تاریخ انتشار: شنبه 1395/06/13 - 10:00
کد خبر: 208981

در مشهد مقدس صورت گرفت؛

آغاز به کار نشست فعالین نشریات و رسانه‌های دانشجویی کشور +تصاویر

آغاز به کار نشست فعالین نشریات و رسانه‌های دانشجویی کشور +تصاویر

اولین نشست فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با عنوان «رسانه انقلابی؛ قلم مسئولانه، تحلیل آگاهانه» از روز جمعه و به مدت 7 روز با حضور حدود 200 نفر از فعالان نشریات دانشجویی در مجتمع آموزش فنی صنعت آب و برق مشهد آغاز شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین نشست فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با عنوان «رسانه انقلابی؛ قلم مسئولانه، تحلیل آگاهانه» از روز جمعه و به مدت 7 روز با حضور حدود 200 نفر از فعالان نشریات دانشجویی در مجتمع آموزش فنی صنعت آب و برق مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم افتتاحیه این نشست با حضور حجت الاسلام میرمجید سیدقریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، عزت الله ضرغامی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان و سردار علیرضا افشار رئیس قرارگاه جنگ نرم عصر روز گذشته (جمعه) در مجتمع آموزش فنی صنعت آب و برق مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اولین روز این نشست در جمع دانشجویان با بیان اینکه اکنون باید با ادبیات پیروزمندانه و قوی صحبت کرد، چرا که انقلاب و ارزش های انقلابی در خیلی از موارد پیروز شده است. افزود: در زمان فتنه ۸۸ چند تا سطل آشغال در کشور آتش زدند که برخی کشورها خوشحال شدند، اما بعد از آن سلطنت بیشتر این کشورها به آتش کشیده شد.

وی ابراز عقیده کرد: ما اکنون پیروز و قدرتمند هستیم و نباید از نقطه ضعف حرف بزنیم.

حجت الاسلام پناهیان همچنین گفت: کشور دچار دو قطب سیاسی شده است که سرگرم دعواها شده اند که صهیونیست ها برای این سرگرمی برنامه دارند و ممکن است با نفوذ، مشکلات اساسی برای کشور درست کنند و به کشور و انقلاب ضربه بزنند.

همچنین صبح امروز (شنبه) حمیدرضا مقدم فر نیز در دومین روز از نشست فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی کشور با حضور در جمع دانشجویان با بیان اینکه در زمان جنگ همه وقتی جبهه ای عمل می کردند به صورت هماهنگ و یکصدا عمل می شد. افزود: اکنون دشمن جبهه ای و هماهنگ و تحت یک فرماندهی علیه ما عمل می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری خبرگزاری تسنیم گفت: امروز در رسانه ها خصوصاً نشریات دانشجویی جای اینطور کار کردن خالی است.

مقدم فر همچنین با بیان اینکه در دستگاه رسانه ای دشمن، تولید خوب، اتاق فکر و طراحی خوب، استفاده از نخبگان و دانشگاهیان و ... بسیار خوب وجود دارد. افزود: در زمان دوم خرداد در روزنامه های زنجیره ای یک نفر که در سال ۸۸ هم دستگیر شد، مسئول تیتر زدن ها بود که مثلا در یک روز همگی به شورای نگهبان حمله می کردند که این نشان از جبهه ای عمل کردن رسانه های جریان مقابل است.

وی با بیان اینکه البته در بین رسانه های جریان مقابل اختلافات بسیار زیادی وجود دارد. ابراز عقیده کرد: برخی رسانه های درونی نیز همسو و همزبان با جریانات فکری و سیاسی رسانه های بیگانه هستند. مثلا وقتی در شبکه من و تو یک خطی جلو می رود، فردای آن روز در برخی روزنامه ها داخلی همان خط پیش می رود.

مقدم فر ادامه داد: جبهه ای و هماهنگ عمل کردن در عین وجود اختلافات و تعارضات درونی، از ویژگی های جبهه معارض رسانه ای دشمن بر علیه انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای سیاستگذاری خبرگزاری تسنیم ادامه داد: اگر از رسانه جنگ نرم را بگیریم، دیگر اسم آن رسانه نیست.

وی گفت: مدیریت ادراک در دنیای امروز به صورت یک علم وجود دارد که یک موضوع مهم در جنگ نرم است و باور نقش رسانه در جنگ نرم در ایجاد تحولات اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top