تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/05/11 - 15:09
کد خبر: 206076

واکنش وزارت بهداشت به فوت مشکوک 4 بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مرگ بیماران خوزستانی براساس شاخص مرگ دیالیزی‌ها غیر عادی نیست، عامل مرگ ۴ بیمار دیالیزی را عنوان کرد و گفت: دو نفر از این بیماران دیالیزی نارسایی قلبی، یک نفر نارسایی پیشرفته کبدی و یک نفر نیز سرطان داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مرگ بیماران خوزستانی براساس شاخص مرگ دیالیزی‌ها غیر عادی نیست، عامل مرگ ۴ بیمار دیالیزی را عنوان کرد و گفت: دو نفر از این بیماران دیالیزی نارسایی قلبی، یک نفر نارسایی پیشرفته کبدی و یک نفر نیز سرطان داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره  فوت 4 نفر از هموطنان دیالیزی در اهواز و داشتن بیماری زمینه ای در این افراد به تشریح بیماری زمینه ای پرداخت و گفت: یک ویروس مشترک ممکن است در افراد به صورت متفاوتی بروز کند به عنوان مثال آنفلوآنزا در یک فرد 30 ساله ممکن است به صورت یک سرماخوردگی خود را ظاهر کند ولی در مورد یک فرد 65 ساله که نارسایی کلیه هم دارد منجر به مرگ می شود.

حریرچی از اعزام تیمی از وزارت بهداشت متشکل از دکتر نبوی، دکتر سروش و دکتر میردهقان برای بررسی موضوع فوت 4 بیمار در اهواز خبر داد و گفت: در بیمارستان اهواز بیماران دیگری نیز قبلا دیالیز شده اند و بیماران دیگری نیز بعد از این واقعه در حال دیالیز شدن در این بیمارستان هستند که علاوه بر دیالیز بیماری زمینه ای دیگر نیز داشته اند و همگی سالم و بدون مشکل هستند.

وی گفت: اگر عامل بیمارستانی منجر به فوت این افراد شده باشد نمی‌توان گفت که عامل بیماری زا پخش شده ولی فقط 4 نفر را درگیر کرده و منجر به فوت آنها شده است و طبیعتاً باید دیگران نیز که بیماری زمینه ای نداشتند به صورت خفیف علائم بیماری را داشتند ولی روی هم رفته 8 نفر در این بیمارستان تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند.

حریرچی گفت: تمام بیماران این بیمارستان از نظر دستگاههای دیالیز و نیز غذای مصرفی مورد بررسی قرار گرفتند و در جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس، رییس دانشگاه و کارشناسان تا 4 بامداد ادامه داشت مشخص شد که از نظر دستگاه دیالیز و غذا مشکلی نبوده است و مشکلی ناشی از عامل دهانی، مدفوع یا اسهال به دلیل غذای مشترک یا آلوده بوجود آمده که احتمالاً منشا خارج بیمارستانی داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از نظر علمی معمولا در مسمومیت‌های خوراکی در 60 درصد موارد ، منشاء اولیه پیدا نمی شود ولی ما بررسی کردیم و این 4 بیمار، علاوه بر نارسایی کلیه ،بیماری زمینه ای نیز داشته اند.

وی گفت: دو نفر از این بیماران نارسایی قلبی، یک نفر نارسایی پیشرفته کبدی و یک نفر نیز سرطان داشته است.

حریرچی افزود: 4 بیمار دیگر نیز در حال حاضر در وضعیت پایدار هستند و علاوه بر اقدامات شناسایی، اقدامات پیشگیرانه شدید نیز انجام شده است ضمن اینکه بخش دیالیز این بیمارستان به تازگی از محل اعتبارت طرح تحول سلامت تجهیز شده است و جزء بخشهای مجهز و پیشرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: همانگونه که وزیر بهداشت عنوان کرده است و بیشترین سفر را به استان خوزستان کرده است، استان خوزستان به دلیل نقش مهمی که در دوران دفاع مقدس داشته است جزو اولویتهای ماست و ما افتخار می کنیم که بدون توجه به قومیتهای مختلف به همه خدمت می کنیم .

حریرچی همچنین در مورد اظهارات مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مبنی بر فوت 19 بیمار دیالیزی در پنج ماه اخیر در استان خوزستان گفت: اظهار نظرها باید در جهت هم افزایی و در جهت کمک به بررسی بیشتر موضوع باشد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان 1600 بیمار دیالیزی داریم که در هفته سه نوبت دیالیز می کنند. البته در مورد بیماران دیالیزی نیز مثل سایر بیماریها درصدی مرگ و میر وجود دارد ولی در استان خوزستان اتفاق غیر عادی رخ نداده است و ما اقدامات حمایتی خود را ادامه می دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جزئیات مراسم خاکسپاری پیکر آیت الله رئیسی در مشهد مقدس
آماده‌سازی محل تدفین آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم
تصویری از سوگواری مادر رئیس جمهور شهید
سیل جمعیت مردم در تهران در بدرقه پیکر رئیس جمهور و همراهانش +عکس
رهبر انقلاب: وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد +فیلم
وزیر امور خارجه مصر وارد تهران شد +عکس
شعار دردناک کارگران هپکو برای شهید رئیسی +فیلم
‏نیشابور عزادارانِ شهید جمهور پیاده عازم مشهدند +عکس
آرامگاه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم +فیلم
شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع امروز +فیلم
نوه‌های شهید رئیسی در آغوش رهبر انقلاب +فیلم
پیام تسلیت دولت و ملت عراق به رهبر انقلاب
دیدار نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
پوتین: رئیسی شریک قابل اعتمادی بود
دعاهایی که رهبر انقلاب در نماز بر پیکر شهید رئیسی خواندند
اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب دیدار کرد
اعزام‌ قطارهای فوق‌العاده در خط ۴ مترو
فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در مراسم تشییع شهدای خدمت
تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی + جزئیات
اتفاق مهم در روابط ایران و مصر/ وزیر خارجه مصر عازم تهران شد
شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top