تاریخ انتشار: جمعه 1395/05/08 - 10:58
کد خبر: 205815

«کلونی» خانوادگی!

«کلونی» خانوادگی!

فائزه هاشمی نماد طبقه‌ای است که در عین اینکه بیشترین منفعت را از حکومت دینی برده‌اند؛ منتقد آن هم هستند. آن هم از این جهت که مخل دینداری مردم است (!) فائزه هاشمی نماد طبقه نوکیسه‌ای است که از دوران پس از جنگ پر و بال گرفت و در دستگاه‌های حاکمیت رخنه کرد، کلونی‌های خانوادگی و حزبی و قبیله‌ای در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تشکیل داد، دچار فساد‌های مالی شبکه‌ای شد، فیش‌های نجومی چندصد میلیونی برای خودش صادر کرد و وام‌های میلیاردی بی‌بهره گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: تالار تازه‌ساز عظیمی است. میهمانان زیادی دعوت شده بودند. حدود 2 ساعت زمان صرف شام بود. گروه‌های متعدد موسیقی نیز آمدند و آواز خواندند... عفت و بچه‌ها هم می‌گفتند مراسم آنها هم ساز و آواز و رقص خانم‌ها بوده و بیشتر ترانه‌های گوگوش را می‌خواندند...

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد زعیم زاده در تحلیلی درباره اظهارات اخیر فائزه هاشمی نوشت:

1- فیلم اظهارات شاذ و سطحی دختر آیت‌الله هاشمی درباره حکومت دینی و آثار و نتایج آن روی جامعه را که دیدم ناخودآگاه یاد فیلم تبلیغاتی شیخ مهدی کروبی در انتخابات 88 افتادم که در آن همسر یکی از وزرای بافرهنگ و مدرن دولت اصلاحات که از قضا از منتقدان سنت و منتفعان جدی برخی احکام آن از جمله نکاح و تعدد زوجات است و همواره سعی داشته همه اوربیتال‌های خود را پر نگه دارد!

از قوانین مربوط به چندهمسری گلایه می‌کرد، فرد دیگری از اعضای دفتر رئیس دولت اصلاحات در آن فیلم منتقد مقدس‌نمایی و هاله نور دیدن‌ها بود در حالی که یکی از نزدیکانش به عنوان یکی از مدعیان جدی مساله ارتباط ارگانیک و همیشگی با حضرت حجت(عج) شهره بوده است و شهردار اسبق و معلوم‌الحال تهران که سابقه خط‌ونشان کشیدن برای مستضعفان و تعیین حداقل درآمد برای زندگی در تهران را داراست، برای وضع معیشتی کارگران، زار زار گریه می‌کرد.

2- فائزه هاشمی می‌تواند یک مورد مطالعه جذاب برای جامعه‌شناسان باشد؛ فائزه هاشمی تنها دختر آیت‌الله رفسنجانی نیست، او حتی فقط یک سیاستمدار رانتی هم نیست، او نمادی از یک طبقه است، طبقه‌ای که با دستور تشکیل کلونی اشرافی‌گری در نماز جمعه معروف، تاسیس شد و با سال‌ها رانتخواری در حکومت روز به روز فربه‌تر شد.

نمادی که با صراحت لهجه مکنونات قلبی یک طبقه را هر از گاهی فریاد می‌زند. یک روز با میدان‌داری در پروژه براندازی و فتنه، یک روز با هم‌داستانی و همراهی با برادر پاکدست و عدالتخواهش  «م-ه»، یک روز با همپیالگی با بهاییان و حالا هم با اعلام انزجار و مخالفت با حکومت دینی.

فائزه هاشمی نماد طبقه‌ای است که در عین اینکه بیشترین منفعت را از حکومت دینی برده‌اند؛ منتقد آن هم هستند. آن هم از این جهت که مخل دینداری مردم است (!) فائزه هاشمی نماد طبقه نوکیسه‌ای است که از دوران پس از جنگ پر و بال گرفت و در دستگاه‌های حاکمیت رخنه کرد، کلونی‌های خانوادگی و حزبی و قبیله‌ای در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تشکیل داد، دچار فساد‌های مالی شبکه‌ای شد، فیش‌های نجومی چندصد میلیونی برای خودش صادر کرد و وام‌های میلیاردی بی‌بهره گرفت.

