تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/04/03 - 09:57
کد خبر: 203031

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز: مطالبه‌ی اعتراضی مردم، در ماجرای حقوق های نجومی حکم بازدارندگی دارد

وی افزود: اگر دولت یازدهم در مواجهه با این معضل ها، به جای آن که صرفاً مقام نفی ای و سلبی منفعلانه نسبت به دولت سابق بگیرد و ناشیانه تقصیرها را گردن آن بیاندازد، می توانست یک نقش فعالانه اثباتی برای حل این معضل ها بگیرد بدون شک بدنه اجتماعی امروزش حال و روز بهتری داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک فعال دانشجویی گفت: چیزی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که نباید تب این موج و پویش های اعتراضیِ مردمیِ ایجاد شده بخوابد. این مطالبه ی اعتراضی مردم، حکم بازدارندگی قوی را خواهد داشت و می تواند مطالبه مهم دفاع از ارزش ها را به خوبی فریاد بزند و تأثیرگذار باشد.

محمد طاهری؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در مصاحبه ای با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  در خصوص حقوق های نجومی مدیران دولتی گفت: بحث این روزهای حقوق های نجومی بیش از آنکه برای دولت بخواهد محل نزاع باشد و آن را با فرافکنی و سیاسی کاری به دولت قبل و فساد اقتصادی آن نسبت دهد، می تواند فرصتی باشد برای ثابت کردن برادری خودش نسبت به ارزش های مهم انقلاب مثل عدالت و همچنین صداقت با مردم.

وی افزود: اگر دولت یازدهم در مواجهه با این معضل ها، به جای آن که صرفاً مقام نفی ای و سلبی منفعلانه نسبت به دولت سابق بگیرد و ناشیانه تقصیرها را گردن آن بیاندازد، می توانست یک نقش فعالانه اثباتی برای حل این معضل ها بگیرد بدون شک بدنه اجتماعی امروزش حال و روز بهتری داشت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: پر واضح است که این حقوق های چند ده و چند صد میلیونی یک شبه به وجود نیامده است و حتماً دولت های سابق هم در این معضل سهم داشته اند که این خود نشان دهنده یک شکاف عمیق قانون گذاری است. به نفع دولت است که خود را با پویش های مردمی ایجاد شده برای شفاف سازی همراه کند و بیش از همه دادِ مبارزه را بزند و کار اجرایی جهت حل این معضل انجام دهد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز  تاکید کرد: یک نکته مهم دیگر این است که متأسفانه بزرگراهی بین مسئولیت های سیاسی و منفعت های حجیم اقتصادی باز شده است. به طوری که فلان مسئول سیاسی بواسطه رابطه و ضابطه های ریشه داری که پیدا می کند امکان بهره بری های وسیع اقتصادی برایش مهیا می شود. در حالی که در نظام اسلامی می بایست مسئولان و کارگزاران، سبک زندگی اقتصادی شان فربه تر از مردم عادی و اشرافی نباشد. به عبارت دیگر باید مکانیزمی فراهم شود که اگر فردی خواست مسئولیتی بگیرد و قبای کارگزاری نظام را بپوشد مجبور به زیست اقتصادی در حد مردم متوسط جامعه اش باشد. از این طریق هم مانعی برای قدرت طلبی ایجاد می شود و هم مانعی برای فساد اقتصادی.

طاهری در پایان نیز گفت: چیزی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که نباید تب این موج و پویش های اعتراضیِ مردمیِ ایجاد شده بخوابد. این مطالبه ی اعتراضی مردم، حکم بازدارندگی قوی را خواهد داشت و می تواند مطالبه مهم دفاع از ارزش ها را به خوبی فریاد بزند و تأثیرگذار باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
تهران هشدار نارنجی گرفت ؛ بارش شدید باران و تگرک و احتمال سیل
گام‌های مؤثر شهرداری تهران در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top