تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/06/15 - 22:52
کد خبر: 209242

دانشگاه فرهنگیان چند دانشجو دارد؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه انتخاب موضوعات در طرح حیات طیبه بر اساس نیاز سنجی بوده است، گفت: موضوعات مطرح شده در این طرح شامل معلم و تمدن اسلامی، تربیت دینی، مناظره سیاسی، کارگاه‌های آموزشی روش تحلیل سیاسی، نشست ادبی و مشاعره، تحلیل وضعیت خاورمیانه، مهارت‌های زندگی و ازدواج و معلم تراز اسلامی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان گفت: ۷۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند که ۶۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۲۰۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید امین‌الله دادگر ظهر امروز در نشست خبری مسئولان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت معلم کشور به عنوان یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و با توجه به اینکه مسئله تربیت با هر نگاهی از مسائل مهم است دانشگاه فرهنگیان نیز از مباحث حائز اهمیت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در گذشته با عنوان مراکز آموزش عالی، تربیت معلم و دانشسرا وجود داشته و در طول سالیان فراز و فرودهایی را تجربه کرده و بعد از تعلیق مراکز تربیت معلم که خسارت‌هایی نیز داشت با تأکید مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 دانشگاه فرهنگیان را در راستای احیاء تربیت معلم و بهسازی نظام آموزش و پرورش تصویب کرد.

وی در ارتباط با تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: 68 هزار نفر دانشجو معلم در 16 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و 2000 نفر نیز در مقطع ارشد در حال تحصیل هستند، هم چنین در 24 استان کشور دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس‌ها فعال است.

دادگر با اشاره به طرح‌های معرفتی در زمینه تربیت معلم افزود: طرح معرفتی حیات طیبه بر اساس ضرورت گسترش نظام اندیشه دینی و توانمندسازی فعالان و نخبگان دانشجو معلم هم چنین برای حمایت معنوی نخبگان سراسر کشور برگزار می‌شود، از مزایای دیگر این طرح ارتقا نظام فکری و اندیشه‌ای دانشجو معلمان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه طرح حیات طیبه دارای ماهیت دینی و معرفتی در قالب اردو و برنامه‌های مختلف است، عنوان کرد: محورهای مختلف این طرح شامل فرهنگی و سیاسی که به بررسی اقتصاد مقاومتی، حکومت فرزانگان و جریان شناسی سلفی‌گری پرداخته و در حوزه فکری و معرفتی به بررسی انسان تا ابدیت و تفسیر سوره حجرات می‌پردازد همچنین در حوزه مهارتی مروری بر مهارت‌های زندگی، مقاله نویسی و تشابهات زنان و مردان را در برنامه دارد.

وی افزود: یکی از پیش نیازهای ورود به طرح کشوری حیات طیبه گذراندن دوره مجازی بوده البته اگر نخبگانی این دوره مجازی را نگذراند با تعهدی می‌توانند تا آخر شهریور این دوره را تمام کنند و اگر تقاضا برای دوره مجازی زیاد باشد تا آخر آبان امسال تمدید می‌شود.

دادگر با اشاره به زمان طرح حیات طیبه خاطرنشان کرد: این طرح از تاریخ دوازدهم تا شانزدهم شهریور ویژه دانشجویان پسر و از تاریخ هیجدهم تا بیست و دوم شهریورماه برای دانشجویان دختر به میزبانی مشهد مقدس برگزار شده و امیدواریم با برگزاری کارگاه‌ها دانشجویانی قوی‌تر، زبده‌تر و اثرگذارتر در پردیس‌ها داشته باشیم.

