تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/02/23 - 14:48
کد خبر: 199556

قرائتی: حوزه نیاز فضای مجازی را پاسخ‌گو باشد

رئیس ستاد اقامه نماز سایت خنده‌های حکیمانه را یکی از نیازهای حوزه دانست و گفت: در صورتی که طلاب خنده‌های حکیمانه را ترویج داده و به نیازهای کنونی جامعه توجه کنند، جمعیت قابل توجهی از مردم به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس ستاد اقامه نماز سایت خنده‌های حکیمانه را یکی از نیازهای حوزه دانست و گفت: در صورتی که طلاب خنده‌های حکیمانه را ترویج داده و به نیازهای کنونی جامعه توجه کنند، جمعیت قابل توجهی از مردم به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌شوند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی باید توسط طلاب به مردم انتقال داده شود، اظهار کرد: افرادی که علوم دینی را فقط برای خودشان کسب کرده و با توجه به مشکلات مادی برای انتقال آموزه‌های دینی خود به دیگر شهرها هجرت نمی‌کنند نقش موثری در ترویج آموزه‌های اسلام ندارند.

وی سایت خنده‌های حکیمانه را یکی از نیازهای حوزه‌های علمیه دانست و اضافه کرد: در صورتی که طلاب خنده‌های حکیمانه را ترویج داده و به نیازهای کنونی جامعه توجه کنند، جمعیت قابل توجهی از مردم به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تعطیلات حوزه‌های علمیه باید کاهش یابد، تصریح کرد: تفسیر نمونه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ایام غیردرسی و تعطیلات حوزه‌های علمیه نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان طی سال‌های تحصیلی خود تعطیلی‌های بسیاری دارند، مطرح کرد: حوزه باید نیاز فضای مجازی را جواب‌گو باشد و پژوهش‌های دانشجویان و طلاب باید با مشکلات مختلف نظام اسلامی ارتباط داشته باشد تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را با استفاده از پژوهش‌ها برطرف کنیم.

قرائتی خاطرنشان کرد: تفسیر آیات اصحاب کهف در قرآن کریم نشان می‌دهد که اکنون جوانان مذهبی آمریکا باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در فضای فاسد دین خود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه آیات باید به صورت موضوعی برای انتقال به مردم تفسیر شود، مطرح کرد: اساتید حوزه باید به دنبال تدریس آموزه‌های اخلاقی برگرفته از متون قرآنی باشند و تبلیغ طلاب باید با محوریت آموزه‌های قرآن کریم دنبال شود.

قرائتی به برخی از ناهنجاری‌های موجود در سطح جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: طلاب در رفع ناهنجاری‌های فرهنگی نقش مهمی دارند به همین علت باید از این ظرفیت در بخش‌های مختلف نظام اسلامی استفاده شود.

استاد برجسته حوزه یادآور شد: خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشر نازل کرده است اما آیات قرآن کریم باید به شیوه مطلوبی توسط علما و عرفا برای مردم تفسیر شود زیرا اقشار جامعه با سطح علمی متفاوت نمی‌توانند آموزه‌های قرآنی را تفسیر کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
رهبر انقلاب: غزه امروز مسئله اول دنیا است +فیلم
وظایف معاونت پرورشی در بیان رهبر انقلاب +فیلم
دلیل تشکر از معلم از زبان رهبر انقلاب +فیلم
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top