تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/31 - 09:26
کد خبر: 207591

رحیم‌پور ازغدی در نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور:

جامعه‌ای که از شعارهای انقلابی خود پا پس بکشد ذلیل خواهد شد

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: اگر از انقلابی گری کوتاه آمدیم و دست از شعارهای خود برداشتیم تا به دنیا برسیم به بدترین و پست ترین شکل ممکن زندگی خواهیم کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رحیم پور ازغدی اظهار داشت: اگر از انقلابی گری کوتاه آمدیم و دست از شعارهای خود برداشتیم تا به دنیا برسیم به بدترین و پست ترین شکل ممکن زندگی خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در نشست خط امام مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور با اشاره به آیات قرآن در موضوع جهاد کبیر اظهار داشت: جهاد مراحل و مقاطعی دارد و ممکن است در مراحلی سخت تر گردد و نیاز به بصیرت و ایستادگی بیشتری باشد و لازم است در این جبهه ها جهادگران کبیر وارد میدان شوند و جهادگران عادی پا پس می کشند و تن به اطاعت از دشمن می دهند و ابتدا با عقب نشینی از اصول و خطوط قرمز شروع کرده تا آنجا پیش می روند که کاملا واداده و تسلیم شوند.

وی اظهار داشت: تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی، تفاوت تشیع علوی و لندنی این است که آنها به جهاد عادی کفایت می کنند و جهاد کبیر را نادیده می گیرند.

رحیم‌پور با اشاره به وجود سه معیار برای طبقه‌بندی نسل‌ها گفت: در صدر اسلام تابعین افرادی بودند که مستقیم با پیامبر(ص) ارتباط نداشتند که نهضت اسلام در دوره تابعین شکست خورد و واقعه عاشورا رخ داد و ما در انقلاب اسلامی هنوز به آن منطقه زمانی نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون خطر در پیش است گفت: انقلاب عظیم پیامبر اکرم(ص) در دهه پنجم حیات خود قربانی شد و سبب آن وقوع واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکل تجربه، تذکر، شناسایی اصول، طبقه‌بندی صحیح نیروهای جبهه خودی متوجه تابعین است.

رحیم پور گفت: قرآن کریم به کسانی که در صف مقدم جبهه‌ها بودند توصیه می‌ کند که از دشمن اطاعت و پیروی نکنید.

وی با اشاره به ارزش های جامعه اظهار داشت:ارزش ها محصول متولیان فرهنگی و سیاسی نیست بلکه معیار حرکت مسئولین باید باشد.آدم ها عوض شدند اما جریانات فکری تغییری نیافته است. طرز فکری وجود داشت که می گفت "نباید علیه شاه حرف زد، مگر می شود در برابر شاه ایستاد؟" برخی که ابتدای انقلاب خود جواب این گونه حرف ها را می دادند، امروز منادی این سخنان هستند و آن را بیان می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توصیف تفاوت دوجریان انقلابی و غیر انقلابی خاطر نشان ساخت: مبارز شدن آسان است اما مبارز ماندن بسیار سخت است. آدم های نفوذ پذیر و ضعف نفس دارند و به دنبال تغییر شعار های انقلاب برای جلب رضایت مشرکان می روند.

وی با اشاره به ایه 216 سوره بقره گفت: اصل اول در جهاد کبیر این است که مقابله با دشمن امری نمایشی و تشریفاتی نیست، و بر اساس قرآن جهاد واجب شده است، مومن برابر است با مبارز، و مؤمن غیرانقلابی و غیرمبارز مؤمن نیست.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: مبارزه کردن سخت است و هزینه دارد؛ گاهی باید از آسایش و آبرو و مال و حتی جان خود بگذری لذا خوشایند نیست ولی بسا مواردی که برای ما خیر است و رشد و پیروزی ما در آن است. لذا یک معیار جهاد کبیر راحت طلب نبودن و تحمل این سختی هاست. جهاد کبیر یعنی وا ندادن و کوتاه نیامدن در برابر دشمن.

