تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/29 - 09:04
کد خبر: 204960

در تماس تلفنی روحانی و اردوغان چه گذشت؟

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از بازگشت ثبات به کشور دوست و همسایه ایران، گفت: ما خوشحالیم که در سایه مدیریت خوب شما و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ترکیه، امروز شاهد بازگشت ثبات در کشور دوست، ترکیه هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس جمهور با ابراز خرسندی از بازگشت ثبات به کشور دوست و همسایه ایران، گفت: ما خوشحالیم که در سایه مدیریت خوب شما و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ترکیه، امروز شاهد بازگشت ثبات در کشور دوست، ترکیه هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم آنلاین، حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور ترکیه با اشاره به دفاع مردم ترکیه از دمکراسی و دولت منتخب خود در ترکیه اظهارداشت: خوشبختانه مردم ترکیه در جریان این کودتا، بلوغ سیاسی بالایی از خود نشان دادند و ثابت کردند که روش های زورمدارانه در منطقه ما جایگاهی ندارد.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از بازگشت ثبات به کشور دوست و همسایه ایران ، گفت: ما خوشحالیم که در سایه مدیریت خوب شما و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ترکیه ، امروز شاهد بازگشت ثبات در کشور دوست ،ترکیه هستیم.

روحانی با بیان اینکه ما از اولین لحظات در برابر کودتا  بی تفاوت نبوده و با حساسیت تحولات ترکیه را از نزدیک دنبال می کردیم، افزود: شنیدن پیام شما به مردم برای حضور در خیابانها در ساعات اولیه بعد از کودتا ، برای ما اطمینان بخش بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه ترکیه برای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آرامش و ثبات ترکیه موجب تقویت ثبات و آرامش کل منطقه خواهد شد و ما تردیدی نداریم که برخی از قدرتهای بزرگ و همچنین تروریست ها نمی خواهند کشورهای اسلامی دارای ثبات باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما همانطور که برای ثبات و امنیت کشور خودمان تلاش می کنیم، وظیفه داریم برای ثبات و امنیت همسایگان و کشورهای اسلامی دوست نیز احساس مسوولیت کنیم.

وی اضافه کرد:این حادثه، آزمایشی برای شناسایی دوستان و دشمنان داخلی و خارجی شما بود.

رییس جمهوری همچنین ضرورت مبارزه مشترک همه کشورهای منطقه  با تروریست ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما باید دست در دست یکدیگر برای ثبات و آرامش منطقه، با تروریست ها مبارزه و منطقه را از شر این گروه ها آزاد سازیم.

رییس جمهوری ترکیه نیز با قدردانی از تماس تلفنی دکتر روحانی با اشاره به کشته شدن بیش از 200 نفر و مجروح شدن یکهزار و 500 نفر در جریان کودتای اخیر اظهارداشت:  توپ و تانک ها ممکن است موجب شهادت گروهی شوند اما نمی توانند آرمان یک ملت را ساقط کنند.

رجب طیب اردوغان افزود: در حال حاضر شرایط به حالت عادی بازگشته است اما نمی توانیم فکر کنیم همه چیز تمام شده است.

رییس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه "امروز مصمم تر از گذشته به مسیر خودمان ادامه می دهیم"، گفت: ما مصمم هستیم با همکاری ایران و روسیه برای حل و فصل مسایل منطقه دست در دست هم دهیم و بر تلاشهایمان برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بیافزاییم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top