تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/25 - 12:20
کد خبر: 202250

انتقاد دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت از سکوت دولت در برابر گستاخی کانادا

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به غارت 13 میلیون دلاری کانادا گفت: مسئولان دولت باید مواضع محکمی در مقابل چنین گستاخی‌‌هایی بگیرند زیرا سکوت در برابر این اقدام کانادا عواقب خطرناکی را درپی خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به غارت 13 میلیون دلاری کانادا گفت: مسئولان دولت باید مواضع محکمی در مقابل چنین گستاخی‌‌هایی بگیرند زیرا سکوت در برابر این اقدام کانادا عواقب خطرناکی را درپی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی بیانی دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به غارت 13 میلیون دلاری کانادا از اموال ملت ایران، گفت: چنین اتفاقاتی اولین بار نیست که بعد از برجام رخ داده و مطمئنا اگر روال سابق ادامه داشته باشد و مواضع محکمی گرفته نشود رخ دادن اقدامات این‌چنینی آخرین بار نخواهد بود.

بیانی ادامه داد: قبل از غارت اموال ملت ما توسط کانادا، شاهد اقدام مشابهی توسط آمریکا بودیم و اگرچه مسئولان دولت و دیپلماسی مواضعی گرفتند ولی احساس می‌شد که این مواضع تنها در حد رسانه‌ها بود و بیشتر از آن تاثیری نداشت، در رابطه با کانادا هم اگر چنین اتفاقی تکرار شود و موضع محکمی گرفته نشود قطعا باید منتظر دستبردهای بعدی هم باشیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در زمان مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام یکسری توافقات بین طرفین صورت گرفت، بطور مثال قرار شد پول‌های بلوکه شده به ایران بازگردانده شود ولی می‌بنیم که در پسابرجام به هر دلیلی پول‌های بلوکه شده برنمی‌گردد و یک‌بار برای خرید هواپیماهای گران قیمت هزینه می‌شود، یک‌بار صرف خرید وسائلی که شاید اصلا به آن‌ها احتیاج نداشته باشیم می‌شود، یک بار هم توسط آمریکا مصادره می‌شود، امروز هم می‌بینیم که  کانادا اموال ما را غارت می‌کند.

وی تصریح کرد: با چنین اقداماتی به نظر می‌رسد مسئولان دولت باید رویه خود را تغییر دهند و اینکه مواضع محکم و مشخصی را در مقابل چنین گستاخی‌هایی داشته باشند. اینجا دیگر بحث جناحی و گروهی اصلا مطرح نیست و بحث هویت و منافع ملی درمیان است، اگر دولت بخواهد در مقابل این اقدام کانادا سکوت کند قطعا از این بدتر هم رخ خواهد داد و این مسئله عواقب خطرناک و بدی را درپی خواهد داشت.

بیانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد امروز تقریبا تمام کسانی که با برجام در ارتباط هستند نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد ابراز نارضایتی می‌کنند و این نشان می‌دهد آن چیزی که در پسابرجام مدنظر بوده محقق نشده است.

وی گفت: با این وجود نیاز است در بحث برجام تجدیدنظر شود و ما باید از اهرم‌هایی که داریم استفاده کنیم، هرچند بسیاری از تعهداتی که داده شده قابل بازگشت نیست اما می‌توان از یک جا جلوی ضرر را گرفت و به نشانه اعتراض به این اقدامات خصمانه از راه‌هایی که داریم، استفاده کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top