تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/03/26 - 10:28
کد خبر: 202329

سوره کهف در دانشگاه شیراز تصویرگری شد

هفتین جلسه کافه تجسمی دانشگاه شیراز به تصویر گری قصص سوره کهف توسط هنرمند جواد شیرازی، محمد جواد سیستانی اختصاص یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: هفتین جلسه کافه تجسمی دانشگاه شیراز به تصویر گری قصص سوره کهف توسط هنرمند جواد شیرازی، محمد جواد سیستانی اختصاص یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در این برنامه که سه شنبه شب در دانشگاه شیراز برگزار شد، ابتدا مسعود عباسی، مجری کارشناس برنامه ضمن  خوشامدگوئی به حاضران  به معرفی هنرمند جوان این برنامه پرداخت  و گفت: این هنرمند در جشنواره  تجسمی قرآنی رتبه  نخست را کسب نموده است.

پس از آن مسئول واحد آفرینش های فرهنگی دانشگاه به بسترسازی مناسب برای گسترش و بهبود فعالیت فرهنگی در دانشگاه شیراز اشاره کرد  و ایجاد ارتباط با هنرمندان جوان و پیشکسوت شیراز و استان را یکی از راهبردهای پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر در جامعه ی دانشگاهی دانست.

سپس داستانی ازقصص سوره کهف «دیدار حضرت موسی(ع) با حضرت خضر(ع)» توسط دکتر ساعی دبیر کافه داستان قرائت شد و در پی آن هنرمند به شیوه  تصویرگری و ویژگی آثارش پرداخت که این  آثار توسط استاد امین غازیانی مورد تحلیل قرار گرفت.

غازیانی به انتخاب رنگ های زمینه برای تصاویر بعنوان یکی از مواردی که می توانست با دقتی بیشتر گزینش شود اشاره کرد و گفت: بهتر بود که هنرمند رنگ اُکر و خاکی گونه ای  برای زمینه تصویرش  در نظر می گرفت.

همچنین در ادامه مراسم بهنام دهقانی یکی از دانشجویان هنرمند دانشگاه شیراز اصالت آثار سیستانی و پرهیز از تقلید کردن را از نقاط برجسته  آثار سیستانی برشمرد.

پخش نماهنگی از سریال «مردان آنجلس» موجب شد تا بیژن کیا، منتقد و کارشناس سینما و ادبیات در مورد ارتباط سینما و هنر هفتم صحبت کند.

وی ابتدا به تاریخ سینما و بهره گیری سینمای کلاسیک از اساطیر مذهبی و قصص عهد عتیق و عهد جدید در سینمای غرب اشاره کرد و دین را داری چهار بعد دانست.

کیا با برشمردن نقش تاریخ، شریعت، طریقت و حقیقت؛ مردان آنجلس را نمونه ای از رویکرد تاریخ گرای سینما دانست و از مرحوم فرج الله سلحشور بعنوان کارگردانی متعهد به تاریخ مذهب یاد کرد.

او همچنین فیلم «مصائب مسیح» به کارگردانی مل گیبسون را اثری تاریخ گرا دانست زیرا در این آثار بازنمائی تاریخی واقعه ی مذهبی اهمیت دارد.

وی سپس فیلمهای مستند یا مستند داستانی  از حج، راهپیمائی اربعین و ... را بعنوان آثار شریعت گرا  معرفی کرد که در این گونه آثار هنجارها و مناسک و مراسم دینی حائز اهمیت است.

مسئول واحد آفرینش های هنری دانشگاه شیراز آثاری همچون «باراکا» و «زندگی بدون توازن»  همچنین «مردی برای تمام فصول» و «تولد یک پروانه» را آثاری طریقت گرا به حساب آورد زیرا در آن ها رشد فردی و پختگی فرد  دین ورز مورد نظر است و سرانجام آثار همچون «خیلی دور، خیلی نزدیک» ، «سولاریس» و «نمایش ترومن» را به عنوان  آثار با رویکرد حقیقت گرائی دین و باورهای دینی معرفی کرد.

در انتهای برنامه از تلاش هنرمندانه محمدجواد سیستانی برای تصویرگری قصص قرآنی و حضوراین  هنرمند جوان در هفتمین جلسه کافه تجسمی  تقدیر شد و نمایشگاه آثار او در مرکز آموزشهای فرهنگی دانشگاه شیراز افتتاح شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت
جریمه به‌ کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد
عبور سخت دانش‌آموزان چابهار از رودخانه +فیلم
کنایه جالب به سرپرست جدید استقلال +فیلم
شیرینی که رهبرانقلاب به مهمانانشان می‌دهند
بزرگترین غصه معلم تبریزی در آنتن زنده +فیلم
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) در آستانه روز دختر +عکس
حکم کمیته انضباطی در خصوص افشین پیروانی اعلام شد
طرح «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» ‌می‌تواند موجب ثبات و برطرف کننده معضلات شود
اقدام متفاوت دانشجوی دانشگاه جورجیا +فیلم
خبر مهم سازمان امور مالیاتی برای اصناف
توضیح حامدی‌فر درباره دلایل درگیری‌اش با رضایی
اولین لژیونر تاریخ ایران در برزیل
سند توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق امضا شد
اغفال متقاضیان مهاجرت به اروپا
واکنش آمریکا به سفر رییس اقلیم کردستان به ایران
هشدار گوترش درباره حمله به رفح
گزارشی از حادثه دریایی در آب‌های یمن
بارش‌های سامانه بارشی تا پنجشنبه ادامه دارد
نسخه جدید برای سرمربی سرخ‌ها
نخستین واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به رفح
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top