وی با بیان اینکه دو نوع اسلام بر اساس آیات قرآن وجود دارد تصریح داشت: مبارزه با دشمن یک کار تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه براساس آیات قرآن مؤمن باید مجاهد باشد و مؤمنی که مجاهد نباشد مؤمن نیست. بر اساس قرآن مسلمانان دو گروه هستند مجاهدان و قائدان، یا به تعبیری انقلابیون و سازش کاران، که مجاهدان بر قائدین بنا بر تصریح قرآن اجر عظیم تر و برتری و فضیلت دارند.

رحیم پور با اشاره به بیانات امام علی(ع) تأکید کرد: با کوتاه آمدن از مبارزه و انقلابی گری گمان می کنیم دین ما را می گیرند اما دنیا می ماند در حال که امام علی(ع) می فرمایند؛ والله نه دین برای شما می ماند و نه دنیا، دشمن هم دین شما و هم دنیای شما را نابود خواهد کرد، والله نه دین و نه دنیا درست می شود مگر با انقلابی ماندن و جهاد و مبارزه.

وی خاطر نشان ساخت: امام علی(ع) به کسانی که مبارزه را ترک کرده و بخاطر خستگی و بی انگیزگی به نبال تغییر شعار ها بروند می فرماید خداوند لباس ذلت بر تن او خواهد کرد و بلا بر سر او خواهد ریخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر جا جهاد تضییع شد و گفتند عقب نشینی کنیم حق از آن جامعه رویگردان می شود و باید در یک جامعه مفلوک بدون حقیقت و هیچ فضیلتی زندگی کرد. دیگر در این جامعه باید تحت ظلم زندگی کرد و رنگ انصاف دیده نخواهد شد.

وی افزود: باور نکنید که جامعه ای زبون و یک حکومت ذلیل و ترسو بتواند ستم و ظلم را از خود دور کنند، اگر نسل های آینده انقلابی تربیت نشود قطعاً زیر بار ظلم خواهد رفت.

وی یادآور شد: کسانی که اوایل شعار انقلابی می دادند و بعد غیر انقلابی و در پایان شعار ضد انقلابی می دهند خودمحور هستند نه خدامحور. خدامحور لحنش عوض نمی شود، سخنان امام خمینی(ره) در روز های پایانی عمر انقلابی تر از روز های اول مبارزه با شاه بود.

رحیم پور ازغدی تصریح داشت: اگر از انقلابی گری کوتاه آمدیم و دست از شعارهای خود برداشتیم تا به دنیا برسیم به بدترین و پست ترین شکل ممکن زندگی خواهیم کرد. یک انقلابی همیشه بیدار  است و نمی خوابد چرا که می داند دشمن بیدار است.

وی ادامه داد: اگر مبارزه نیمه کاره رها شود و خود را در اختیار دشمن خود قرار دهد که او برایش تصمیم بگیرد گوشتش را تکه تکه کرده و استخوان هایش را خرد خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در جنگ‌های علیه معاویه فرمود ما ضد جنگ هستیم و شب‌های بسیاری فکر کردم که چه کنیم که جنگ نشود اما کوتاه آمدن و تسلیم شدن ما به معنای کوتاه آمدن اسلام در برابر کفر و خیانت به اسلام است.

وی افزود:حضرت امیر(ع) تجزیه جهان اسلام را توسط معاویه که یک شبه مسلمان است و سازش با او را کفر می‌داند، در زمان حال طرف مقابل ما کفر مطلق است و سازش با آن کفر است و سوءتفاهمی وجود ندارد، زیرا دو جبهه جداگانه هستیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه خداوند اجازه نمی‌دهد یارانش ظلم و معصیت ببینند و ساکت بنشینند گفت: اگر امروز تسلیم شویم معنی آن این است که تن به غل و زنجیر جهنم داده‌ایم به عبارتی تعبیر حضرت امیر درباره جهاد کبیر این است که یا ادامه نبرد و یا جهنم.

