تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/02/27 - 18:50
کد خبر: 199887

تحصن سکوت دانشجویان دانشگاه سجاد مشهد +عکس

تحصن سکوت توسط دانشجویان مجمع انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد در اعتراض به دخالت دانشگاه در انتخابات این تشکل برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر امروز در اعتراض به دخالت دانشگاه در انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد، تحصن سکوت توسط دانشجویان این تشکل برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، یکی از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد گفت: هفته گذشته مجمع عمومی این تشکل با اطلاع رسانی به تمامی اعضا برای بررسی دو بند از اساسنامه با درخواست دو سوم بیشتر اعضای انجمن اسلامی، جلسه‌ای را با حضور مسئولین دانشگاه برگزار کرد. این جلسه در تاریخ و زمان مقرر برگزار شد که چهار نفر از مسئولین دانشگاه نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی بیان کرد: دو بند اساسنامه در جلسه مطرح شد و موافقین و مخالفین نظراتشان را اعلام کردند که بعد از رای گیری و طبق آرای موافق و مخالف تصمیم گرفتیم این دو بند اساسنامه تغییر یابد.

این عضو انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد ادامه داد: بعد از این جلسه یک تعداد از دانشجویان ادعا کردند که این جلسه به ما اطلاع رسانی نشده و به مسئولین دانشگاه فشار آوردند که این کار آنها غیر قانونی بوده است؛ البته این ادعا کذب است، چون ما به همه اعضا اطلاع رسانی کردیم.

وی گفت: مسئولین دانشگاه نیز با تشکیل یک شورای نظارت سوری نظر تمامی اعضای مجمع را ملقی کرده و به انجمن اسلامی دستور دادند تا از یکشنبه در مدت یک هفته میز ثبت نام را بگذارد ؛ در غیر اینصورت خود دانشگاه وارد عمل می‌شود و انتخابات این تشکل نیز باید 30 آبان ماه برگزار شود. این در حالی است که دانشگاه اجازه ندارد تاریخ ثبت نام و تاریخ انتخابات یک تشکل دانشجویی را تعیین کند؛ از طرفی اگر مجمع و یا خود انجمن وارد نشود، خود دانشگاه انتخابات را برگزار می‌کند که این کار غیر قانونی است.

این عضو انجمن اسلامی بیان کرد: ما از طرف دفتر تحکیم وحدت پیگیری کردیم و آنها نیز بر بی قانونی بودن این امر تاکید کردند.

وی ادامه داد: اعضای مجمع تصمیم گرفتند وقتی دانشگاه قانون را رعایت نمی‌کند، جلوی دفتر رئیس و رئیس هیئت امنای دانشگاه تحصن خاموشی داشته باشند تا صدایشان را به مسئولین دانشگاه برسانند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه کل تشکل‌های کشور، باید انتخابات تشکل‌های دانشجویی داخلی باشد و طبق اساسنامه انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد، انتخابات این تشکل به صورت آزاد در کل دانشگاه برگزار می‌شود و این در حالی است که این امر مغایر با اساسنامه کل کشور است.

وی افزود: همچنین، مورد دومی که در جلسه مجمع با حداکثریت آرا به تصویب رسید، این بود که کاندیداها باید حداقل دو ماه عضو انجمن اسلامی باشند که در مورد اول اساسنامه دانشگاه ما مشکل داشت و غیر قانونی بود.

این عضو انجمن اسلامی گفت: ما طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید انتخابات این تشکل را در آخر خرداد ماه برگزار کنیم؛ که دانشگاه آن را وتو کرده و آن را به 30 آبان منتقل کرده است. در اعتراض ما نسبت به دخالت دانشگاه در انتخابات این تشکل گفته شده که «ما صلاح را در این می‌بینیم».

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر تخلفی صورت گرفته باید در مجمع عمومی تشکل مطرح شود؛ نه اینکه آن را به مسئولان دانشگاه بگوییم و دانشگاه بخواهد در آن زمینه جلسه تشکیل دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top