تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/03/19 - 11:48
کد خبر: 201749

ایمان ایرانی

آغاز اکران جادوی سال سینمای ایران

آغاز اکران جادوی سال سینمای ایران

این فیلم را می توانید همراه خانواده خود در سینما ببینید و از دیدن روایت مجاهدت های یک قهرمان واقعی سرزمینمان لذت ببرید.

خبرنامه دانشجویان ایران: ایمان ایرانی*// اکران فیلم سینمایی ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب ا.. والی نژاد از تاریخ ۱۶ خرداد ماه و تقریبا همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سینماهای کشور آغاز شد.

ایستاده در غبار فیلمی متفاوت است. و این تفاوت هم بخاطر موضوع خاص و متفاوت فیلم است هم بخاطر نوع ساخت اثر و هم بخاطر بازخوردهایی که در میان تمام اقشار جامعه داشت.

ایستاده در غبار دومین فیلم محمدحسین مهدیان است. او پیش از این هم اثری فاخر با نام “آخرین روزهای زمستان” در مورد زندگی شهید حسن باقری ساخته بود که مورد استقبال مخاطبان شیکه اول سیما قرار گرفت. مهدیان بعد از موفقیت اثر خود در مورد زندگی شهید باقری به روایت زندگی یکی دیگر از سرداران بزرگ دفاع مقدس ورود پیدا کرد. ورودی که البته سبکی مانند سبک همان اثر اول داشت.

زندگی پررمز و راز فرمانده انقلابی لشگر ۲۷محمد رسول الله تهران باعث شد تا دومین اثر مهدیان روایتی از دوران کودکی تا ربوده شدن حاج احمدمتوسلیان باشد. ایستاده در غبار انصافا توانسته است به زیبایی بخشی از حوادث مهم زندگی این سردار بزرگ را روایت کند.

مدل فیلم به گونه ای است که شما در آن هیچ دیالوگی نمی بینید، بلکه تمام صداهای فیلم یا صدای واقعی حاج احمدمتوسلیان است یا صدای راوی هایی که در مورد زندگی این فرمانده بزرگ انقلاب اسلامی روایت می کنند. در این فیلم برای اولین بار صدای واقعی تعدادی از فرماندهان دفاع مقدس را خواهید شنید.

شاید یکی دیگر از تفاوت های ایستاده در غبار به دلیل بازخورد خوب آن در میان تمام اقشار جامعه باشد. این فیلم توانست با وجود رقبایی همچون فیلم فاخر بادیگارد برنده سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر شود. همچنین عده ی زیادی از هنرمندان،از نیکی کریمی و کمال تبریزی تا حبیب رضایی و مجیدمجیدی باوجود تفاوت دیدگاه های هنری و بعضا سیاسی و اعتقادی نظر مشترکی در مورد ایستاده در غبار دارند و آن را تحسین می کنند.

نیکی کریمی در مورد این فیلم می گوید: “چقدر خوب است که ادم درباره فیلمی چیزی نداند و به یکباره با یک شاهکار رو به رو شود… و چقدر لذت بخش است دیدن این فیلم. تبریک به همه عوامل این فیلم خوب که دوباره به ما یاداور می شوند سینما زنده است و سالم و درست بدون ادا و بدون تظاهر می تواند تاثیر گذار باشد. “

مجید مجیدی: ساخت این فیلم ۱۰۰ دقیقه ای که همه لحظاتش به زیبایی بازسازی شده است، جسارت بزرگی را طلب می‌کند. این فیلم نگاه متعهدانه ای نسبت به نسلی داشته که کارگردان به آن متعلق نبوده و ادای دین بسیار بزرگی محسوب می‌شود؛ آن هم در شرایطی که بیشتر به دنبال سیاه نمایی هستند.

حبیب رضایی: حیرت به تمام معنا! ایستاده در غبار جادوی سال سینمای ایران شد؛ تجربه ای که حتی تصورش هم نمی‌شد در ذهن مرور کرد. هرگز تا الان کسی به نزدیکی این گونه داستان گویی نیز نرسیده بود. یک فکر بکر و یک همت و دانش عمیق اما بی ادعا پشت هر صحنه این فیلم، روایت منحصر به فرد موج می‌زد.

اکران فیلم فاخر استاده در غبار همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در روزهایی که خبرهایی در مورد زنده بودن سردار حاج احمدمتوسلیان در زندان های رژیم صهیونستی در رسانه های مطرح شده است آغاز شد. دیدن جادوی سال سینمای ایران را از دست ندهید. این فیلم را می توانید همراه خانواده خود در سینما ببینید و از دیدن روایت مجاهدت های یک قهرمان واقعی سرزمینمان لذت ببرید.

* عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top