تاریخ انتشار: شنبه 1395/06/13 - 08:04
کد خبر: 208911

نامه آرامش بخش، ژست ایجاد گشایش است

کارشناسان با اشاره به اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر دریافت نامه «آرامش‌بخش» از وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کردند: نامه آرامش‌بخش، ژست ایجاد گشایش است، آمریکا باید هزینه عهدشکنی‌های خود را بپردازد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارشناسان با اشاره به اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر دریافت نامه «آرامش‌بخش» از وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کردند: نامه آرامش‌بخش، ژست ایجاد گشایش است، آمریکا باید هزینه عهدشکنی‌های خود را بپردازد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از کیهان، کارشناسان با اشاره به اظهارات وزیر خارجه کشورمان مبنی بر دریافت نامه «آرامش‌بخش» از وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کردند: نامه آرامش‌بخش، ژست ایجاد گشایش است، آمریکا باید هزینه عهدشکنی‌های خود را بپردازد.

حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان جهت دریافت نامه «آرامش‌بخش» از وزارت خزانه‌داری آمریکا، با تأکید بر اینکه غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها جهت انجام مذاکره و توافق در برجام اثبات شده است، اظهار داشت: عده‌ای تصور می‌کردند چون با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم با ما خصومت دارد اما برجام نشان داد که آنها اساساً به دنبال گفت‌وگو نیستند بلکه می‌خواهند اهداف خود را تأمین کنند.

سلیمی با یادآوری صحبت‌های مونیز وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره برجام، خاطرنشان کرد: برجام بسیار پیچیده‌تر از آن است که ما در داخل تصور می‌کردیم چرا که آمریکایی‌ها در هر بند آن به دنبال خدعه و خیانت هستند.

نامه آرامش‌بخش در هیچ یک از مفاد برجام نیامده

«محمدجواد جمالی‌نوبندگانی» نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به موضوع فوق اظهار داشت: از نظر رسمی در هیچ‌کدام از مفاد برجام، معاهده‌ها و توافقنامه‌ها چنین موضوع و نامه‌ای نداریم.

جمالی افزود: همه مسئولان و رهبر معظم انقلاب هم بر این تاکید دارند که ما عزتمان را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد؛ ما هم در همه رفتار و موارد باید سعی کنیم این عزت خدشه‌دار نشود.

آمریکا هزینه عهدشکنی‌های خود را بپردازد

به گزارش فارس، سردار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی سپاه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون اخذ نامه آرامش‌بخش از وزارت خزانه‌داری آمریکا که توسط ظریف مطرح شده،گفت: در ماجرای برجام به تجربه‌ای رسیده‌ایم که قبلا هم آن را تجربه کرده بودیم و آن این است که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

سنایی راد افزود: اینکه امروز جداگانه بخواهیم از آنها ضمانت‌نامه بگیریم با روح کلی توافق صورت گرفته مغایرت دارد. اگر قرار است برای موارد آمده در توافق‌نامه به صورت جداگانه تضمین بگیریم و به دیگران ابلاغ کنیم به نظر می‌رسد که نوعی یا بازی سیاسی است و یا نقض غرض و عبور از توافق کلی صورت گرفته.

وی در ادامه گفت: دلیلی ندارد که ما از طرف آمریکایی‌ها بخواهیم اقدامی انجام دهیم. این مشکلی است که آنها به وجود آورده‌اند لذا در این موضوع نبایستی خودمان را هزینه کنیم. در واقع این یک جور عهدشکنی و عدم پایبندی به توافقات است که منجر به نشان دادن چهره واقعی‌شان می‌شود.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: بازگویی واقعیات در عرصه افکار عمومی و بازخواست آمریکایی‌ها برای این بدعهدی‌ها و عهدشکنی‌‌ها راه‌حل منطقی‌تری به نظر می‌رسد. بایستی آمریکایی‌ها هزینه عهدشکنی خود را در همه ابعاد بپردازند.

نامه آرامش بخش، وعده توخالی است

حجت‌الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صحبت‌هایی مبنی بر دریافت نامه آرامش‌بخش صیغه جدیدی است که به ملت ایران و سرمایه‌گذاران امیدواری بدهند. اما این امیدواری که عین وعده‌های قبلی به ملت ایران و بانک‌های ایرانی داده شده است، نتیجه مثمر ثمری را برای صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی ندارد و تنها یک وعده توخالی است.

حد دستاوردهای برجام مشخص شد!

«پرویز سروری» قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما بالاخره پس از 3 سال متوجه شدیم که دیپلماسی فعال و تعاملی مورد ادعای دولت نتیجه‌اش به کجا می‌رسد و چگونه جمع‌بندی می‌شود.

سروری ادامه داد: ما بعد از این همه امتیاز دادن به طرف مقابل می‌بینیم که دولتمردان ما خوشحال و شادان از صدقه سری هستند که قرار است آمریکا به ما بدهد در حالی که کمترین خروجی برجام را رعایت نکرده‌اند و در این شرایط ما باید به سخنان آقای ظریف دلخوش کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر دولت یازدهم هیچ دستاوردی هم نداشت، برجام کفایت می‌کند، تصریح کرد: از سوی دیگر سخن آقای ظریف مبنی بر گرفتن نامه آرامش‌بخش از آمریکا حد دستاوردهای برجام برای ملت ایران را نشان می‌دهد.

تنظیم سیاست خارجی با تخیلات!

«عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه نسبت به دریافت نامه آرامش‌بخش از وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: در دوستی و قرابت با آمریکا هیچ آرامشی وجود نخواهد داشت.

گودرزی با اشاره به اینکه نمی‌توان براساس تخیلات، سیاست خارجی را  تنظیم کرد، گفت: آیا امروز در افغانستان،‌ عراق، یمن و سوریه شاهد آرامش هستیم؟ اینها همه محصول ورود مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا به این کشورهاست.

وی تنها نتیجه ارزشمند برجام را اثبات دوباره سودبخش نبودن مذاکره با آمریکا برشمرد و بیان داشت: آمریکا موظف است به آنچه در برجام تعهد داده است، عمل کند، چه معنی دارد که از او تقاضای نامه آرامش‌بخش کنیم؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: خیری در گفت‌وگو و تفاهم با آمریکا نیست و اگر دولت‌مردان به دنبال آرامش هستند، چشم به ظرفیت‌های درونی بدوزند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top