زر و زور و تزویر را در خدمت گرفت تا همیشه صاحب قدرت باشد و هیچ‌گاه به رای مردم تمکین نکرد و هرگاه رای مردم عرصه را بر او تنگ کرد، پنجه در صورت مردم‌سالاری کشید و «فرمان بریزید تو خیابون‌ها» صادر کرد و در آخر حتی نتوانست انحراف عقیدتی خود را پنهان کند؛ فرقه ضاله بهاییت را به رسمیت شناخت و حالا منتقد حکومت دینی شده است.

3- تالار تازه‌ساز عظیمی است. میهمانان زیادی دعوت شده بودند. حدود 2 ساعت زمان صرف شام بود. گروه‌های متعدد موسیقی نیز آمدند و آواز خواندند... عفت و بچه‌ها هم می‌گفتند مراسم آنها هم ساز و آواز و رقص خانم‌ها بوده و بیشتر ترانه‌های گوگوش را می‌خواندند...

- سرشب از استخر دفتر استفاده کردم. عفت از گوشت شکاری که یاسر زده است کباب درست کرده است.

- به همراه تمام اعضای خانواده به جز یاسر به کیش رفتیم. هدف سفر استراحت بود ولی نگذاشتند. قبل از ظهر در دریا شنا کردم و مقداری «جت‌اسکی» نمودم. «جت‌اسکی» خوبی دارند و استفاده از آن آسان است. شام را در رستوران سبز صرف کردیم. مناظر شاعرانه‌ای دارد.

- به میهمان‌سرای سعدآباد رفتم، صبحانه را در کنار استخر و با میهمانان تاجیکی خوردم، عصر به سد لتیان رفتیم. بتدریج بستگان، عفت، والده و همشیره و بچه‌ها آمدند. عصر در آب سد شنا کردم. هوای خوبی دارد.


اینها بخشی از سبک زندگی و حال و هوای فائزه و مهدی هاشمی است در ابتدای دهه 70 آن هم در شرایطی که پدرشان رئیس‌جمهور کشور و رئیس دولت بوده است آن هم زمانی که کلمه مقدس «مستضعف» تبدیل به «قشر آسیب‌پذیر» شده و همین قشر هم دارد زیر چرخ‌های توسعه له می‌شود.

تورم رکورد چندده ساله زده و به 50 درصد رسیده و شورش‌های اجتماعی در اسلامشهر و مشهد و... به خاطر شرایط اقتصادی به‌وقوع پیوسته است. فائزه هاشمی که از فتنه‌گردانی در سال 88 حالا به کرسی استادی ملک طلق پدری در دانشگاه آزاد رسیده است شاید نداند ولی احتمالا ابوی بزرگوار خوب می‌دانند بی‌شک حکومت دینی می‌تواند در دینداری مردم موثر باشد و قطعا اثرگذاری حکومت بر دینداری و زندگی مردم در حکومتی که مالک اشتر، عمار و سلمان کارگزار آنند با حکومتی که عبدالله بن زبیر و امثالهم در آن زمامدار باشند، متفاوت است.

در دولتی که رئیس‌جمهورش درباره اختلاس و حقوق‌های نجومی بگوید «اینقدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی‌که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً 10 میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قِبَل آن، 500 میلیون هم اختلاس شود اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچکس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند» یا وزرایش سوال‌کنندگان درباره فیش‌های نجومی را با کمونیست‌ها مقایسه کنند یا وزیر دیگرش حقوق‌های چندصد میلیونی را امری طبیعی در دنیا بداند و در این بین از او و پدر و طایفه‌اش حتی یک موضع منتقدانه نسبت به حقوق‌های نجومی بیرون نیاید، نه حتی اثربخشی مثبتی بر تفکر دینی مردم روی نخواهد داد بلکه دوگانه فساد مالی و اعتقادی همچون مدل «م-ه» و «ف-ه» نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

و در آخر اینکه به قول ظریفی، اگر مخالفت فائزه هاشمی با حکومت دینی مقدمه دست برداشتن طایفه او از سر حکومت دینی باشد، باید از آن استقبال کرد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top