تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/07/04 - 05:02
کد خبر: 210830

تشکیل کمپین «سکوت صلح» به همت مرکز دانشجویی حقوق بشر

به همت مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)کمپین بین‌المللی «سکوت صلح» با همراهی و همکاری فعالان صلح و حقوق بشر به زودی فعالیت خود را در سراسر شبکه‌های مجازی آغاز می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به همت مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)کمپین بین‌المللی «سکوت صلح» با همراهی و همکاری فعالان صلح و حقوق بشر به زودی فعالیت خود را در سراسر شبکه‌های مجازی آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان  ایران به نقل از دانشجو، معاونت رسانه و فضای مجازی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) به مناسبت روز جهانی صلح، بیانیه ای را به شرح زیر نوشتند:

صلح از قدیمی ترین آرمان های بشری است و برقراری صلح در جهان ارتباط مستقیمی با حقوق بشر دارد، اما متاسفانه امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که  کشورهای به اصطلاح دموکراتیک  اصلی ترین برانداز صلح اند.

 ایالات متحده آمریکا به عنوان اصلی ترین ناقض حقوق بشر و برانداز صلح به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال تخریب کرامت انسان ها و حداکثرسازی سو استفاده از ابزارهایی چون حقوق بشر و صلح دموکراتیک در منطقه هستند.

نقش این کشور در شکل گیری گروه های تروریستی و سپس حمایت از آنان در راستای منافع و اهداف آمریکا در سایر مناطق جهان است، در این زمینه می توان به موارد متعددی به ویژه نقش آمریکا در شکل گیری القاعده و حمایت از آن در دوره جنگ سرد که در راستای منافع این کشور بوده است، اشاره کرد و یا می توان به نقش آمریکا در ایجاد و تقویت گروهک تروریستی داعش و  فروش سلاح به رژیم های کودک کش صهیونیستی و سعودی اشاره نمود.

متأسفانه امروز روند صعودی تلاش برای تخریب کرامت انسانی رو به گسترش است و به سخره گرفتن مبانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه  توسط مدافعین دروغین آن روز به روز در حال گسترش می باشد.

با توجه به حساسیت در حوزه حقوق بشر و ارتباط تنگاتنگ آن با مسئله صلح به نظر می رسد دهه صلح  و امنیت بین المللی فرصتی است مناسب برای تبیین اهداف صلح عادلانه و بررسی دقیق و کارشناسی وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان امروز است.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) طبق روال سال گذشته، امسال نیز در دهه صلح و امنیت بین المللی مجموعه برنامه هایی برای تبیین مسئله صلح پایدار و  حقوق بشر به معنای واقعی آن در نظر دارد.

کمپین بین المللی سکوت صلح با همراهی و  همکاری فعالین صلح و حقوق بشر از کشورهای عربستان سعودی، بحرین، عراق، یمن، کشمیر، ترکیه، افغانستان، ایالات متحده آمریکا و انگلستان فعالیت خود را بزودی در سراسر شبکه های مجازی آغاز  می نماید.

این کمپین برای اینکه دولت های ناقض حقوق بشر را به رعایت و پیروی از قوانین و معیارهای بین المللی ترغیب و یاری نماید مبادرت به مستند سازی میزان پایبندی  این دولت ها به الزامات بین المللی حقوق بشر می کند و این اطلاعات را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز برای یک ارزیابی دقیق و ارائه پیشنهادات سازنده در معرض افکار عمومی قرار می دهد.

این کمپین فعالان جامعه مدنی در سراسر جهان را درباره نقض متعدد حقوق بشر توسط مدعیان آن آگاه کرده و آنها را ترغیب به پیوستن به این کمپین جهت جلوگیری از نقض حقوق انسان ها  در سراسر جهان می نماید.

کمپین دائمی"سکوت صلح" به منظور جلب حمایت از فعالان و مدافعان  بشر در سراسر جهان که در راستای برقراری صلح پایدار فعالیت می کنند، تشکیل شده است.

موسسه صلح زیبا از تمام فعالین حقوق بشر دعوت می نماید تا با پیوستن به کمپین بین المللی سکوت صلح قدمی هر چند کوچک در راستای منعکس کردن موارد نقض حقوق بشر توسط ناقضان اصلی آن و قرار دادن مستندات در مقابل فعالین و سازمان های مستقل حقوق بشری بردارند.

معاونت رسانه و فضای مجازی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top