تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/05/25 - 11:26
کد خبر: 207201

رضا مجیدی؛

اولین دولت چهار ساله

اولین دولت چهار ساله

انقلاب واژه ای است که همگان ذیل آن باید حرکت کنند و انقلابی بودن باید حاصل تفکر سیاستمداران ایرانی باشد و به بیانی دیگر باید انقلابی بود انقلاب ماند و انقلابی عمل کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رضا مجیدی// انقلاب واژه ای است که همگان ذیل آن باید حرکت کنند و انقلابی بودن باید حاصل تفکر سیاستمداران ایرانی باشد و به بیانی دیگر باید انقلابی بود انقلاب ماند و انقلابی عمل کرد.

در این نوع بیان مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دیگر چپ و راست بودن معنایی پیدا نمیکند و افراد ذیل گفتمان انقلابی و غیرانقلابی بودن تقسیم می شوند و این نقطه شروع است برای کسانی که خود را انقلابی می دانند و در این راه باید از یکدیگر سبقت گرفت و معنای آن هم همان خدمت به مردم و مسلمین جهان است.

کشور ما بعد از انقلاب اسلامی و تعیین نظام اسلامی جزو کشورهایی است که به افکار و احزاب گونانگون اجازه داده است که رشد کنند و این در حالی است که کشور امریکا چندین سال است که دو حزب جمهوری خواهان و دموکرات ها درون آن فعالیت می کنند.

در باب شناخت احزاب و گفتمان ها در در داخل کشور می توان گفتمان ها را به دو طیف عمده یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی تقسیم کرد.

و حال می توان گفت که شناخت این نوع گفتمان ها کار سختی نیست و راه های گوناگونی برای شناخت وجود دارد.

یکی از این موارد کلماتی است که هردو گفتمان در بیانات و سخنرانی های خود در مراسمات و نشست ها به کار می برند به طور مثال در گفتمان اصولگرایی واژه عدالت و ولایت فقیه جزو واژگان پرکابرد سخنگویان این نوع از تفکر در کشور است.

به طور عمده هر طیفی بعد از انقلاب توانسته است منصب های قدرت را به عهده بگیرند یکی از این موارد و قدرت های مورد دلخواه افراد قوه مجریه و یا همان دولت محترم است وعموما مردم هم علاقه به این دارند که هر هشت سال چیز تازه ای را تجربه کنند و در این بین گفتمان هایی پیروز هستند و شانس این را دارند که در انتخابات ها پیروز شوند که بتواند به مطالبات مردمی در حرف یا عمل پاسخ بدهند و عموما حرف ها هم حول محور این دو جریان در حال حرکت هست و بعضی به طور مثال با ایجاد جریانی مثل اعتدال می خواهند حرف تازه ای بزنند اما این در حالی است که این مورد به طور کامل میسر نیست.

از این رو زمان زیادی برای گفتمان ها در کشور باقی نمانده است و صدای زنگ انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 به گوش شنیده می شود  و این مورد برای افراد قابل پیش بینی است که هر جریان قصد دارد با گفتمان خود مردم عادی یا اینکه نهاد های مختلف را با خود همسو کند.

و با ایجاد وعده هایی که گاه عملی نمیشود یا ایجاد سیاست های از جنس پوپولیستی و.. خود را مطرح نمایند.

این بیان مطرح است که دولت تدبیر و امید باید فکر اسباب کشی باشد.

این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که این دولت سرمایه اجتماعی زیادی  در بین مردم از دست داده است و شاید بتوان گفت که دولت تدبیر و امید اولین دولت چهار ساله در کشور است.

و دلایلی چند بر این امر صحه می گذارد؛ یکی قول های صد روزه آقای روحانی و ندادن گزارش به مردم.

دادن وعده های همچون اینکه با اجرایی شدن برجام در کشور سایه تحریم ها ازکشور برداشته خواهد شد و.. که مردم فهیم ما شاهد هستند که این موارد عملی نشده است.

و آقای روحانی با عهدی که با مردم بسته است به عهد خود وفا نکرده است وباید گفت که آقای روحانی هم چرخ زندگی مردم و هم چرخ سانتریفیوژ ها به سختی دارد می چرخد.

و حال این جز وظایف مردم فهیم ماست که بتوانند با استفاده از شاخص های مطرح شده از سوی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نماینده آینده خود را انتخاب کنند و سرنوشت خود و کشور را رقم بزنند.

و در ماه های آینده شما شاهد خواهید بود که سیاستمداران از شعارهایی همچون گشایش اقتصادی و آسیب های اجتماعی و پیشرفت عزتمندانه را برای خود مطرح می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top