
فواد ایزدی از بمباران منزل همسر مرحوم طالب زاده در لبنان خبر داد
فیلم/این بار زائران به کمک خادمان حرم امام رضا آمدند
نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد
دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی
احتمال حمله تروریستی جشنواره کن را مختل کرد
بونجاح و پرسپولیس؛ شایعه یا واقعیت؟!
قانونی که دل زوج های جوان را شاد و مسؤولان را سربلند کرد
رئیسی قهرمانی تیم ملی تکواندو را تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top