دادگر در ارتباط با ملاک‌های مد نظر برای پذیرش در طرح حیات طیبه گفت: در این طرح 240 دانشجو پسر و بیش از 250 دختر با ویژگی‌هایی مانند نخبه، فعال در کانون‌ها، تشکل‌ها، بسیج و انجمن علمی، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، افراد عضو بنیاد ملی نخبگان، افراد دارای روحیه نقد و آزاد اندیشی، فعال در حوزه‌های انقلابی و علاقه‌مند به گفتمان انقلاب اسلامی و افراد مسئولیت پذیر با روحیه کار جمعی از بین ورودی‌های 92، 93 و 94 هستند که 70 درصد شرکت کنندگان  از  ورودی‌های 92 است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای ازدواج آسان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات جدی دانشجویان آموزش مهارت‌های زندگی، شیوه‌های انتخاب همسر و ایجاد زمینه برای انتخاب همسر با رویکرد همسان‌گزینی است، مسئله ازدواج دانشجویی را در 2  قالب پیگیری اول طرح همسفر تا بهشت و دیگری طرحی برای انتخاب همسر با رویکرد همسان‌گزینی است.

وی تصریح کرد: با زمینه‌سازی مناسب در سال نخست طرح همسفر تا بهشت 300 زوج، در سال دوم 500 زوج، در سال سوم 950 زوج و در سال چهارم بیش از 1800 زوج شرکت داشتند و امیدواریم امسال با اطلاع‌رسانی به موقع زمینه برای حضور حداکثری زوج‌های فرهنگی در مشهد مقدس فراهم شود.

دادگر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای احیاء واسطه‌های ازدواج گفت: براساس شیوه نامه‌ای که در خرداد ماه امسال تصویب شده در مرحله شناسایی اساتید مشترک بین پردیس‌های دختر و پسر برای دعوت به واسطه خیر شدن هستیم، و برای این اساتید دوره‌هایی آموزشی برگزار می‌کنیم و سپس به صورت رسمی این طرح آغاز می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان در ارتباط با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: به شدت مخالف با برخوردهای امنیتی و حراستی در زمینه ابراز آراء سیاسی هستیم اما برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی لازم است مجوز گرفته شود، و باتوجه به اینکه شخصیت معلم در دانشگاه ساخته می‌شود باید به مسائل سیاسی نیز توجه داشت.

وی با اشاره به  ورودی‌های 91 دانشگاه و برنامه‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده ، عنوان کرد: تعدادی از ورودی‌های 91 دانشگاه درسشان تمام شده و مهر ماه وارد مدارس می‌شوند تعداد دیگر نیز که کمتر از 24 واحد آنها باقی مانده باشد می‌توانند از ابتدای مهر به عنوان معلمان حق التدریس مشغول به تدریس شده و بهمن ماه که درسشان به اتمام می‌رسد به صورت رسمی استخدام می‌شوند.

دادگر افزود: طرح پیمان با امام رئوف ویژه ورودی‌های 91 در راستای آمادگی معنوی و روحی مناسب دانشجو معلمان فراهم شده و تعداد 5100 دانشجو معلم در قالب 5 کاروان برای زیارت به مشهد آمده‌اند، هم چنین طرحی با عنوان کانون دانش آموختگان در استان‌های مختلف توسط معاونت دانشجویی ایجاد شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه انتخاب موضوعات در طرح حیات طیبه بر اساس نیاز سنجی بوده است، گفت: موضوعات مطرح شده در این طرح شامل معلم و تمدن اسلامی، تربیت دینی، مناظره سیاسی، کارگاه‌های آموزشی روش تحلیل سیاسی، نشست ادبی و مشاعره، تحلیل وضعیت خاورمیانه، مهارت‌های زندگی و ازدواج و معلم تراز اسلامی است.

وی با اشاره به سیاست از بوم به بوم برای بوم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در راستای تثبیت منابع انسانی نیرو هر منطقه را برای همان منطقه جذب کرده و در این حوزه کیفیت در مناطق محروم هستیم، اما در دانشگاه فرهنگیان سیاست از بوم به بوم داریم اما لزوما تحصیل در بوم نیست زیرا قرار است آموزش‌ها منطقه‌ای شوند.

دادگر در ادامه تأکید کرد: منطقه‌ای شدن آموزش‌ها بستگی به تجهیزات، امکانات و نیروی هیئت علمی دارد، هم چنین انتقال دائم معلمان بر عهده آموزش و پرورش است و دانشگاه فقط برای چند ترم مهمانی و انتقال می‌تواند کاری انجام دهد در واقع دانشگاه تصمیم‌ساز است اما تصمیم‌گیر نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top