وی با تاکید بر اینکه معضل اصلی عمل به قوانین است و دچار فلج عملی شده‌ایم، گفت: مشکل، ندانستن نیست مشکل نخواستن و وا دادن در عمل است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: ناظران باید پاسخگو باشند، وظیفه قوای سه گانه  نظارت است؛ در زمینه بانک‌ها 7000 نفر برای نظارت حقوق می‌گیرند اما نظارتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمام دنیا ناامن است اما کشور ما از همه امن تر است گفت: دلیل این امنیت این است که نیروی انقلابی در عرصه اطلاعات و مبارزه با تروریسم فعالیت دارند وجزو قوی‌ترین نهادهای دنیا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمام منطقه به علت انقلاب ما به هم ریخته است اما ما خودمان سالم هستیم و امنیتی داریم که به لطف خدا و عملکرد انقلابی است.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی با بیان اینکه اگر ناظران خوابند بیدارشان کنید، گفت: 30 درصد پوشاک ایران قاچاق است از طرف دیگر خبر ورشکستگی نساجی‌ها اعلام می‌شود؛ در واقع مشکل ما ساختار مبانی و قوانین نیست مشکل افرادی است که به وظایف خود عمل نمی‌کنند و هیچکس پاسخگوی هیچ چیز نیست.

رحیم‌پور با بیان اینکه پس از تحریم نیز پولی بازنگشت و سئوالاتی که پیش از برجام مطرح شده بود همچنان پابرجا و مطرح است گفت: رهبری از برجام حمایت کردند و این تجربه باید انجام می‌شد که البته خساراتی داشت که باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی در کشور عادلانه و شفاف نیست، باید دست رشوه از نظام مالیاتی قطع شود؛ دست فاسدان سیستم بانکی و پولی را قطع کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: برخی مسئولان حکومتی ذاتاً شریف هستند اما مشغول سیاحت اوضاع بوده و اشراف و پیگیری نسبت به مسائلی که رخ می‌دهد ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از وجود 50 میلیون حساب بانکی مخدوش و مجهول‌الهویه گفت: یک مسئول ما باید عذرخواهی کند، ما از نخست وزیر ژاپن و سوئد که کمتر نیستیم در واقع اسلام این اصول را می‌گوید و آنها عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بانک‌های ما مسئله شرعی و قانونی نیست، گفت: مشکل در اجراست در واقع مشکل در قانون بانک‌ها و ربایی و غیراسلامی بودن نیست، مشکل در بی‌حساب و کتابی و بی‌نظارتی است‌.

رحیم پور خاطرنشان کرد: فرد دانشگاهی اسلامی باید مطالبه کند و به دنبال اصلاح باشد چرا که تمام مشکلات ما به دلیل متولیان و نحوه اجرای قوانین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جناح‌بندی اگر به معنای ولایت احزاب و جنگ قدرت باشد، مضر است گفت: اختلاف سلیقه، روش، منافع و سطح اعتقادات افراد طبیعی است اما معیار ما رهبری و ولایت فقیه است تا وقتی در قالب احزاب و گروه‌ها، امر معروف، نهی از منکر،  کادرسازی و نهادسازی درست انجام شود مؤثر است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه هزینه رسیدن به پیروزی، رعایت نظم دقت پرکاری و اتحاد است گفت: اگر برای خدا عمل کنید حتی در صورت شکست مادی به پیروزی می‌رسید و حق همیشه پیروز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جبهه حق عده‌ای تنبل و ضعیف فعالیت دارند و در عرصه رسانه، مطالعه و مباحثه ضعف دارند اما در جبهه باطل بسیار منسجم عمل می‌کنند که باید این مشکلات را حل کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top