تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/08 - 14:43
کد خبر: 214388

با حضور خارجی‌های گلزن؛

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

هفته دهم مسابقات لیگ‌برتر با برتری تراکتورسازی و پرسپولیس که مدعیان صدرنشینی بودند همراه شد و تیم‌های پیکان، پدیده و ذوب‌آهن هم توانستند پیروزی‌های با ارزشی را کسب کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: هفته دهم مسابقات لیگ‌برتر با برتری تراکتورسازی و پرسپولیس که مدعیان صدرنشینی بودند همراه شد و تیم‌های پیکان، پدیده و ذوب‌آهن هم توانستند پیروزی‌های با ارزشی را کسب کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به گزارش ورزش سه، کارشناسان ورزش سه با رصد بازی‌های هفته دهم بهترین نفرات را انتخاب کردند و یک دروازه بان، سه مدافع، چهار هافبک و سه مهاجم در ترکیب تیم منتخب قرار گرفتند.

دروازه بان

حسن هوری (صنعت نفت آبادان)

دروازه بان نفتی های آبادان که در لیگ شانزدهم احیا شد تاکنون توانسته نمایش فوق العاده ای برای تیمش داشته باشد، او در بازی برابر پرسپولیس هم به مانند دیدار مقابل استقلال به خوبی بازی کرد و توانست با سیوهای موفق خود مانع گلزنی پرسپولیسی ها در حملات متعددشان شود، البته هوری در نهایت یک بار تسلیم مهاجمان سرخ پوش شد اما شاید اگر او در این دیدار درون دروازه صنعت نفت قرار نمی گرفت گل های بیشتری درون دروازه این تیم می رویید.

مدافعان

حسن جعفری (پدیده)

مدافع راست پدیده در دیداری که تیمش در قم باید به میدان می رفت یکی از عوامل پیروزی پدیده بود، جعفری در این بازی با حرکت های طولی خود بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و ضمن اینکه با حرکات دفاعی خود مانع از نفوذهای مهاجمان صبا شد. جعفری یکی از بازیکنان ثابت تیم پدیده است که تاکنون توانسته به خوبی برای تیمش در میادین حاضر شود.

امیرحسین صادقی (پیکان)

مدافع میانی و باتجربه پیکانی ها در این بازی توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، صادقی از تجربه خود دربازی برابر ماشین سازی نهایت استفاده را برد، یک بار نیز با پاس دیدنی خود، مهاجم تیمشان را در موقعیت گلزنی قرار داد. صادقی در این بازی و در برابر حملات ماشین سازان به خوبی توانست خط دفاعی تیمش را رهبری کند.

احسان حاج صفی (سپاهان)

احسان حاج‌صفی در مقابل تیم سایپا برای دومین‌بار پیاپی در پست دفاع چپ به میدان رفت و موفق شد بازی خوب و بدون اشتباهی را در طول 90 دقیقه از خود به نمایش بگذارد. حاج‌صفی که پس از خداحافظی محرم نویدکیا کاپیتان و رهبر اول تیم سپاهان به شمار می‌آید در نیمه اول باز هم روی توانایی ارسال‌های خود موفق شد با ارسال یک کرنر زیبا در دهانه دروازه کولیبالی را در موقعیت گلزنی قرار دهد و پایه‌گذار تک گل سپاهان در مقابل سایپا شود.

هافبک ها

ایوب کلانتری (سیاه جامگان)

هافبک باتجربه سیاه جامگان که در بازی های لیگ شانزدهم درخشش قابل توجهی برای تیمش داشته است در بازی برابر نفت تهران تیمش را نجات داد، یک شوت دیدنی و ناگهانی و یک موقعیت طلبی از سوی او دو گل برای مشهدی ها به همراه داشت، کلانتری در بازی های این فصل توانسته با گل ها و پاس گل های خود، یکی از موثرترین بازیکنان تیمش لقب بگیرد.

رامین رضاییان (پرسپولیس)

برای مدافع راست تیم ملی حضور چند دقیقه ای در پست وینگر راست سرخپوشان نیز کافی بود تا انگیزه های فوق العاده خود را به نمایش بگذارد. رضاییان که در دقیقه 77 جانشین علی علیپور شده بود در همان ثانیه های اول حضور با ارسالی قطری بهترین پاس این بازی را با شعاعی 50 متری برای فرشاد احمدزاده فراهم کرد تا او درون محوطه جریمه برای این تیم موقعیت سازی کند.

