تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/04/23 - 14:18
کد خبر: 204512

احداث «راه‌آهن» در میدان آزادی و شهرری

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود، گفت: ایده‌ای برای احداث ایستگاه راه آهن در میدان آزادی و شهر ری داریم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود، گفت: ایده‌ای برای احداث ایستگاه راه آهن در میدان آزادی و شهر ری داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محسن پورسید آقایی‌ در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران‌ اظهار داشت: انتقال ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در سال‌های گذشته موجب اعتراض‌ مردم شد و بر همین اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد.

وی ادامه داد: برای طراحی ایستگاه‌های درون شهری با مشاوران بین المللی که طراحی ایستگاه‌های شهری در اروپا را انجام داده بودند، قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران نیز طراحی‌های مناسبی انجام شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: باید خط ۳ مترو تهران به صورت مستقیم به سکوهای راه‌آهن متصل شود، این درحالی است که امروز تنها یک ورودی در محوطه راه‌آهن برای خط ۳ درنظر گرفته شده است، همچنین در شهر ری باید ایستگاه راه‌آهنی ایجاد شود تا تعامل مناسبی با خطوط یک و ۶ مترو داشته باشد.

وی بیان کرد: ایده‌ای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه راه‌آهن با مترو در خط ۴ یک ایستگاه مکمل داشته باشد. وی ‌به ارائه گزارشی در خصوص مسائل مربوط به عبور خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران پرداخت و گفت: موضوع انتقال خطوط راه‌آهن به زیر زمین باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به تونل کار غیراصولی بود، زیرا با هزینه آن می‌شد طرحی معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رساند، در واقع می‌شد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: با وجود ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال ۹۳ این امکان را فراهم کردیم و بعد از تردد قطار در این مسیر حدود ۲۶ هکتار از زمین‌های این محدوده آزاد شد.

وی گفت: در اوایل تشکیل دولت فعلی راه‌آهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت شهری تکلیف زمین‌های آزاد شده را تعیین کند که در نهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژه های عمرانی در این زمین‌ها باشد.

پورسیدآقایی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راه‌آهن ارائه شود اما این امر نیز محقق نشد. در همین حال، ۷۵ هزار مترمربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راه‌آهن در نظر گرفته شده و تاکنون حدود ۵۲۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستم‌های ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود ۲۱۳ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: در مجموع برای این پروژه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top