تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/28 - 09:11
کد خبر: 213323

رئیس خانه صنعت ایران: در «رکودِ مطلق» هستیم

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: متأسفانه امروز بسیاری از تولیدکننده‌های اصفهان به‌دلیل عدم دریافت طلب‌های خود در زندان و راهروهای دادگستری هستند و این مشکل گریبانگیر تولیدکنندگان اصفهان شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی اصفهان اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون 2.1 درصد نرخ بیکاری در اصفهان افزایش یافته، تصریح کرد: این موضوع در استانی صورت گرفته که در حال حاضر 8 هزار واحد صنعتی دارد.

رشد پرداخت بیمه بیکاری در اصفهان به 27 درصد رسیده و از ابتدای فروردین امسال 15 هزار کارگر بیکار شده‌اند.

همچنین بالای 103 کارخانه تولیدی ما حقوق معوق دارند و برخی از این کارخانه‌ها حدود 9 ماه حقوق پرداخت نکرده‌اند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه شیوع بیماری اعتیاد میان کارگران ما سرعت بسیار عجیبی پیدا کرده، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از افراد که می‌توانند نسبت به 15 هزار کارگر کاری کنند، طلب‌هایی از دولت دارند که توان وصول آنها از دولت نیست و به‌عنوان مثال، شرکت ریف بیش از 70 میلیارد تومان طلب از دولت دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت 16 میلیارد به بانک شهر بدهی داشته اما از طرفی دیگر 18 میلیارد از شهرداری طلبکار است، گفت: پس از ماه‌ها این بدهی به 25 میلیارد تومان بدل شده تا 9 میلیارد نیز از جیب خود به شهرداری دهد.

این شرکت هنوز 60 میلیارد تومان بدهی دارد که به وجود آمدن این بدهی‌ها به‌دلیل عدم وصول طلب‌های دولت است.

وی در پاسخ به این ادعا که گفته می‌شود برخی واحدهای تولیدی را نمی‌توان کمک کرد، تصریح کرد: باید به آنها گفت اگر قادر به کمک نیستید پس تکلیف را مشخص کنید.

قرار بر این بود تا بین 20 تا 30 درصد از هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعت تعلق گیرد اما سؤال اینجاست که کدام تعلق گرفته است.

وی گفت: به‌جرأت باید بگویم که بسیاری از تولید کننده‌های اصفهان در زندان و راهروهای دادگستری هستند و بارها گفته‌ایم ال‌سی داخلی را فعال کنید، طلب‌های ما پرداخت نمی‌شود اما بدهی‌های ما به‌سرعت ما را به دادگاه می‌کشاند.

انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: باید با بهره بالای 20درصدی بانک‌ها کار کرد، اما وای از واحدی که کارش به بانک بخورد، شرایط بانک‌ها بسیار سخت است و آنها در مسیر مشارکت هیچ ریسکی را نمی‌پذیرند، خواهشمندیم تصمیم‌گیری نهایی شود.

وی با اشاره به عملکرد کارخانه‌ها در سال 94 گفت: 70 درصد کارخانه‌ها در سال 94 فعال بودند که از این میزان 33 درصد کمتر از 25 درصد، 30 درصد بین 25 تا 50 درصد، 28 درصد بین 50 تا 75 درصد و حدود 8 درصد بیش از 75 درصد کار کرده‌اند، اما این سؤال را باید پرسید که آیا با این وضعیت می‌توان مالیات داد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در زمان رکود کامل هستیم و کالای خود را با مدت یک سال و بالاتر می‌فروشیم، هر 3 ماه یک بار تسویه حساب ارزش افزوده و جریمه داریم در حالی که هنوز پولی دریافت نکرده‌ایم، اکنون باید گفت کسی که خیّر بوده و خود زندانی آزاد می‌کرده اکنون به همین دلایل در زندان به‌سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: احیای زاینده‌رود درخواست همه همشهریان اصفهانی است، احیای این رودخانه برای همه ایران اثر مثبت به‌همراه دارد، ما سال گذشته غصه کشاورزان را می‌خوردیم اما متأسفانه امروز باید گفت مردم اصفهان با این وضعیت تا 100 روز دیگر آبی برای خوردن ندارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top