تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/27 - 03:53
کد خبر: 213178

تمام اختیارات جنتی به مدیر منطقه آزاد اروند تفویض شد!

معاون وزیر ارشاد گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی اختیارات خود در منطقه آزاد اروند را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تفویض کرد. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حسین نوش‌آبادی عصر امروز در آئین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند مصداقی از اقدام جهادی و انقلابی و بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. وی بیان کرد: هر چه در این مناطق تلاش‌های بیشتری صورت گیرد امیدها برای کار بیشتر و زندگی در چنین مناطقی افزایش می‌یابد. معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه با تأسیس منطقه آزاد اروند ایده‌ها در این منطقه مضاعف شده و نگاه‌های مثبت افزایش مناسبی را شاهد بوده است. وی بیان کرد: فلسفه تأسیس مناطق آزاد رونق کسب‌ و کار، رونق اقتصادی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و در این مناطق تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و همچنین شرایطی ویژه برای کاهش این مشکلات و آسیب‌هایی که ممکن است به منطقه وارد شود، در نظر گرفته می‌شود. نوش‌آبادی اقدام وزارت ارشاد برای تفویض اختیار به مناطق آزاد کشور را در نوع خود منحصر به‌ فرد دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تنها وزارت خانه‌ای که اختیاراتش را از طریق بالاترین مقام آن دستگاه به بالاترین مقام مسئول منطقه آزاد اروند واگذار کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: همچنین منطقه آزاد اروند سومین منطقه‌ در کشور است که این وزارتخانه اختیارات خود را به آن تفویض کرده که پیش‌ از این اقدام درباره مناطق آزاد قشم و ارس اتفاق افتاده بود. وی افزود: با این تفویض، تمام اختیاراتی که وزیر ارشاد به‌عنوان مسئول فرهنگ و هنر در کشور دارد در منطقه آزاد اروند به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند واگذار می‌شود. نوش‌آبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه شعاع جمعی منطقه آزاد اروند نیم میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده خاص و ویژه بودن این منطقه بوده که امیدواریم با این اقدامات و تلاش‌ها روند مهاجرت معکوس شده و در آینده شاهد بازگشت کسانی باشیم که از این مناطق مهاجرت کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر ارشاد گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی اختیارات خود در منطقه آزاد اروند را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تفویض کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حسین نوش‌آبادی عصر امروز در آئین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند مصداقی از اقدام جهادی و انقلابی و بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: هر چه در این مناطق تلاش‌های بیشتری صورت گیرد امیدها برای کار بیشتر و زندگی در چنین مناطقی افزایش می‌یابد.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه با تأسیس منطقه آزاد اروند ایده‌ها در این منطقه مضاعف شده و نگاه‌های مثبت افزایش مناسبی را شاهد بوده است.

وی بیان کرد: فلسفه تأسیس مناطق آزاد رونق کسب‌ و کار، رونق اقتصادی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و در این مناطق  تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و همچنین شرایطی ویژه برای کاهش این مشکلات و آسیب‌هایی که ممکن است به منطقه وارد شود، در نظر گرفته می‌شود.

نوش‌آبادی اقدام وزارت ارشاد برای تفویض اختیار به مناطق آزاد کشور را در نوع خود منحصر به‌ فرد دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تنها وزارت خانه‌ای که اختیاراتش را از طریق بالاترین مقام آن دستگاه به بالاترین مقام مسئول منطقه آزاد اروند واگذار کرده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: همچنین منطقه آزاد اروند سومین منطقه‌ در کشور است که این وزارتخانه اختیارات خود را به آن تفویض کرده که پیش‌ از این اقدام درباره مناطق آزاد قشم و ارس اتفاق افتاده بود.

وی افزود: با این تفویض، تمام اختیاراتی که وزیر ارشاد به‌عنوان مسئول فرهنگ و هنر در کشور دارد در منطقه آزاد اروند به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند واگذار می‌شود.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه شعاع جمعی منطقه آزاد اروند نیم میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده خاص و ویژه بودن این منطقه بوده که امیدواریم با این اقدامات و تلاش‌ها روند مهاجرت معکوس شده و در آینده شاهد بازگشت کسانی باشیم که از این مناطق مهاجرت کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top