تاریخ انتشار: جمعه 1395/03/07 - 16:58
کد خبر: 200736

دولت بازار مسکن را رها کرده است؛

عدم نظارت موجب «افزایش اجاره بها در شرایط رکود» شده است

یک کارشناس مسکن با انتقاد از روند دولت در قبال بازار مسکن و اجاره یادآور شد:‌ نه کلیت بخش مسکن و نه بخش استیجار تا کنون توسط دولت مدیریت نشده و برنامه ریزی مدونی برای این بخش صورت نگرفته است؛ افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک کارشناس مسکن با انتقاد از روند دولت در قبال بازار مسکن و اجاره یادآور شد:‌ نه کلیت بخش مسکن و نه بخش استیجار تا کنون توسط دولت مدیریت نشده و برنامه ریزی مدونی برای این بخش صورت نگرفته است؛ افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، افشین پروین پور، کارشناس مسکن؛ در خصوص تغییراتی که در بخش استیجاری در فصل جاری به وجود آمده است، اظهار داشت: از آنجایی که هم ساخت و ساز و هم خرید و فروش در رکود به سر می برد، برخلاف وارد شدن به فصل جابه جایی مستأجر ها، آمار جا‌به‌جایی ها تغییرات زیادی نداشته است.

وی با توجه به اینکه در برخی از موارد حتی با کاهش قیمت مسکن نیز مواجه بودیم، باید اجاره بها کاهش می‌یافت اما این اتفاق نیفتاده و قیمت اجاره بها حتی در برخی موارد تا 15 درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه اگر نظارت درستی بر روی بازار مسکن صورت می گرفت باید شاهد کاهش قیمت اجاره بها می‌بودیم، اذعان داشت: بازار اجاره داری باید از سوی دولت مدیریت شود و تا هنگامی که مدیریت نشود، قیمت ها بی ضابطه، افزایش پیدا می کند.

پروین پور با انتقاد از روند دولت در قبال بازار مسکن و اجاره یادآور شد:‌ نه کلیت بخش مسکن و نه بخش استیجار تا کنون توسط دولت مدیریت نشده و برنامه ریزی مدونی برای این بخش صورت نگرفته است؛ افزایش اجاره بها در حالی که قیمت مسکن افزایشی نداشته است، نوعی ناهنجاری محسوب می‌شود که دلیل اصلی آن عدم نظارت دولت است.وی با اشاره به سیاست های غلط بانکی در کشور تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانک ها در حالی که سود تسهیلات پایین نیامده است، شرایط بدی را برای سرمایه های بانکی مردم ایجاد کرده و منجر به فشار بر روی مستأجران شده و دولت بازار مسکن و اجاره را رها کرده است.

کارشناس مسکن افزود: سود بانکی کمتر باعث شده است که صاحب خانه ها تمایل داشته باشند به جای دریافت پول اولیه رهن ، اجاره بیشتری مطالبه کنند که این موضوع منجر به فشار بیشتر به مستأجران می شود؛ در شرایطی مثل شرایط شهر تهران که بیشتر مردم مستأجر هستند، سیاست های غلط بانکی باعث افزایش فشار بر روی مستأجران شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top