رضاییان که با ارسال هایش به نفر اول ترکیب سرخپوشان تبدیل شده بود، در نهایت با پاسی دیدنی و با علم اینکه هوری روی پاس های بلند با تاثیر روی توپ مانع از رسیدن نتیجه برای تیمش می شود، با کم کردن ارتفاع ارسال موقعیت گلزنی برای تیمش فراهم کرد تا مهدی طارمی اینبار نتواند موقعیت سوزی کند و پاس گل برتر هفته را به نام خود کرد تا سرخپوشان به صدر دست یابند.

محسن مسلمان (پرسپولیس)

دونده، جنگنده و پاسور مثل همیشه در ترکیب پرسپولیس حاضر شد و بارها با پاس های دیدنی خود عناصر هجومی پرسپولیس را در آستانه دروازه نفت آبادان قرار داد. اوج کار او را می توان به دریبل هایش پشت محوطه جریمه زردپوشان و در نهایت پاسش به طارمی دانست که با خروج هوری از دست این تیم رفت. مسلمان که در این بازی نقش پاسور و در عین حال فیزیکی همیشگی اش را حفظ کرده بود، مرد اول خط میانی سرخپوشان بود که در تمام هجوم های پرسپولیس در پاس های او دیده می شد.

احسان پهلوان (ذوب آهن)

هافبک جوان ذوبی ها این روزها برای تیمش به خوبی می درخشد، او در بازی برابر استقلال خوزستان نیز به خوبی نبض میانه میدان را به دست گرفته بود و بازی موثری برای تیمش به اجرا درآورد، پهلوان که در این بازی گل دوم تیمش را به ثمر رساند توانست یکی از عوامل پیروزی مهم تیمش در بازی هفته دهم شناخته شود.

مهاجمان

ساسان انصاری (فولاد)

ساسان انصاری از زمانی که از پرسپولیس جدا شده است قصد دارد خیلی چیزها را ثابت کند. این بازیکن در بازی روز پنجشنبه برابر استقلال تقریبا در تمام حملات تیمش نقش مثبتی ایفا کرد و گلی که به رحمتی زد را می توان بهترین گل هفته دهم لیگ برتر نامید. این که یک بازیکن 4 مدافع استقلال را دریبل بزند و ضربه اش را از بالا سر مهدی رحمتی وارد دروازه کند کار هر کسی نیست و انصاری نشان داد یک بازیکن با استاندارد بالا است. انصاری در این روزها مثلث طلایی با اسماعیل شریفات و عبدالله ناصری تشکیل داده است و بی تردید یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود را پشت سر می گذارد.

گادوین منشا (پیکان)

مجید جلالی خوشحال است که در جذب مهاجم خارجی تا این حد موفق عمل کرده است؛ گادوین منشای نیجریه ای از زمانی که در ترکیب پیکان قرار گرفته، سطح فوتبال این تیم را بالا برده و با حرکات تکنیکی خود باعث موفقیت خودروسازان شده است. منشا در بازی با ماشین سازی نیز هر کاری خواست، با مدافعان ماشین سازی انجام داد و روی حرکات ترکیبی تیم پیکان خودش توانست دو گل زیبا را وارد دروازه ماشین‌سازی کند. او با استفاده از سرعت بالا و مهارت های فردی بارها مدافعان ماشین سازی را آزار داد و نقش موثری در پیروزی تیمش داشت.

لوسیانو ادینیو (تراکتورسازی)

چیزی که در دو بازی اخیر تراکتورسازی مقابل فولاد و گسترش فولاد از ادینیو دیدیم، بسیار متفاوت از دیدارهای قبلی بود. مهاجم برزیلی تراکتورسازی در دو بازی قبلی عملکرد خوبی داشت و جمعا 3 گل به ثمر رساند. ادینیو در دربی تبریز هم علاوه بر دو گل زیبایی که به ثمر رساند، یک موقعیت خوب را از دست داد و بارها خودش را در موقعیت گلزنی قرارداد که توپ به اونرسید. تا نشان دهد کم کم به روزهای اوج خودش برمی گردد. ادینیو حالا با انگیزه بیشتری رقابت در کورس آقای گلی را ادامه می‌دهد واگر شرایط خوب خود را حفظ کند، به یکی از موثر ترین بازیکنان تراکتورسازی تبدیل خواهد شد.

اما بازیکنانی نیز می توانستند در این تیم قرار بگیرند اما با اختلاف کمی روی نیمکت قرار گرفتند، مهدی رجب زاده، حجت حق وردی، سجاد آشوری، محمدرضا اخباری، محمد ایرانپوریان، کمال کامیابی نیا، هرائر مگوییان،شجاع خلیل زاده، جابر انصاری، سیامک کوروشی، محسن یوسفی، میلاد فخرالدینی نیز از بازیکنانی بودند که می توانستند در تیم منتخب هفته قرار بگیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top