تاریخ انتشار: جمعه 1395/06/12 - 12:08
کد خبر: 208856

سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایران

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی عنوان کرد: سرطان پوست شایع ترین سرطان در بین ایرانیان محسوب می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: متخصص رادیوتراپی آنکولوژی عنوان کرد: سرطان پوست شایع ترین سرطان در بین ایرانیان محسوب می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پانا، افسانه مداح در همایش تازه های تشخیص و درمان سرطانهای غیرملانومی پوست ، اظهار کرد: تومورهای پوستی به دو دسته ملانومی و غیرملانومی تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول تومورهای بدخیم و حتی کشنده هستند اما تومورهای غیرملانومی اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود.

وی افزود: نور آفتاب و خال‌های ریشه دار از فاکتورهای اصلی بروز تومورهای غیرملانومی است به همین دلیل به افراد به خصوص افرادی که در معرض نور آفتاب مشغول به فعالیت هستند توصیه می‌شود از کلاه، دستکش ، ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در ادامه یادآور شد: تمام افراد در قسمت‌های مختلف بدنشان دارای خال‌هایی هستند که برای پیشگیری از بروز تومورهای غیرملانومی توصیه می‌شود به خال‌های خود توجه بسیاری داته باشند و در صورت مشاهده تغییر رنگ، اندازه و ظاهر آن سریعا به متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تومورهای غیرملانومی پوست در‌آقایان شایع تراز خانم‌ها است، عنوان کرد: سرطان پوست در ایران در مردان اولین و در زنان دومین سرطان شایع است.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به تغییرات پوستی را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: مراجعه و دریافت خدمات درمانی به موقع موجب پیشگیری از وخامت بیماری می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود تمام بیماری‌ها خود از جمله بیماری‌های پوستی را حدی بگیرند.

مداح خاطرنشان کرد: درمان به موقع تومورهای غیرملانومی پوستی علاوه بر بهبود موجب حفظ زیبایی ظاهری افراد می‌شود زیرا در صورت پیشرفت بیماری پزشک ناچار است برای درمان از سایر قسمت‌های دیگر پیوند پوست انجام دهد و این امر زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه درمان و روش‌های تشخیصی تومورهای غیرملانومی پوست طی چند سال اخیر پیشرفت‌های مناسبی داشته و از طرفی در کنگره‌های اخیر به این موضوع توجه چندانی نشده بود انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران تصمیم گرفت تا همایش یک روزه‌ای را امروز 11شهریور در هتل پارسیان اوین به این منظور برگزار کند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در این همایش متخصصان داخلی، پوست و مو، جراحان پلاستیک، رادیوتراپیست‌ها و پاتولوژیست‌ها گروه‌های هدف حضور دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top